Vi setter ned lånerentene

Landkreditt Bank setter i dag ned rentene på lån. Størst kutt får landbrukslånene, med inntil 0,25 prosentpoeng. Innskuddsrentene får stå i fred. – Sterke resultater for banken skal komme kundene til gode, sier konsernsjefen.

Ole Laurits Lønnum, konsernsjef i Landkreditt

Landkreditt Bank er eid av norske bønder, og vi har et tydelig mål om å støtte landbruket. Dagens rentekutt betyr at landbrukslånene blir inntil 0,25 prosentpoeng billigere.

– Som landbrukets viktigste finansielle partner, ser vi alltid på hvordan vi kan bidra til en bedre økonomisk hverdag for bonden. Et kutt på inntil 0,25 prosentpoeng på landbrukslånene vil utgjøre en positiv forskjell og et betydelig bidrag til landbruket, sier konsernsjef Ole Laurits Lønnum.

Best på landbruk

Han påpeker at banken har levert gode resultater i år, og har ambisjoner om å vokse videre og styrke sin posisjon som den beste banken for landbruket.

– Vi har vokst og levert sterke resultater over tid. Dette skal komme kundene til gode. De skal merke at vi er her for dem. Vi var først ute tidligere i år med å sette ned rentene. I stedet for å vente på Norges Banks rentekutt, gir vi igjen litt ekstra nå. Vi håper dette kommer godt med hos kundene våre, sier konsernsjefen.

Markedets beste priser

Konsernsjefen er tydelig på kundene skal være trygge på at Landkreditt Bank hele tiden har priser som er blant de beste i markedet.

–    Vi har gjennom hele året vært blant de billigste bankene på boliglån, og dette er en posisjon vi forsterker ved at vi også gjør enkelte justeringer på boliglånsrentene, forteller Lønnum.

Innskuddsrentene holdes i ro

Selv om som lånerentene kuttes, så gjør Landkreditt Bank ingenting med innskuddsrentene nå.

–    Skal man konkurrere i toppen, må man være blant de beste på alle produkter, og vi rører ikke innskuddsrentene nå. Med dagens rentenivå er det gode tider for sparing på konto, og det skal fortsatt komme kundene våre til gode, sier Lønnum.

Ole Laurits Lønnum, konsernsjef i Landkreditt
Bård Gundersen

Landkreditt er et solid, mellomstort norsk finanskonsern, som tilbyr produkter innen bank, fond, forsikring og eiendomsmegling. Kundene våre befinner seg i både person- og næringslivsmarkedet, hvor landbruk utgjør hovedtyngden.

Våre røtter er i landbruket, og vi er stolte over å være et samvirkeforetak eid av norske bønder. Formålet vårt er å bidra til en bedre økonomi for våre medlemmer og kunder gjennom å tilby gode finansløsninger. Dette formålet står like fjellstøtt nå som ved etableringen av Landkreditt i 1915.