Bygger ny skole i Västerås

HMB, et datterselskap i AF Gruppen, har fått oppdraget med å bygge en ny barneskole, Ekbergaskolan, på oppdrag fra Västerås Stad. Kontrakten er en totalentreprise og har en verdi på MSEK 195 ekskl. mva.

Illustrasjon av Ekbergaskolen
Illustrasjon av Ekbergaskolen AF Gruppen

Kontrakten omfatter bygging av i alt 7 200 m² BTA fordelt på to etasjer. Ved ferdigstillelse vil den nye skolen ha plass til 575 barneskoleelever fra 1-6. klasse i tre parallelle klasser. Skolen vil tilby moderne og funksjonelle undervisningslokaler som støtter en kvalitativ utdanning for elever i Västerås.

- Vi ser frem til å bidra til utdanningsutviklingen i Västerås og ser frem til å skape et inspirerende miljø for kommende generasjoner av elever, sier Bård Frydenlund, konserndirektør for Sverige i AF Gruppen.

Byggestart er planlagt til 1. halvår 2025 med ferdigstillelse i 2027.

Illustrasjon av Ekbergaskolen

AF Gruppen er et prosjektbasert entreprenør- og industrikonsern, formet av entreprenørånd og gjennomføringskraft. Konsernet omsatte for 30,5 mrd kroner i 2023 og har i dag ca. 6000 medarbeidere. AF Gruppen er notert på Oslo Børs (AFG).