Ny konsernledelse for Fremtind

Konsernsjef i Fremtind, Hege Toft Karlsen, offentliggjorde mandag selskapets nye konsernledelse, som trer i kraft 1. november.

Hege Toft Karlsen, konsernsjef i Fremtind

Fremtind og Eika Forsikring ble 1. juli søsterselskaper. Endelig fusjon trådte i kraft 1. oktober. Med ny konsernledelse er en ny milepæl nådd.

Den nye konsernledelsen består av ledere fra de to selskapene.

– Jeg er godt fornøyd med laget jeg har fått med meg. Vi skal bygge videre på arbeidet som er lagt ned i to gode organisasjoner. Gjennom fusjonen blir vi et mer robust og kraftfullt selskap, og vi rigger oss nå for en hverdag med økt digitalisering med kundene i sentrum. Jeg er trygg på at vi sammen med distributørene skal legge til rette for de beste kundereisene, sier Toft Karlsen.

Nummer én i privatmarkedet
Fremtind distribuerer nå gjennom Norges tre største og mest solide bankgrupperinger, SpareBank 1, DNB og Eika, med over 400 bankkontorer over hele landet, og i tillegg LO og øvrige partnere. Selskapet er etter fusjonen nummer én i det norske privatmarkedet for skadeforsikring.

Selskapets viktigste prioritering fremover, er å levere på forretningsplan og synergier knyttet til fusjonen, skape gode kundeopplevelser og bygge en sterk felles kultur i organisasjonen.

– Vi skal ta ut potensialet fra fusjonen og innfri forventningene til eierne våre om å bli et mer lønnsomt og fremtidsrettet forsikringsselskap, sier Toft Karlsen.

Fremtinds konsernledelse fra 1. november:

• Hege Toft Karlsen tiltrådte som konsernsjef 1. juli 2024
  • Sverre V. Kaarbøe, konserndirektør Finans
  • Kari Halvorsen Holter, konserndirektør Risikostyring og kontroll
  • Stine Ørbeck Falck, konserndirektør Privatmarked
  • Bengt Olav Lund, konserndirektør Bedriftsmarked
  • Nina Juel Arstal, konserndirektør Forsikringsoppgjør
  • Thomas Dinhoff Pedersen, konserndirektør Teknologi og innsikt
  • Tor Håkon Ballo, konstituert konserndirektør Produkt og pris
  • Monica Hvidsten, konserndirektør Konsernsenter

Portrettfoto og bio er tilgjengelig på Fremtind.no

For ytterligere informasjon, kontakt:

Kristin Vetleseter, kommunikasjonsdirektør Fremtind, tlf. 934 80 648, e-post: kristin.vetleseter@fremtind.no

Hege Toft Karlsen, konsernsjef i Fremtind

Vi er eid av SpareBank 1 Gruppen, DNB og Eika-Gruppen, og er et av Norges største forsikringsselskap.

AutoSync er et datterselskap av Fremtind. De utsteder bombrikker til kjøretøy og krever inn penger for bompasseringen. Ønsker du å komme i kontakt med Autosync, finner du kontaktinformasjon her.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Fremtind på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.