Telenor legger ned kontoret i Kristiansand september neste år

Del

(Fornebu, 10. oktober 2024) Telenor Norge skal fra september 2025 ikke lenger ha kontorlokaler i Kjøita i Kristiansand, men skal være representert i regionen fra lokalene i Grimstad samt med Telenorbutikker.

Birgitte Engebretsen, administrerende direktør i Telenor Norge.
Birgitte Engebretsen, administrerende direktør i Telenor Norge.

– Telenor er i endring og skal skape en bedre og mer digital kundereise. Gjennom økt digitalisering minskes behovet for manuelle oppgaver, blant annet i kundeservice. Dermed vil vi over tid ha behov for å gjøre endringer i organisasjonen, og dette får til neste år konsekvenser for i kontoret vårt i Kristiansand, som i stor grad består av kundeservice, sier Birgitte Engebretsen, administrerende direktør i Telenor Norge.  

Telenor fornyer ikke leiekontrakten når den utløper 30. september neste år, men skal bruke kontorlokalene frem til da. Grunnen til at dette varsles om nå, er at oppsigelsesfristen for lokalene er ett år før. Selv om selskapet etter dette ikke lenger vil ha kontorlokaler i Kristiansand, skal selskapet fortsatt være representert i regionen. 

– Sørlandet er en viktig region for Telenor, og vi kommer til å være til stede i regionen både fra lokalene våre i Grimstad, i våre Telenorbutikker og med ansatte som følger opp våre bedriftskunder, slik at vi kan være tett på næringsliv og folk også fremover, sier Engebretsen. 

Telenor har 78 ansatte i Kristiansand, og 58 jobber i kundeservice. Nedleggelsen av kontoret kan medføre lokal overtallighet i kundeservice fra og med senest 1. september 2025. De kundeservice-medarbeiderne som ønsker det, vil få tilbud om å bytte arbeidssted. For faste ansatte som ikke ønsker å bytte arbeidssted vil Telenor tilby sluttavtale med omstillingsbistand.  

– Vi ønsker at nedleggelsen av kontorlokalene skjer på en ryddig måte, og det viktigste er å sørge for god ivaretakelse av medarbeiderne som blir berørt, som er noe av grunnen til at vi gir beskjed ett år før. I Kristiansand har vi dyktige medarbeidere som leverer sterkt, og vi skjønner at dette er en krevende beskjed å få, sier Engebretsen.  

Kontakter

Bilder

Birgitte Engebretsen, administrerende direktør i Telenor Norge.
Birgitte Engebretsen, administrerende direktør i Telenor Norge.
Last ned bilde

Følg pressemeldinger fra Telenor Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Telenor Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Telenor Norge

Oppdatering om mobilproblemer13.11.2024 12:19:04 CET | Pressemelding

Ny status på situasjonen, klokken 14:45, 13.11.2024: Vi har tidligere meldt at anrop til nødnumre går som normalt, men vi ser dessverre at enkelte kunder fortsatt kan oppleve forsinkelser. Vårt råd fra tidligere gjelder ennå: Hold linjen og vent til du blir oppkoblet når du ringer til 110, 112 og 113. For vanlige taleanrop: Vi ser en bedring i situasjonen, men feilen er fortsatt ikke løst. Vi fortsetter arbeidet med å løse problemene. Tidligere melding: - Telenor-kunder opplever for øyeblikket forsinkelser på tale. SMS og mobildata fungerer som normalt. Feilen skyldes et strømbrudd på en av sentralene våre. Vi ser en bedring i situasjonen, og fortsetter arbeidet med å rette opp i feilen, sier Bjørn Amundsen, dekningsdirektør i Telenor Norge. Kunder kan oppleve at det tar tid å komme igjennom til nødetater. Et tips er å holde linjen og ha tålmodighet før man blir koblet opp. Telenor beklager ulempene disse problemene har ført til. For mer informasjon, kontakt anders.krokan@telenor.no el

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye