Statsbudsjettet 2025: Trappar opp innsatsen for å redusere forseinkingar og innstillingar i togtrafikken
– Det er for mange tog som ikkje er i rute. Det må vi gjere noko med. I tråd med prioriteringa i ny Nasjonal transportplan foreslår regjeringa å auke løyvingane til vedlikehold og fornying av jernbanen i 2025. For første gong på fleire år blir det foreslått meir pengar til å redusere innstillingar og forseinkingar i togtrafikken enn til å byggje ny jernbane, seier samferdselsminister Jon-Ivar Nygård.

Regjeringa foreslår å løyve 6,6 milliardar kroner til drift og vedlikehald av infrastrukturen på jernbane i 2025, ein auke på 26 prosent frå 2024. Til fornying av jernbanen er det prioritert drygt 5,5 milliarder kroner, som er 38 prosent meir enn i fjor. Samla blir løyvinga til drift, vedlikehald og fornying foreslått auka med 3,2 milliarder kroner.
Prioriterer område der tiltaka kjem mest til nytte
– Tiltaka innan vedlikehald og fornying vil bli prioritert der dei kjem mest til nytte for person- og godstrafikken. I Oslo-området er det mykje køyring på spora, og infrastrukturen blir då raskt slite ned. Vedlikehald og fornying blir då viktig for at toga kan halde rutetabellane. Forseinkingar kan forplante seg raskt i jernbanenettet, og tiltak i Oslo-området vil kome jernbanen i heile landet til gode. I tillegg er prioriteringa av desse to tiltaka heilt avgjerande for at jernbanen skal vere betre rusta til å tole ekstremver og klimaendringar rundt om i landet, seier samferdselsministeren.
Løyvingsforslaget følgjer opp prioriteringa i Nasjonal transportplan 2025-2036 (NTP) om å ta betre vare på dagens jernbane. Overslag frå Bane NOR viser at auka vedlikehalds- og fornyingsinnsats og ny arbeidsmetodikk kan redusere innstillingar og forseinkingstimar mot slutten av NTP-perioden 2025-2036 med opptil 30 prosent samanlikna med i dag.
Betring over tid
– Å betre tilstanden på jernbanenettet er ikkje gjort i ei handvending, men ei opptrapping av arbeidet med vedlikehald og fornying kjem til å gi positive resultat over tid. I tillegg vil blant anna nye tog og innføring av det digitale signalsystemet ERTMS bidra til å redusere talet på innstillingar og forseinkingstimar i togtrafikken i åra framover, seier Nygård.
Foreslår meir til dagens jernbane enn til nye, store prosjekt
Regjeringa foreslår 32,6 milliardar kroner til jernbaneformål i 2025.
Av dette er i alt 12,1 milliardar kroner foreslått løyvd til drift, vedlikehald og fornying av jernbanenettet. Til større investeringsprosjekt – som blant anna bygging av InterCity-strekningar på Austlandet, elektrifisering av jernbanen i Trøndelag og innføring av det nye, digitale signalsystemet ERTMS – har regjeringa foreslått å løyve 11,7 milliardar kroner.
– For første gong på minst fem år foreslår ei regjering å løyve meir til å halde toga i rute enn til nye store utbyggingsprosjekt. Vårt mål i Nasjonal transportplan 2025-2036 er å trappe opp arbeidet med vedlikehald og fornying også dei komande åra. Vi skal sjølvsagt bygge nytt også, men ein meir punktleg togtrafikk er jobb nummer ein, seier samferdselsministeren.
Om drift, vedlikehald og fornying
Drift er den løpande driften av jernbanen som ikkje fører til endringar av infrastrukturen – mellom anna straumforsyning, vinterberedskap, trafikkstyring, kundeinformasjon, og drift av stasjonar og godsterminalar.
Vedlikehald er reparering av infrastrukturen – enten førebygjande, for å unngå at det oppstår feil, eller korrektivt, for å rette opp feil som har oppstått.
Fornying er utskifting av anlegg, når det ikkje lenger er mogleg eller hensiktsmessig å reparere. Manglande vedlikehald kan føre til at det raskare blir behov for fornying.
For andre pressemeldingar frå samferdselsbudsjettet 2025 – sjå:
Kontakter
Pressekontakt08-16 på hverdager
Tel:919 14 777sdinfo@sd.dep.noOm oss
Samferdselsdepartementet har det overordnede ansvaret for rammevilkår for postvirksomheten, for luftfarts-, vei- og jernbanesektoren og for riksveiferjene.
Følg pressemeldinger fra Samferdselsdepartementet
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Samferdselsdepartementet på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Samferdselsdepartementet
En mer trafikksikker russetid i 2026: Ikke lov å bruke sidevendte seter og ståplasser under kjøring15.9.2025 07:18:59 CEST | Pressemelding
Regjeringen strammer inn bruken av sidevendte seter og ståplasser under kjøring. Fra og med 1. januar 2026 er det ikke lov å bruke disse plassene under kjøring.
Høring: Vil gjøre det enklere å få reiseinformasjon11.9.2025 13:53:33 CEST | Pressemelding
Regjeringen foreslår å innføre et regelverk som skal gjøre det enklere for folk å få oversikt og riktig informasjon om transporttilbudet.
Ny finansieringsordning for Norske tog – staten tilbyr tilbakekjøp av Norske togs obligasjonsgjeld10.9.2025 13:27:58 CEST | Pressemelding
Gjennom behandlingen av revidert nasjonalbudsjett for 2025sluttet Stortinget seg til regjeringens forslag om å legge om finansieringsmodellen til Norske tog, fra at selskapet tar opp lån i det private lånemarkedet til at staten skal tilby slik lånefinansiering. Omleggingen skjedde 1. juli 2025.
Veiåpning: Rv. 4 mellom Almenningsdelet og Lygnebakken på Hadeland2.7.2025 14:01:12 CEST | Pressemelding
Nå er utbedringen av strekningen mellom Almenningsdelet og Lyngebakken på Hadeland ferdig. Rv. 4 har fått breddeutvidelse og er nå en mer trafikksikker strekning. Veien er den siste av tre delstrekninger på Rv. 4 mellom Roa og Lynga.
Ny milepæl for innkreving av bompenger fra utenlandske kjøretøy2.7.2025 07:00:00 CEST | Pressemelding
– Det er viktig for finansieringen av våre veier og for tilliten til hele bompengeordningen at vi får krevd inn bompenger også fra utenlandske kjøretøy. Det har imidlertid vært en utfordring å identifisere kjøretøy fra enkelte europeiske land. Fra 1. august vil regelverket være på plass for å kunne få dette til, sier samferdselsminister Jon-Ivar Nygård.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom