news aktuell GmbH

Nexaro GmbH: Nexaro GmbH går inn i det norske markedet i samarbeid med Care Cobotics AS for å levere robotassistert rengjøringsteknologi

Nexaro and Care Cobotics enter into joint partnership (C) Nexaro

Wuppertal, oktober 2024 – Nexaro GmbH tar neste steg i den planlagte ekspansjonsstrategien: Sammen med Care Cobotics AS, et av de ledende selskapene innen import og implementering av robotassistert rengjøringsteknologi i Norge, går teknologibedriften fra Wuppertal/Tyskland inn på det nordiske markedet. Den innovative Cobotic-systemløsningen, bestående av den autonome støvsugerroboten Nexaro NR 1500 og tilhørende programvareløsning, Nexaro HUB, kan nå kjøpes direkte fra den norske partneren.

Diego Camacho, internasjonal salgssjef hos Nexaro sier: «Vi er stolte over å ha Care Cobotics AS ved vår side. De er en anerkjent partner innen avansert robotteknologi for rengjøring av alle typer gulv. Sammen skal vi legge grunnlaget for en innovativ fremtid innen renholdsbransjen. Med Care Cobotics AS får vi en viktig partner for å utvide vårt internasjonale nettverk, nå også i Norge. Med vårt felles oppdrag om å revolusjonere rengjøringsindustrien på en bærekraftig måte, har vi skapt de beste forutsetningene.»

Care Cobotic AS-teamet med Helge Mood, Arne Longvastøl og Stig Sætre forteller: «Vårt mål er å være med på å skape revolusjonerende løsninger ved å kombinere avansert teknologi, kunstig intelligens og menneskelig arbeidskraft. Vi er stolte over å ta steget som Nexaros partner i Norge. Våre kunder vil dra nytte av en mer omfattende portefølje, slik at vi kan fortsette å tilby skreddersydde løsninger som møter fremtidige behov.»

Paulo Ruvina, seksjonssjef ved Departementenes sikkerhets- og serviceorganisasjon, avdeling for Renhold og Miljø, beskriver hvordan Nexaro NR 1500 har påvirket arbeids- og rengjøringsprosessene under pilotprosjektet. «Nexaro har vist seg å være en god løsning som åpner mulighetsrommet. Den dekker 95–98 % av gulvarealene i testområdene, noe som har lettet arbeidsbelastningen for renholderne betydelig. Den reduserer effektivt støv fra overflatene, som igjen forbedrer inneklimaet. Vi er imponert over resultatene.»

I tillegg til å åpne det norske markedet, har Nexaro andre langsiktige internasjonale partnerskap. En oversikt over alle samarbeidspartnere kan sees på nettsiden.

Nexaro Cobotic-tilnærmingen: Fremtiden for rengjøringsindustrien

Nexaros cobotiske tilnærming representerer en sømløs kombinasjon av menneskelig arbeidskraft og avansert, autonom robotteknologi. I hjertet av systemet finner vi den autonome støvsugerroboten Nexaro NR 1500, som styres via den skybaserte Nexaro HUB, med servere lokalisert i Europa. Denne robot- og programvareløsningen er spesielt utviklet for profesjonell rengjøring i kontorbygg. Med sine kompakte dimensjoner og innovative D-form sikrer Nexaro NR 1500 presis rengjøring langs kanter og vanskelig tilgjengelige områder, og integreres enkelt i eksisterende arbeidsmiljøer.

Bruken av Nexaro forbedrer effektiviteten og kvaliteten i rengjøringsprosessene betydelig, samtidig som driftskostnadene reduseres. Nexaro NR 1500 er den første kompakte støvsugerroboten som oppfyller den nyeste internasjonale sikkerhetsstandarden IEC 63327 for kommersielle rengjøringsroboter, verifisert av det uavhengige testbyrået TÜV Süd. I tillegg er roboten tildelt det anerkjente GS-testmerket fra TÜV-Süd, som understreker dens høye sikkerhets- og kvalitetsstandarder.

Care Cobotics AS er et innovativt selskap som spesialiserer seg på utvikling og implementering av robot rengjøringsteknologi. Selskapet kombinerer avansert teknologi og kunstig intelligens for å skape moderne rengjøringsløsninger som både øker effektiviteten og forbedrer brukeropplevelsen.

Med fokus på å designe intelligente robotløsninger, har Care Cobotics AS som mål å revolusjonere rengjøringsbransjen. Systemene som tilbys støtter renholdspersonalet i deres hverdag og gir samtidig brukerne av lokalene en følelse av trygghet og velvære. Care Cobotics AS streber etter å redefinere fremtidens rengjøringsstandarder ved å integrere teknologi og menneskelig forståelse.

Nexaro, basert i Wuppertal, er en del av Vorwerk Group, som siden 1883 har vært synonymt med kvalitet. Som et globalt selskap med en omsetning på 3,2 milliarder euro og 9127 ansatte i over 60 land (årsrapport 2023), kombinerer Nexaro sin ekspertise med den kreative friheten til å utvikle innovative forretningsmodeller. Gjennom intensiv forskning, utvikling og samarbeid med ledende aktører har Nexaro utviklet den autonome støvsugerroboten NR 1500 og den tilhørende programvaren, Nexaro HUB. Nexaro legger stor vekt på datasikkerhet og bærekraft, i tillegg til deres forpliktelse til høy kvalitet i alle ledd av produksjonen.

Subscribe to releases from news aktuell GmbH

Subscribe to all the latest releases from news aktuell GmbH by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.

Latest releases from news aktuell GmbH

eM Client: eM Client Acquires Postbox Inc., Expanding Its Reach to a Broader User Base23.10.2024 11:16:22 CEST | Press release

The acquisition solidifies eM Client’s position as a leading email client provider, bringing its innovative solutions to a growing audience. Prague, October 23, 2024 – eM Client, a leading provider of email client software, announced its acquisition of Postbox Inc., a well-established email application company based in the United States. This acquisition enables eM Client to extend its innovative solutions to an even larger global audience, reinforcing its position as one of the most comprehensive email platforms available. Summary: Who: eM Client has acquired Postbox Inc. What: The acquisition expands eM Client’s reach to a broader user base. When: October 22, 2024. Where: eM Client is based in Prague and serves a global customer base. Why: The acquisition strengthens eM Client’s leadership in the email client industry and brings its powerful tools to more users. eM Client has established itself as a top choice for email users, integrating email, calendars, contacts, tasks, and notes

Grünenthal Group: First participants enrolled in first-in-human Phase I clinical trial with nociceptin (NOP) receptor agonist22.10.2024 13:31:24 CEST | Press release

Aachen, Germany, 22 October 2024 – Today, Grünenthal announced that the first participants have been enrolled in a first-in-human Phase I clinical trial for a nociceptin (NOP) receptor agonist. The trial will include 90 healthy volunteers and aims to demonstrate a favourable safety and tolerability profile and to confirm the pharmacokinetic characteristics of the compound after single and multiple ascending doses. The results of the trial are expected in Q3 2025. “Grünenthal pioneered the research into NOP receptor agonists to deliver a unique and transformative first-in-class therapy option to millions of patients suffering from chronic pain,” says Gillian Burgess, Head of Research, Grünenthal. “With a unique mechanism of action for treating chronic pain, these molecules have the potential to deliver robust pain relief combined with an improved safety profile compared to the available standard of care.” Pre-clinical data show that NOP receptor agonists have the potential to act as pot

PIONIERKRAFT raises a high seven-figure amount in Series A financing round from climate tech investor First Imagine!22.10.2024 08:46:54 CEST | Press release

Munich, 21 October 2024 Munich-based energy start-up PIONIERKRAFT has raised a high seven-figure amount in its Series A financing round, led by First Imagine!, a European venture capital firm focused on innovative solutions for a sustainable future. With this investment, PIONIERKRAFT will expand its energy-sharing solution for apartment buildings.