IDÉ House of Brands

IDÉ House of Brands introduserer en ny kolleksjon av bluesign®-PRODUKTER for B2B-sports- og fritidsmerket iwear

Del

(Oslo, Norge) – IDÉ House of Brands, den største privateide leverandøren av reklameprodukter i Norden, kunngjør stolt lanseringen av sine første bluesign®-PRODUKTER som en del av den nyeste kolleksjonen for deres sports- og fritidsmerke, iwear. IDÉ House of Brands er det første Produktmedia firma som er sertifisert til å produsere bluesign®-PRODUKTER, og de er stolte av å introdusere de første iwear-plaggene laget av 100% bluesign®-GODKJENTE stoffer.

Med høst/vinter-kolleksjonen 2024 snart på lager vil dette være de første iwear-produktene som bærer den prestisjetunge bluesign®-PRODUKT-etiketten. Denne prestasjonen styrker IDÉs lederskap i reklameproduktindustrien og viser deres forpliktelse til å redusere miljøpåvirkningen og sikre produktsikkerhet gjennom hele deres forsyningskjede. For bluesign® markerer denne lanseringen en betydelig milepæl i bransjens overgang til ren kjemikaliehåndtering.

Lasse Lauritzen, grunnlegger og styreleder i IDÉ House of Brands, uttrykte sin stolthet over selskapets bærekraftsreise:

Vi jobber kontinuerlig med å redusere vår miljøpåvirkning og forbedre vår miljøprestasjon som en integrert del av vår forretningsstrategi. Å bli en bluesign® SYSTEM PARTNER var et naturlig steg fremover i vårt bærekraftsarbeid. Ved å bli en del av bluesign®-nettverket får vi verktøyene og støtten vi trenger for å ha full kontroll over vår forsyningskjede når det gjelder miljøpåvirkning. Dette presser oss til å sette høyere standarder og øke produktsikkerheten i hele vårt produktsortiment. Vi er begeistret for å se mange av våre partnere følge etter, og sammen setter vi en ny standard for hele bransjen.

Sitat fra Bluesign-sjef, Daniel Rüfenacht:

– IDÉ House of Brands er et godt eksempel på hvordan selskaper kan lede an gjennom handling innen produktmedia . Ved å introdusere bluesign®-PRODUKTER og integrere bluesign®-GODKJENTE stoffer i deres iwear-kolleksjon, viser de at ansvarlig produksjon og produkter av høy kvalitet kan gå hånd i hånd. Vi er stolte av å samarbeide med IDÉ på deres reise mot en renere tekstilproduksjon og ser frem til å fortsette å støtte dem mens de setter nye standarder for miljøansvarlig produksjon.

For mer informasjon om IDÉs bærekraftsarbeid og deres partnerskap med bluesign®, vennligst besøk IDÉ House of Brands – Les mer om vår bærekraftige forretningspraksis.

Om IDÉ House of Brands
IDÉ House of Brands er Nordens ledende leverandør av reklameprodukter til bedriftsmarkedet. IDÉ House of Brands har 37 års erfaring med konseptutvikling, design, produksjon og logistikk av reklameprodukter, og leverer komplette løsninger innen uniformer/arbeidstøy, gaver/interne strategier/HMS, kampanjer og reklameprodukter, eventkonsepter, storformat, kontorrekvisita og trykksaker.

www.idegroup.eu / www.idegroup.no / www.idegroup.dk / www.idegroup.se / www.idegroup.is 

Om iwear
iwear er et høykvalitets B2B sports- og fritidsmerke etablert av IDÉ i 2007. Kolleksjonen inneholder klær og tilbehør beregnet for innendørs og utendørs sportsaktiviteter og en casual livsstil. iwear står for stilren og enkel design med høy ytelse. Fra og med høst/vinter-kolleksjonen 2024 vil alle produkter bli laget av bluesign®-GODKJENTE materialer og også bære bluesign®-PRODUKT-etiketten. Dette betyr at alle nye iwear-artikler er 100 % rene og trygge å bruke, produsert ansvarlig med minst mulig påvirkning på planeten og menneskene.

Om bluesign®
bluesign® SYSTEM er løsningen for bærekraftig tekstilproduksjon. Det eliminerer skadelige stoffer helt fra starten i produksjonsprosessen samt setter standarder for miljøvennlig og sikker produksjon. Dette sikrer ikke bare at det endelige tekstilproduktet oppfyller svært strenge krav til forbrukersikkerhet over hele verden, men sikrer også at kunden kan føle seg trygg i sine innkjøp av bærekraftige produkter. Siden oppstarten i 2000 har bluesign® samarbeidet med over 850 produsenter, varemerker og kjemikalieleverandører over hele verden, noe som har ført til store endringer i tekstilindustrien. En rekke kjente merkevarer innen friluftsliv, sportsklær og motebransjen samarbeider med bluesign® og stoler på bluesign® sin omfattende kunnskap og tjenester for å redusere tekstilindustriens påvirkning på mennesker og planeten.

Bluesign er en del av SGS-familien, som omsetter for over 7 milliarder dollar. SGS er verdens ledende selskap innen testing, inspeksjon og sertifisering.

Kontakter

Bilder

Følg pressemeldinger fra IDÉ House of Brands

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra IDÉ House of Brands på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra IDÉ House of Brands

World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye