Attensi

Attensi RealTalk: Revolusjonerer opplæring på arbeidsplassen med virtuelle mennesker drevet av AI

Arbeidslivet står overfor et betydelig generasjonsskifte, der Generasjon Z (født 1997–2012)  gjør sitt inntog og tar over etter de eldre Baby Boomers (født 1946–1964) som går av med pensjon.  De yngre generasjonene har helt nye forventninger til både arbeidsplassen og ikke minst til teknologitilbudet. Samtidig nærmer Generasjon X (født 1965–1980) seg pensjonsalderen, noe som forsterker denne utviklingen.

Som en global leder innen spillbasert simuleringstrening, ligger Attensi i front når det kommer til å møte denne utviklingen med sin nyeste AI-lansering, Attensi RealTalk. Denne innovative løsningen er den første som kombinerer agentbasert (agentic) AI og friform-dialog med realistiske virtuelle mennesker. Dette er en helt ny måte å gjennomføre rollespilltrening på, noe som er spesielt viktig for trening på vanskelige eller viktige samtaler på arbeidsplassen.

Hvordan møte forventingene til Gen Z
Gen Z er mer teknologivant, ønsker opplæring raskt, og har et annet syn på arbeidsplassen enn sine eldre kolleger. Ifølge en McKinsey-studie er Gen Z mer tilbøyelige til å ta i bruk AI-verktøy i arbeidshverdagen og foretrekker raskere opplæringsmetoder. Nyere data fra Attensi viser at 42 % av Gen Z og 44 % av Millennials foretrekker en AI-basert rollespilltrener for å øve på vanskelige samtaler, sammenlignet med 35 % av Generasjon X og 29 % av Baby Boomers.

Adresserer angst på arbeidsplassen med AI
Attensi’s ferske undersøkelser viser at hele 75 % av ansatte har kjent på angst tilknyttet vanskelige samtaler på arbeidsplassen, og 72 % uttrykker et ønske om trening på dette området. Andelen stiger til hele 87 % om vi ser på Gen Z isolert sett. Med Attensi RealTalk kan ansatte på en raslitisk, men trygg, måte å øve på sine mellommenneskelige ferdigheter, redusere angst og bygge selvtillit.

En revolusjon innen opplæring av ansatte
Attensi RealTalk er designet for å møte begrensningene du ofte finner i tradisjonell opplæring, manglende skalerbarhet og realistiske situasjoner. Ved hjelp av AI-drevne virtuelle mennesker tilbyr Attensi RealTalk et risikofritt miljø for ansatte til å øve på vanskelige samtaler i scenarier skreddersydd til bedriftens behov. Her kan ansatte trene på hva som helst, for eksempel salg, kundeservice, ledertrening, eller veiledning.

De mest unike funksjonene ved Attensi RealTalk:

• Realistiske samtaler: Animasjoner av høy kvalitet og naturlige stemmer gjenskaper følelsen av realistiske menneskelige interaksjoner.

• Skreddersydde løsninger: Tilpasset spesifikke forretningsbehov, beste praksis og målsetninger.

• Trygg læringsarena: Et risikofritt miljø hvor ansatte kan øve og forbedre kompetansen sin på samtaler og interaksjon.

Trond Aas, med-gründer og CEO i Attensi, sier:
"AI er en verdifull samarbeidspartner, ikke en trussel for ansatte. Våre menneskelige ferdigheter og emosjonelle intelligens er viktigere enn noen gang. Attensi RealTalk er en ideell partner for å utvikle ansatte i stor skala og hjelpe dem til å vokse og lykkes i sine roller. For å møte fremtidens arbeidstakere må vi omfavne AI-verktøy som lukker kompetansegapet, og støtter en arbeidsstyrke i stadig endring.”

Om Attensi
Attensi er en ledende leverandør av spillbasert opplæring, som kombinerer innsikt fra psykologi, avansert teknologi og spilldesign. Siden 2013 har Attensi’s spillbaserte simuleringer og treningsløsninger styrket organisasjoner globalt ved å utvikle ansatte gjennom engasjerende, interaktive læringsspill. Med stort fokus på innovasjon og AI-teknologi bidrar Attensi til å forme fremtidens læring og utvikling.

For mer informasjon eller for å avtale et intervju, vennligst kontakt:

Hedda K. Olborg,
hedda.korvald.olborg@attensi.com
992 20 794

Følg pressemeldinger fra Attensi

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Attensi på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Attensi