Dette er årets masker i Maskorama

Lørdag 9. november er Maskorama tilbake med ny sesong. Endelig kan NRK presentere årets masker!

– Endelig skal hele folket få møte våre syv nye og helt unike venner. Kjell Nordstöm og hans dyktige team har i år skapt ny magi med masker som har en personlighet vi alle kommer til å bli skikkelig glade i. Jeg er så imponert hva han tryller frem år etter år, sier Pia Basberg, prosjektredaktør i NRK.

I år skal seerne finne identitetentil VampyrenSteinMatmonsteretMumienMoskusenProfessoren og Gladfisken.

Nytt av året er at det er syv masker, ikke åtte som tidligere år.

– I år får endelig detektivene viljen sin, nemlig muligheten til å kunne redde én maske fra å bli avmasket, forteller Basberg.

Én gang i løpet av sesongen kan detektivene hindre at en maske må forlate konkurransen. Det betyr at det blir en sending hvor ingen ryker ut.

– Vi får håpe detektivene klarer å bli enige før det skjer, sier Basberg.

Detektivene og programleder

Detektivpanelet består også i år av Marion Ravn, Tete Lidbom og Robert Stoltenberg. Silje Nordnes er programleder.

– Vår faste programleder og detektivene er på plass, men vi lover også noen nye og spennende elementer i år. Det er bare å glede seg, sier Basberg.

Hvem skjuler seg bak årets masker? La gjetteleken begynne! Maskorama har sesongpremiere lørdag 9. november kl. 19:50 på NRK1 og i NRK TV.