Pensjonistpartiet

Er ikke pensjonister vanlige folk ? Når blir det vår tur ?

Folk flest trenger ikke symbolpolitikk – vi trenger en politikk som virker -  rentekutt og skattelette allerede fra 2025. Pensjonister og trygdede er taperne, igjen! Stem Pensjonistpartiet inn på Stortinget i 2025.

« i denne regjeringsperioden har vi kuttet inntektsskatten med 9 milliarder kroner og den

profilen kommer vi til å forsterke» sier finansminister Trygve Slagsvold Vedum til E24.

Regjeringen foreslår i statsbudsjettet som ble lagt fram 07.10.2024 å sette opp personfradraget fra 88.250 kroner til 108.550 kroner. Men samtidig senkes minstefradraget for trygd og lønn til 92.000 kroner fra dagens 104.450 kroner. Den bebudede skattelette for folk flest blir ca 1 krone og 50 øre pr dag.

Gitt at det som står i E24 er korrekt er dette et hån og svik, spesielt for de som mottar uføretrygd. Finansministeren sier ingenting om minstefradraget for pensjonister som i 2023 var på 86.250 kroner – til tross for at han vet utmerket godt at det er pensjonistene som får minst i minstefradrag.

Pensjonister og uføre har en unik mulighet for å si fra kraftfullt ved Stortingsvalget 2025 gjennom riktig bruk av stemmeretten. Vi er tilsammen 1,4 millioner pensjonister og trygdede. Neste år stemmer vi Pensjonistpartiet inn på Stortinget.

Olav H Megård

fung leder av Pensjonistpartiet