Går av med pensjon etter ti år som direktør ved Moelven Van Severen

- Jeg har tross alt nådd en viss alder, humrer Knut Johan Dreier. 1. april går 65-åringen fra Levanger av med pensjon etter å ha vært direktør ved Moelven Van Severen AS i Namsos i ti år.

Knut Johan Dreier (65) går av med pensjon etter 10 år som direktør ved Moelven Van Severen AS. Moelven

Han er glad i jobben sin, og synes det er vemodig å skulle slutte. Samtidig innrømmer han at han ser fram til pensjonisttilværelsen.

- Jeg gleder meg til å tilbringe mer tid sammen med familien. Nå får jeg også mer tid til mine hobbyer, fysisk aktivitet og musikk, smiler Dreier.

Han beskriver jobben som interessant og lærerik, og skryter av de ansatte ved sagbruket.

- Jeg har jobbet sammen med veldig mange dyktige og fine folk som har gjort tiden min her utrolig fin.

Hjerte for det lokale, øye for det globale

Konstituert divisjonssjef Lars Storslett i Moelven Divisjon Wood beskriver Dreier som en god leder som har bidratt til utvikling gjennom de ti årene han har vært direktør.

- Knut Johan har omstilt bedriften fra å i hovedsak satse nasjonalt, til å nå være en aktør i det globale trelastmarkedet. Samtidig har han tatt en aktiv rolle i næringslivet i Trøndelag og bidratt til å sette Moelven på kartet i regionen, sier Storslett.

- I tillegg ledet Knut Johan bedriften gjennom koronapandemien på en fremragende måte da etterspørselen etter trelast skøyt i været, legger han til.

Rekrutteringsprosessen av ny direktør starter umiddelbart. Dreier fortsetter i stillingen som direktør fram til pensjonstilværelsen starter.

Konstituert divisjonssjef Lars Storslett i Moelven Divisjon Wood.

Moelven Industrier ASA er et skandinavisk industrikonsern som produserer og leverer bærekraftige produkter og løsninger til byggebransjen. Konsernet hadde en omsetning i 2021 på rundt NOK 14,8 milliarder, og har ca. 3300 medarbeidere. Moelvens 34 produksjonsselskaper er fordelt på 41 produksjonssteder i Norge og Sverige, og er organisert i tre divisjoner: Timber, Wood og Byggsystemer.