Cyviz samarbeider med Goodtech for leveranse av kontrollrom til Equinor

Cyviz AS, en ledende leverandør av avanserte samhandlingsløsninger, kunngjør en ny ordre for leveranse av kontrollrom til Equinors Empire Wind 1-prosjekt, i samarbeid med Goodtech.

Havvindparken ligger offshore, på den ytre kontinentalsokkelen utenfor New York.

Cyviz skal designe og implementere utstyr til Empire Winds sentrale kontrollrom, planlagt installert i 2026. Løsningen er skreddersydd for å møte anleggets operasjonelle behov når det settes i drift i 2026, samtidig som det tilbyr en fleksibel løsning som kan tilpasses Equinor sine fremtidige behov.

"Vi er glade for samarbeidet med Goodtech rundt Equinors havvindpark. Partnerskapet gjør det mulig for oss å kombinere vår ekspertise innen kontrollrom med Goodtech sin styrke innen SCADA-systemer, der vi sammen skal leverer en omfattende løsning for vind-industrien offshore," sier Espen Gylvik, CEO i Cyviz.

Partnerskapet styrker både Cyviz og Goodtech sine posisjoner innen fornybar energi, ved å levere en løsning som møter de operasjonelle kravene til et kritisk offshore vindprosjekt.

Empire Wind 1 er et prosjekt som vil bidra til å nå New York sine mål for ren energi og klima. Med 54 vindturbiner vil prosjektet generere 810 MW fornybar energi, nok til å forsyne 500 000 hjem i New York med strøm.

Installasjonen av Cyviz' kontrollrom er planlagt å starte i 2025.

Finn mer informasjon på www.cyviz.com eller besøk et av våre Cyviz Experience Centers i Atlanta, Dubai, London, Oslo, Paris, Riyadh, Singapore, Stavanger, eller i Washington DC.