Mastercard inngår samarbeid med Morrow Bank for å gi forbrukere tilgang til ID-tyveribeskyttelse

Morrow Bank er den første banken som tilbyr Mastercard ID Theft Protection i Norge og Finland. Tjenesten gir forbrukere proaktiv overvåking og håndtering av trusler om identitetstyveri, noe som sparer tid, bekymring og kostnader for kundene.

Mastercard ID Theft Protection tilbyr omfattende hjelp med å redusere risikoen for identitetstyveri for forbrukerne. Ved bruk av avansert teknologi skanner tjenesten hele internett for tilfeller av kompromittert personlig informasjon, inkludert e-postadresser, kortnumre og bankopplysninger. Forbrukerne har full kontroll over hvilken personlig informasjon de vil at systemet skal overvåke.

«Det er viktig å jobbe forebyggende mot ID-tyveri. Derfor er vi svært glade for å samarbeide med Morrow Bank om å beskytte forbrukernes personlige data brukt i digitale transaksjoner. Banken har muligheten til å tilby forbrukere gratis tilgang til Mastercard ID Theft Protection for å beskytte deres mest verdifulle eiendel, deres identitet,» sier Johan Modenius, Senior Vice President, Head of Financial Institutions hos Mastercard.

Når forbrukerne registrerer seg via Mastercards dedikerte side for ID Theft Protection, får de 24/7-overvåking av personlig informasjon og umiddelbare varslinger ved mistenkte eller oppdagede sikkerhetsbrudd. Tjenesten gir også rapporter om risikostatus, verdifull informasjon og råd for å beskytte seg mot identitetstyveri, samt nyttig opplæring i forebyggende tiltak.

«Å inkludere Mastercards ID Theft Protection som en del av Morrow Bank sitt kredittkortprogram gir en ekstra fordel for våre kunder. Beskyttelsen gir verdi utover de gode fordelene Morrow Bank kredittkort har, og gir kundene våre en viktig sikkerhet i dagens samfunn, hvor svindel og ID-tyveri er økende. Morrow Bank har som mål å tilby det beste kredittkortet på markedet, og vi er glade for å inkludere denne ekstra tryggheten for våre kunder,» sier Tony Rogne, Chief Commercial Officer i Morrow Bank.

Tony Rogne, Chief Commercial Officer i Morrow Bank
Johan Modenius, Head of Financial Institutions i Mastercard

Mastercard er et globalt teknologiselskap innen betalingsindustrien. Vårt oppdrag er å koble sammen og drive en inkluderende, digital økonomi som gagner alle, overalt, ved å gjøre transaksjoner trygge, enkle, smarte og tilgjengelige. Ved å bruke sikker data og nettverk, partnerskap og lidenskap, hjelper våre innovasjoner og løsninger enkeltpersoner, finansinstitusjoner, myndigheter og bedrifter med å realisere sitt største potensial. Med tilstedeværelse i mer enn 210 land og territorier bygger vi en bærekraftig verden som åpner for uvurderlige muligheter for alle. www.mastercard.com

Om Morrow Bank

Morrow Bank er en nordisk digital nisjebank som siden 2014 tilbyr forbrukslån, kredittkort og innskuddskontoer til forbrukere. Målgruppen er kredittverdige kunder med stabil privatøkonomi og ingen betalingsanmerkninger. Kredittvurdering håndteres i stor grad av automatiserte prosesser. Banken har en balansert distribusjonsmodell som utnytter både kommersielle partnere og egne kanaler. Operasjonell effektivitet og lave kostnader er en grunnpilar i Morrow Bank, muliggjort av sentraliserte operasjoner, moderne systemer og et digitalt oppsett. www.morrowbank.no / www.morrowbank.fi

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Mastercard på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.