Statsbudsjettet 2025: Vil kutte utsleppa frå tungtransporten
Regjeringa foreslår å styrkje Enova sitt arbeid med tungtransport med 1,2 milliardar kroner.
– Tunge kjøretøy som lastebilar og bussar står for ein stor del av Noregs klimagassutslepp. Løyvinga me no foreslår vil vi få fart på omstillinga av tungtransporten, seier klima- og miljøminister Tore O. Sandvik.
I statsbudsjettet for 2025 foreslår regjeringa å løyve 1,2 milliardar kroner til Enova sitt arbeid med tungtransport.
I tillegg til midlane til Enova, vil regjeringa leggje til rette for lading av tunge bilar på døgnkvile- og rasteplassar. Dette er i tråd med Nasjonal transportplan 2025–2036 og ladestrategien. For regjeringa er det viktig å følgje opp satsinga allereie første budsjettår etter at ny Nasjonal transportplan er lagt fram.
– Avkarbonsering av tungbilparken er eit av dei viktigaste tiltaka for å kutta klimagassutslepp i ikkje-kvotepliktig sektor. For at fleire skal bytta fossilkøyretøyet med eit nullutsleppskøyretøy, må me leggja til rette for at overgangen skal bli så enkel og god som mogleg. Derfor er det viktig for regjeringa at pengane går til tiltak som gjer det enkelt for sjåførane å både kvila og lada samstundes, seier samferdselsminister Jon-Ivar Nygård.
Regjeringa legg til rette for at satsinga skal vera føreseieleg. Derfor skal både sakte- og hurtiglading ta omsyn til at sjåføren ikkje kan flytta bilen under pause og kvile.
Statens vegvesen prioriterer kva tiltak som skal starta opp og vil vurdera dette løpande i 2025.
For andre pressemeldingar frå samferdselsbudsjettet 2025 – sjå:
Kontakter
Pressekontakt08-16 på hverdager
Tel:919 14 777sdinfo@sd.dep.noOm oss
Samferdselsdepartementet har det overordnede ansvaret for rammevilkår for postvirksomheten, for luftfarts-, vei- og jernbanesektoren og for riksveiferjene.
Følg pressemeldinger fra Samferdselsdepartementet
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Samferdselsdepartementet på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Samferdselsdepartementet
Vy direktetildeles kontrakt på Sørlandsbanen, Jærbanen og Arendalsbanen fra 202722.10.2024 18:05:43 CEST | Pressemelding
Jernbanedirektoratet skal gjøre en grundig vurdering av både omfang og inndeling av dagens trafikkavtaler for persontogtransport. Inngåelse av ny ordinær avtale for togtrafikken i sør, som Go-Ahead i dag kjører, blir derfor utsatt. I en mellomperiode vil Jernbanedirektoratet sikre trafikken gjennom en kortsiktig direktetildeling til Vy i inntil fem år. Dette er et unntak som følger av EUs fjerde jernbanepakke.
Statsbudsjettet 2025: Foreslår 50 millionar kroner til opprusting av fylkesvegbruer som er kritiske for militær mobilitet7.10.2024 10:07:07 CEST | Pressemelding
– Transportsystemet skal støtte opp under militære behov for forflytting av både personell og materiell. Ved å opprette ei ny tilskotsordning til militær mobilitet vil regjeringa sikre at fylkeskommunane blir sette i stand til å ruste opp bruer på fylkesvegnettet som er kritiske for militær transport, seier samferdselsminister Jon-Ivar Nygård.
Statsbudsjettet 2025: Ei historisk satsing på samferdsel7.10.2024 10:06:50 CEST | Pressemelding
– Regjeringa legg opp til ei historisk satsing på samferdsel i neste års statsbudsjett. Spesielt retter vi innsatsen mot å ta vare på det vi har, og utbetre der vi kan. Å prioritere drift og vedlikehald betyr betre tryggleik for folk i trafikken, betre klimatilpassing og betre militær mobilitet. I tillegg prioriterer vi mellom anna å starte det største samferdselsprosjektet nokon gang, Arna-Stanghelle. Heilt konkret foreslår vi å løyve totalt 96,1 milliardar kroner til samferdsel i 2025, seier samferdselsminister Jon-Ivar Nygård.
Statsbudsjettet 2025: 1,1 milliardar kroner meir til drift og vedlikehald av riksvegane7.10.2024 10:06:33 CEST | Pressemelding
Regjeringa foreslår å løyva 10,8 milliardar kroner til drift og vedlikehald av riksvegnettet i 2025. Dette er ein auke på 1,1 milliardar kroner samanlikna med statsbudsjettet for 2024.
Statsbudsjettet 2025: Trappar opp innsatsen for å redusere forseinkingar og innstillingar i togtrafikken7.10.2024 10:05:36 CEST | Pressemelding
– Det er for mange tog som ikkje er i rute. Det må vi gjere noko med. I tråd med prioriteringa i ny Nasjonal transportplan foreslår regjeringa å auke løyvingane til vedlikehold og fornying av jernbanen i 2025. For første gong på fleire år blir det foreslått meir pengar til å redusere innstillingar og forseinkingar i togtrafikken enn til å byggje ny jernbane, seier samferdselsminister Jon-Ivar Nygård.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom