Volven AS

Intensjonsavtale mellom Norwegian Block Exchange AS og Volven AS

Norwegian Block Exchange (NBX), den ledende krypto-tjenesteleverandøren i Norden og Volven AS kunngjør i dag inngåelsen av en intensjonsavtale om et fremtidig samarbeid. Målet er å inngå en avtale for en forbedret handelsinfrastruktur for NBX' Over-the-Counter desk (OTC-desk), ved å integrere Volven AS’ avanserte løsninger.

(Oslo, Norge) – Volven er en profesjonell handelsplattform utviklet av tradere, for tradere.  Volven skreddersyr løsninger tilpasset for OTC-meglere og andre institusjonelle kunder som handler digitale valutaer. Volvens infrastruktur gir tilgang til mer likviditet, reduserer transaksjonskostnadene og fjerner unødvendige mellommenn.

Hensikten med samarbeidet er å erstatte den eksisterende infrastrukturen som benyttes av NBX' OTC-desk, som tilbyr løsninger til investorer som handler store volum av kryptovaluta og derfor ønsker tilgang til en dedikert tradingdesk. Samarbeidet vil fokusere spesielt på følgende områder:

Over-The-Counter (OTC) Meglerløsning:
Volven vil levere en moderne og avansert OTC-meglerinfrastruktur som skal erstatte NBX' nåværende system, med tilgang til Volven Terminal.

Auto-Quoter for det Norske Ordreboken:
Volven vil introdusere et mer robust og effektivt auto-quoter-system for NBX' norske ordrebok.

NBX vil kunne tilby en oppgradert OTC-meglertjeneste med bedre likviditet, forbedret prisfastsettelse og umiddelbare kurser, som gir en mer sømløs opplevelse for kundene. Det nye systemet, inkludert tilgang til Volven Terminal, vil i betydelig grad forbedre hastigheten og effektiviteten i handel på både NBX’ mobil- og nettplattform.

Partene har som mål å fullføre utskiftingen og integreringen av infrastrukturen innen utgangen av Q1/2025. En detaljert prosjektplan med milepæler vil bli utarbeidet etter at den formelle avtalen er på plass.

Andre språk

Følg pressemeldinger fra Volven AS

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Volven AS på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Volven AS