Ny daglig leder i Söderberg & Partners Vest
Ketil Sæthre er ny daglig leder i Söderberg & Partners Vest. Selskapet har i dag 25 ansatte og et mål om å omsette for nærmere 58 millioner kroner i 2024. Selskapet har store vekstambisjoner, og en av Ketils viktigste oppgaver blir derfor å sørge for at hele organisasjonen trekker i samme retning.
Ketil har vært i forsikringsbransjen siden 1998, kun med et par opphold som banksjef i DNB Private Banking og senior prosjektleder i PWC Financial Services.
Vi har tatt en prat med vår nye leder for å bli litt bedre kjent med ham.
Aller først – kan du si litt om bakgrunnen din?
— Jeg er utdannet siviløkonom fra Norges Handelshøyskole med spesialisering i økonomisk styring og markedsføring. Jeg kommer nå fra forsikringsselskapet Frende, der jeg siden 2018 har ledet salg og distribusjon av Frendes produkter til bedriftsmarkedet.
Hvorfor ble det Söderberg & Partners?
— Jeg har jobbet med Söderberg & Partners Vest i ulike sammenhenger tidligere, og hadde et veldig godt inntrykk av både ansatte og organisasjonen. Selskapet er foroverlent og kundefokusert, og har tydelige vekstambisjoner. Det siste motiverer selvsagt. Når jeg får lov å jobbe med så mange dyktige og hyggelig folk, var valget lett.
Hva er dine viktigste mål og fokusområder fremover?
— Jeg er kun inne i min tredje arbeidsuke i selskapet, så frem til nå har jeg konsentrert meg om å bli kjent med ansatte og organisasjonen. De finansielle målene er jo klare – og de skal vi levere på. Men i første omgang har jeg stor nytte av 1:1-samtaler med alle, og ikke minst delta i kundemøter. Så gleder jeg meg til å konkretisere mål og fokusområder sammen med lederteamet og styret i Söderberg & Partners Vest de kommende ukene.
Hva tror du blir det viktigste for deg for å lykkes i den nye rollen?
— Jeg har ambisjoner om å være nysgjerrig og lyttende nå i starten. Deretter blir det viktig å være tydelig på fokusområder og tiltak for å nå målene vi har. Min rolle som leder er selvsagt å sørge for at de ansatte får den støtten og hjelpen de trenger for å klare de ambisiøse målene.
Vi vil fortsette å ha et sterkt fokus på høy kundetilfredshet gjennom geografisk nærhet, profesjonell rådgivning og bruk av våre ulike analyseverktøy. Med dyktige og kompetente rådgivere som grunnlag, sikrer vi at kundene alltid får den beste oppfølgingen og tilpassede løsninger. Samtidig skal vi være en arbeidsplass hvor medarbeiderne trives. Vi skal fortsette å være ambisiøse, ha det gøy på jobb (!), og ikke minst opprettholde den positive veksten vi allerede har startet på.
Hvordan har den første måneden i selskapet vært?
— Jeg startet i Söderberg & Partners 1. oktober, og har blitt tatt godt imot. De første ukene har bekreftet det gode inntrykket jeg hadde av selskapet og menneskene. Jeg gleder meg til å komme skikkelig i gang, og jobbe med så mange dyktige rådgivere og forvaltere. Sammen skal vi ivareta og bygge videre på det gode arbeidsmiljøet og sørge for å opprettholde høy medarbeidertilfredshet og ikke minst styrke kundelojaliteten.
Nøkkelord
Kontakter
Svein Erik SommerCCO Næring & OffentligSöderberg & Partners
Tel:+47 934 03 210svein.erik.sommer@soderbergpartners.comKetil SæthreDaglig lederSöderberg & Partners Vest
Tel:+4796220283ketil.sathre@soderbergpartners.comBilder
Lenker
Om oss
Söderberg & Partners er en av Nordens ledende rådgivere og formidlere av forsikringer og finansielle produkter. Våre oppdragsgivere er bedrifter, organisasjoner, fagforbund og privatpersoner. Våre tjenester i Norge inkluderer forsikringsrådgivning, forsikringsmegling, pensjonsrådgivning, formuesrådgivning, medlemsforsikringer til foreningsmarkedet og uavhengig skadeoppgjør og skaderådgivning. Konsernet har i dag 4400 medarbeidere fordelt på 144 kontorer i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Nederland, Luxemburg, UK og Spania. Hovedkontoret ligger i Stockholm.
Söderberg & Partners etablerte seg i Norge i 2014 og kjøper her inn forsikringstjenester på vegne av våre kunder for NOK 10 mrd. årlig, noe som gjør den norske virksomheten til en av de største kjøperne av forsikring i det norske markedet. Vi er 390 ansatte i Norge, fordelt på Lysaker, Tønsberg, Kristiansand, Bryne, Bergen, Ålesund, Molde, Trondheim, Fredrikstad, Raufoss, Bodø, Svolvær, Tromsø og Stavanger.
Følg pressemeldinger fra Söderberg & Partners
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Söderberg & Partners på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Söderberg & Partners
Vil gjøre bolighandelen tryggere med AI4.12.2024 07:41:32 CET | Pressemelding
Söderberg & Partners har kjøpt 10 prosent av Prosper AI. Forsikringsmegleren har stor tro på at bruk av AI i forbindelse med boligsalg og -kjøp kan bidra til å redusere antall reklamasjoner betydelig.
Stor variasjon i forsikringsbransjens arbeid med bærekraft12.11.2024 09:50:09 CET | Pressemelding
Söderberg & Partners har for tredje år på rad gjennomført en analyse av de norske forsikringsselskapenes bærekraftarbeid. Resultatet avdekker stor variasjon i selskapenes tilnærming til bærekraft, og hvor aktivt de jobber med dette.
Nova Consult blir Söderberg & Partners Aviation11.10.2024 10:24:24 CEST | Pressemelding
I 2023 kjøpte Söderberg & Partners 56 % av aksjene i Nova Consult AS. Nå endrer selskapet navn til Söderberg & Partners Aviation AS.
Inngår partnerskap med Westbroker AS8.10.2024 13:50:02 CEST | Pressemelding
Söderberg & Partners AS kjøper 59% av aksjene i Westbroker. Med kontor i Stavanger styrker vi vår allerede etablerte posisjon i Rogaland.
Transport av båt på henger3.10.2024 18:22:38 CEST | Aktuelt
-Vi ser at mange båthengere blir stående ubrukt gjennom sommeren, noe som kan føre til at hjullagre ruster og at bremsene henger seg opp. Dette kan skape farlige situasjoner på veien, særlig hvis et hjullager blir overopphetet og ryker under transport, eller hvis bremser går i lås og skaper varmgang, sier Rune Sagen, Teamleder Båt hos Söderberg & Partners.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom