Atea kåret til «årets klatrer» i IT-bransjen

IT-selskapet Atea klatrer mest på listen over Norges mest attraktive arbeidsgivere blant IT-selskaper. Det viser årets Universum-undersøkelse blant yrkesaktive.

Gry Gulbrandsen, HR-direktør i Atea

– Det er veldig stas at Atea klatrer oppover listene blant yrkesaktive i landet. Dette viser at langsiktig arbeid med Employer Branding lønner seg, sier Gry Gulbrandsen, HR-direktør i Atea.

Atea rangeres i år som nummer 17 blant yrkesaktive i IT-kategorien, og kåres dermed til «årets klatrer». Dette er en betraktelig økning fra i fjor da Atea endte på en 30. plass.

Selskapene som topper årets liste i IT-bransjen er Microsoft, Google og Equinor.

Klatrer også blant IT-studenter

Atea klatrer også på listene blant IT-studentenes drømmearbeidsgivere. Før sommeren havnet Atea på 27. plass blant Norges mest attraktive arbeidsgivere for IT-studenter. I 2023 havnet IT-selskapet på en 31. plass.

Gulbrandsen er fornøyd med utviklingen til Atea på Universum-listene:

– Det å tiltrekke seg nye IT-talenter, etablerte IT-hoder og ta vare på folka våre er viktigere enn noen gang. Skal vi lykkes med ambisjonen om å bygge Norge med IT, må vi være «The Place to be» for folka våre, kundene og teknologipartnerne våre. Denne prisen gir oss økt motivasjon for å fortsette dette viktige arbeidet, sier Gulbrandsen.

Godt arbeidsmiljø og fleksibilitet

Årets undersøkelse viser at det viktigste for yrkesaktive på arbeidsplassen er et godt arbeidsmiljø, konkurransedyktig lønn, og en god balanse mellom arbeid og fritid.

Rekrutteringsbyrået Universum kartlegger hvert år landets mest attraktive arbeidsgivere og studenters karrierepreferanser ved norske høyskoler og universitet, innen kategoriene økonomi, ingeniør, jus og IT.

Over 10 000 respondenter på tvers av sektorer og bransjer har svart på årets undersøkelse.

null
Ingeborg Hovland, kommunikasjonsrådgiver i Atea, Amalie Kolås, rekrutterer i Atea, og Marita Søvik Røskar, kommunikasjonsrådgiver i Ateam, er en del av Employer Branding-teamet.

Gry Gulbrandsen, HR-direktør i Atea