Bygger kombinert nærings- og boligprosjekt

LAB Entreprenør, et selskap i AF Gruppen, har signert kontrakt for bygging av et nytt kombinert nærings- og boligprosjekt i Alver kommune. Kontrakten er en totalentreprise og har en verdi på ca. MNOK 257 ekskl. mva.

LAB skal bygge et nytt kombinert nærings- og boligprosjekt i Alver kommune.
LAB skal bygge et nytt kombinert nærings- og boligprosjekt i Alver kommune. Kvassnesvegen Utvikling (Vestbo Eiendomsutvikling og Coop Hordaland Eiendom)

Byggene er lokalisert på Knarvik i Alver kommune, som ligger ca. 3 mil nord for Bergen sentrum. Prosjektet består av totalt åtte etasjer inkludert to etasjer med parkering og støttefunksjoner under bakkenivå, totalt ca. 15 000 m2. På bakkeplan er det planlagt flere næringsarealer, blant annet for Coop sitt dagligvarekonsept Extra med tilrettelegging for større vareleveranser. De 71 leilighetene er fordelt på to bygg på henholdsvis fire og fem etasjer over næringsdelen. Over næringsdelen foran boligene er det planlagt et utomhusområde for lek og fritid. Byggherre er Kvassnesvegen Utvikling, som eies 50/50 av Vestbo Eiendomsutvikling og Coop Hordaland Eiendom.

Forberedende arbeider med demontering av eksisterende bygg på tomten er startet. Videre arbeid er betinget av tilstrekkelig forhåndssalg.

Prosjektet er planlagt ferdigstilt i 2. kvartal 2027.

LAB skal bygge et nytt kombinert nærings- og boligprosjekt i Alver kommune.
Kvassnesvegen Utvikling (Vestbo Eiendomsutvikling og Coop Hordaland Eiendom)