LEKS Motor Oslo

På vei mot 20 millioner i omsetning etter 6 måneder: Fokus nå er vinterlagring, verksted, ATV/UTV og neste MC-sesong

Torsdag 3. oktober 2024 – LEKS Motor Oslo AS har lagt bak seg sine første 6 aktive driftsmåneder. Omsetningen klatrer nå mot 20 millioner kroner. Butikken på Rud ved Sandvika i Bærum selger KTM og VOGE motorsykler, pluss alle merker brukte MC-er/tohjulinger, Can-am ATV/UTV, Sea-doo vannscootere, EZ Dock flytebrygger og Gaupen tilhengere.

Erlend Lønnum i en Can-am ATV utenfor butikken.

Hardt arbeid å starte butikk fra «scratch»
- Vi er godt i gang og gleder oss til hektiske måneder frem mot jul- og nyttår. Nå planlegger vi for ytterligere vekst gjennom vinteren og neste sesong, sier Erlend Lønnum (24) som er daglig leder for LEKS Motor Oslo. Han åpnet dørene på Rud i Bærum i slutten av april. Siden har det kommet kunde på kunde på besøk. Hardt arbeid for hele teamet her, men utrolig morsomt.

Godt fornøyd med første etappe
- Vi er fornøyde med det halvåret vi nå har lagt bak oss, men gleder oss enda mer til å ta fatt på 2025. - Nå har vi fått etablert verdifull erfaring, dyktige ansatte og har en klar plan for kommende år, sier Erlend Lønnum. I disse dager passerer vi også våre første 1.000 følgere på Facebook. Følg oss her: LINK TIL FACEBOOK.

- Ekstra hyggelig er det også å se at det går godt med tanke på salg og vi har en fortjeneste på salg, service og aktiviteter vi foretar oss slik at vi blir en solid, trygg og god aktør for kunder, leverandører og samarbeidspartnere, sier Lønnum.

Lansert Adventure treffet 2025 og Hubriding.no treffet 2025
- I disse dager har vi lansert at vi gjennomfører vårt første store treff i LEKS Motor Oslo sin regi neste vår, nemlig Adventure treffet 2025 – Hubriding Treffet 2025, siste helg i mai. Bare timer etter det var lagt ut var det mer enn 100 som hadde registrert seg som interessert i å være med, sier en engasjert Erlend Lønnum. Se mer om arrangementet her: LINK.

Stor takk til alle kunder, venner og allierte
- Videre har vi satset på å bygge opp et godt verksted, verdifullt og variert servicetilbud samt at vi ser at utleie av motorsykkel har blitt et veldig populært produkt. De fleksible løsningene og tilrettelegging for kundene er uten tvil godt mottatt, sier Erlend Lønnum.

Lønnum legger til:
- Det er gøy å se at det kommer stadig flere kunder innom butikken og verkstedet. Som helt ny butikk har vi hatt en kjempejobb med å bygge kjennskap til beliggenheten her på Rud. Men nå ser vi at stadig flere vet hvor butikken ligger her i Olav Ingstads vei 1. Videre har vi i sommer startet arbeidet med å legge til rette for en god nettbutikk hvor vi nå får stadig flere produkter lagt ut på web så de kan kjøpes fra hele landet, forteller Erlend Lønnum.

Godt fornøyd etter 6 måneder
I tillegg til KTM, VOGE, Can-am selger vi klesmerket KLIM. De andre utstyrsleverandørene er Alpinestarts, Halvarssons, KTM Wear, Lindsstrands, LS2, Bullfighter, TCX, Scott, Motorex, Givi, Kappa, Muc Off, R&G, Bagoros, NGK, Hiflo, Akrapovic og SW-MOTECH.

- Vi har også hatt en rekke turer og arrangementer for MC-kundene og de som følger oss på Facebook, LinkedIn og Instagram. Blant annet er vi veldig stolte over det gode samarbeidet vi har hatt med WIMA – damer på MC, NMCU, Norsk Motorcycle Union, og Bikelife Norge som sammen har 40-50.000 medlemmer og følgere, forteller Erlend Lønnum.

Lønnum legger til:
- Dette planlegger vi også for våre ATV- og UTV-kunder hvor vi jakter på å komme i kontakt med en gårdbruker, eller bonde, som ønsker å være med å utvikle noe spennende sammen med oss. Aller helst i Bærum, Asker eller Ringerike, men hele området rundt Oslofjorden er aktuelt for et samarbeid.

- Å vokse gjennom å gjøre ulike arrangementer er både populært og gøy og det blir det mer av fremover, sier Erlend Lønnum.

Fokus på kundene
- Det har vært mye jobbing i de første månedene, men vi ser at vi har funnet oss en plass i markedet, omsetter godt og får stadig flere kunder innom butikken. Videre har vi også lagt til rette for nettbutikk, hvor vi får stadig flere produkter tilgjengeliggjort på nettet, sier Erlend Lønnum.

- Nylig deltok vi på Straand Treffet i Telemark hvor vi hadde med oss hele 13 motorsykler og ATV/UTV for gratis prøving hos de 2.500 besøkende. Det var en glede, og kult å se at alle syklene måtte fylles med drivstoff flere ganger om dagen for å holde tritt med kjøringen, forteller Erlend Lønnum.

- Det er utrolig gøy å se i kundenes øyne at de har flotte opplevelser på denne typen arrangement.

Interkommunale selskap, landbruket, hjelpeorganisasjoner
- Videre vil vi satse stort mot å tilby norske kommuner, de interkommunale selskapene (IKS) innen blant annet brann, vannverk, eiendom, helse, samt Politiet, PST, norske sikkerhetsmyndigheter og forsvaret stor grad av service når vi er med å selge produkter eller forhandle rammeavtaler knyttet til våre produktgrupper fremover, sier Erlend Lønnum.

- Tilsvarende vil vi jobbe aktiv for å gi landbruksnæringen organisert i Norges Bondelag og Bonde- og småbrukarlaget, Felleskjøpet, Redningsselskapet og hjelpeorganisasjoner som Norges Røde Kors og Norsk Folkehjelp god service.

For mer informasjon:
Erlend Lønnum, daglig leder, LEKS Motor Oslo, mobil 911 17 588 og e-post: el@leksmotor.no
Torbjørn Kaarud, styreleder, LEKS Motor Oslo, mobil 900 29 933 og e-post: tk@jetor.no

Kort om:

• LEKS Motor Oslo AS vil etablere et handels- og kompetansesenter og MC-butikk i bilbyen på Rud i Sandvika i Bærum. Slagordet er: LEARN TO EXPLORE; Å tilby gode produkter, som gir en opplevelse du ikke glemmer. Videre bidra til å gi deg opplevelser og utvikle deg som menneske – og å ta turer og ekspedisjoner til lands og til vanns som du husker.
  • LEKS MOTOR Oslo og Spinnin Wheel AS har inngått et strategisk samarbeid for å tilby sine MC-kunder økt service gjennom samarbeid basert på butikken/verkstedet i Mysen i Østfold og LEKS Motor Oslo AS butikk og verksted på Rud i Sandvika i Bærum. Butikken selger blant annet KLIM kjøreklær og adventure-utstyr til motorsykkel/MC, snøscooter og ATV/UTV segmentet.
  • I starten vil vi selge KTM, BRP merkene Can-am ATV/UTV og Sea-Doo vannscootere samt VOGE motorsykler, men målet er over tid å tilby de fleste merker alene eller i samarbeid med andre. Dermed vil kunder som sogner til Oslo, Østlandsområdet eller InterCity-området og Oslo vest få en moderne beliggenhet og et godt servicetilbud. Senteret vil i første omgang satse på MC, ATV/UTV og vannscooter og være et kompetansesenter for kjøretøykategoriene.
  • Blant annet vil det bli mulighet for Norsk Motorcykkel Union, NMCU, Kongelig Norsk Automobilklub, KNA, Norges Automobil-Forbund og NAF MC, MC og ATV/UTV klubber, vannscooterklubber med mer og Bikelife Norge, WIMA - som jobber for å knytte sammen kvinner med felles interesse for motorsykkel - og andre foreninger/nettverk som f.eks. følger Motorsykkelsiden på Facebook å fritt kunne bruke vårt møte- og konferanserom i tilknytning til butikken.
  • LEKS Motor Oslo AS er eid av Erlend Lønnum, Torbjørn Kaarud og Bjørn Richard Johansen. Videre er Yamaha og MC-legenden Kjell Ramleth tilknyttet selskapet som rådgiver.
  • LEKS Motor AS er medlem av Norsk MC-forhandler forening, NMCF og Norsk Bransjeforening for ATV og Snøscooter, NBAS.

For å bestille MC eller avtale for service, verksted tid, salgsstøtte m.m., eller diskutere ditt fremtidige valg av MC, ATV/UTV, vannscooter m.m:

Erlend Lønnum, daglig leder, LEKS motor Oslo, mobil 911 17 588 og e-post: el@leksmotor.no

Vår nettside er: www.leks.no og www.leksmotor.no

Facebook – hvor du kan følge oss: https://www.facebook.com/leksmotor/

LinkedIN – hvor du kan følge oss: https://www.linkedin.com/company/leks-motor/?viewAsMember=true

Erlend Lønnum i en Can-am ATV utenfor butikken.
Last ned bilde
Med gul vernehjelm som har blitt et varemerke når LEKS Motor Oslo og Erlend Lønnum er ute med sine Can-am ATV-er.
Last ned bilde
Her med den første Can-am ATV-en som ble kjørt inn i forretningen på Rud i Bærum.
Last ned bilde
Erlend Lønnum sammen med Bærum sin ordfører Lisbeth Hammer Krogh som besøkte butikken i forbindelse med åpningen for 6 måneder siden. - Utrolig stort å får besøk av vår lokale ordfører, sier Erlend Lønnum. Hun kommer fra en gård selv og forstod umiddelbar hvordan hun skulle håndtere en Can-am ATV.
Last ned bilde
ATV CanAm Outlander MAX PRO XUHD7 Tundra Green.
Last ned bilde
Erlend Lønnum, hjemme på Kolbotn med sin KTM. Erlend er daglig leder i LEKS Motor OSLO AS.
Last ned bilde
Erlend Lønnum, på sin Husqvarna motorsykkel.
Last ned bilde
Erlend Lønnum, daglig leder i LEKS Motor OSLO AS på sin KTM.
Last ned bilde
Erlend Lønnum, daglig leder i LEKS Motor OSLO AS.
Seadoo vannscooter.
Last ned bilde
Torbjørn Kaarud er tilbake i MC bransjen som styreleder i LEKS Motor AS.
UTV
Last ned bilde
LEKS Motor Oslo selger også Gaupen tilhengere.
Last ned bilde
Hos LEKS Motor Oslo på Rud i Bærum får du også Gaupen tilhengere.

Følg pressemeldinger fra LEKS Motor Oslo

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra LEKS Motor Oslo på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra LEKS Motor Oslo