TUI er ny hovedsponsor for maratonen på Rhodos

TUI er ny hovedsponsor for maratonen på Rhodos de neste tre årene, altså i 2025 til 2027.

Løpere under Rhodos maraton i 2023
Maratonen på Rhodos 6.april 2025 blir TUIs andre store internasjonale idrettsarrangement som hovedsponsor. Først ut er TUI Palma Marathon Mallorca 20.oktober i år. Foto: TUI

Den internasjonale reiseoperatøren er både ny tittelsponsor og distribusjonspartner for løpet som går av stabelen 6. april 2025.

TUI lanserte nylig en ny sponsorstrategi med fokus på idrett, og det kommer flere spennende samarbeid i tiden framover.

Maratonen på Rhodos blir TUIs andre store internasjonale sportsarrangement. Først ut er TUI Palma Marathon Mallorca 20.oktober med over 8000 deltakere.

– Dette er mer en bare et løp for oss

Rhodos er ikke et tilfeldig valg. Den greske øya er et av de mest populære reisemålene i alle TUI sine markeder. I tillegg er det et sentrum for utvikling av mer bærekraftig turisme gjennom Rhodes Co-Lab.

– Dette er en naturlig forlengelse av det nære forholdet vårt til øya og lokalbefolkningen. Dette er mer enn bare et løp for oss. Det er en feiring av den fantastiske naturen og den rike historien på Rhodos, sier Thomas Ellerbeck, Kommunikasjonsdirektør i TUI Group.

Det er forventet 3 500 deltakere fra mer enn 50 land den 6. april 2025.

– Orker du ikke maraton? Ikke noe problem

Løperne kan vente seg en løype med spektakulær utsikt med Egeerhavet som bakteppe.

– Er du som meg og tenker at å løpe 42 kilometer er litt i overkant langt? Fortvil ikke. Du kan velge å løpe halvmaraton, 10 eller 5 kilometer.  Så her er det virkelig noe for alle, enten du er seriøs idrettsutøver eller en fornøyd mosjonist, sier kommunikasjonssjef i TUI Norge, Anne Mørk-Løwengreen.

Billetter til maratonen blir lagt ut på TUI Musements nettside og app. De kan også kjøpes på TUIs hoteller og av reiselederne på Rhodos.

Over 650 000 reisende årlig

– Vi er stolte over samarbeidet med TUI som er en trofast alliert av Rhodos og en forkjemper for bærekraftig turisme. Maratonen er en unik opplevelse som virkelig viser frem øyas skjønnhet for et internasjonalt publikum, sier Marieta Papavasiliou, medgründer av Rhodes Marathon og leder for organisasjonskomiteen.

Om TUI og Rhodos

• TUI forventer å sende over 650 000 reisende til Rhodos i 2024.
  • TUI har en betydelig tilstedeværelse på øya, med over 300 ansatte og ti hoteller som for eksempel TUI Blue Lindos Bay. TUI samarbeider også med ledende hotellpartnere som Atlantica, Horizon, H Hotels, Mitsis, Oceanis, Blue Bay, Atrium og Akti.
  • Alle selskapets cruiseselskaper: TUI Cruises, Marella og Hapag-Lloyd bruker Rhodos som en viktig havn.
  • TUI Musement tilbyr en rekke utvalgte aktiviteter og opplevelser på øya gjennom TUI Collection og National Geographic Day Tours.

Løpere under Rhodos maraton i 2023
Foto: TUI
Thomas Ellerbeck er kommunikasjonsdirektør i TUI Group.
Anne Mørk-Løwengreen er kommunikasjonssjef i  TUI Norge
Anne Mørk-Løwengreen er kommunikasjonssjef i TUI Norge