Årets beste forsikringsleverandører 2024

Årets vinnere har imponert oss spesielt hva gjelder service og tilgjengelighet, proaktivitet og arbeid med fornyelsesprosessen. I tillegg viser de en stor evne til å forstå og imøtekomme både våre og våre felles kunders ønsker og behov.

Söderberg & Partners har kåret årets beste forsikringsleverandører ....

I Söderberg & Partners er vi opptatt av gode relasjoner med våre leverandører. Hvert år gjennomfører vi derfor en intern undersøkelse blant våre meglere og forvaltere, hvor vi evaluerer samarbeidet med forsikringsselskapene, med utgangspunkt i en del viktige kriterier. Basert på tilbakemeldingene, utpekes én vinner blant skadeselskapene, og én vinner blant livselskapene.

Om undersøkelsen

I undersøkelsen evalueres våre forsikringsleverandører til næring og offentlig sektor. Øvrige forretningsområder er ikke omfattet av denne evalueringen.

Forsikringsselskapene evalueres basert på følgende områder:

• Anbudsprosess – svartid og oppfølging
  • Fornyelsesprosess – tidsbruk, tilrettelegging og korrekthet
  • Kontaktperson/kundeteam – tilgjengelighet, faglig kompetanse, serviceinnstilling og responstid.
  • Proaktivitet – initiativ, utvikling og kundeopplevelse
  • Skadeoppgjør – brukervennlighet, tilgjengelighet og informasjon

- Vi ønsker å vise leverandørene våre at vi setter pris på samarbeidet . I tillegg til å kåre en vinner, avdekker undersøkelsen det  som ikke fungerer, slik at vi kan jobbe sammen for å forbedre disse områdene, sier Maja Heedman, leder for innovasjon og analyse i Söderberg & Partners. - Vi ønsker i tillegg å motivere forsikringsselskapene ved å fremheve  det vi mener er viktig for samarbeidet, og vise hvordan de  leverer på disse områdene, sier hun.

Hyllest til forsikringsselskapene

- Det å bli kåret til «Årets leverandør», er en hyllest til de forsikringsselskapene som har utmerket seg i vårt samarbeid, sier Svein Erik Sommer, CCO i Söderberg & Partners. - Vi er avhengig av konkurranse i markedet og ønsker et godt samarbeid med så mange leverandører som mulig, sier han.

Söderberg & Partners kommer til å bruke resultater fra denne årlige undersøkelsen til å videreutvikle samarbeidet med våre leverandører.

- Vi ønsker å motivere selskapene til å samarbeide med oss, ved å hylle de som leverer kvalitet i alle ledd, sier Sommer.

Euro Accident – årets livsforsikringsselskap 2024

- Det er en stor glede at vi i år kan dele ut prisen for årets livselskap til Euro Accident. Selskapet har levert godt på alle områder, og vi er spesielt imponert over deres proaktivitet og det arbeidet og servicen kundeteamet leverer. Der scorer de best av alle selskapene – uavhengig av om det er liv- eller skadeforsikring, fortsetter han.

- Söderberg & Partners i Sverige har samarbeidet med Euro Accident i mange år, i Norge er dette en relativt ny leverandør for oss. Med tanke på konsolideringene vi ser i bransjen, setter vi stor pris på utfordrere, og Euro Accident er et godt eksempel. For å kunne tilby våre kunder de beste forsikringsløsningene, trenger vi konkurranse i markedet, sier Sommer.

- Vi ønsker å takke for det gode samarbeidet så langt, og ser frem til å fortsette å jobbe sammen på enda flere områder i årene som kommer.

Stor betydning

Olav Strøno, Chief Contry Officer i Euro Accident i Norge, setter stor pris på utmerkelsen. - Vi er utrolig stolte og takknemlige for å bli anerkjent som årets livselskap. Denne prisen betyr mye for oss – ikke bare som en bekreftelse på arbeidet vi gjør, men også som en påminnelse om hvor viktig samarbeidet med Söderberg & Partners er for vår suksess, sier han.

- Det er spesielt hyggelig å høre at vårt fokus på kundeteamet og vår proaktive tilnærming blir verdsatt. Vi ser på dette som et sterkt partnerskap, hvor vi alltid jobber for de beste løsningene for våre felles kunder. Tusen takk for denne fantastiske prisen!

Protector – årets skadeforsikringsselskap 2024

- Vi er glade for å kunne gi prisen for årets skadeforsikringsselskap til Protector Forsikring, sier Sommer. Selskapet leverer jevnt over bra og utmerker seg særskilt hva gjelder «fornyelsesprosessen», her leverer de kvalitet. Dette er viktig både for meglerne og kundene våre; vi trenger at fornyelsesprosessene går smidig. Vi forventer korrekthet, og her utmerker Protector seg, uavhengig av om det gjelder liv- eller skadeforsikring, fortsetter han.

- Söderberg & Partners har samarbeidet med Protector i mange år, og har også et utstrakt samarbeid i Sverige. Med Protector har vi både et godt samarbeid på tradisjonelt meglete kunder, men også på fasiliteter, sier han.

Fasiliteter er innkjøpsfelleskap for eksempel på tvers av bransjer eller forsikringsprodukter, hvor vi ser at våre kunder kan få bedre betingelser om vi samler dem i forhandlingene med forsikringsselskapene. På den måten kan små og mellomstore virksomheter få like gode betingelser som de større kundene.

- Vi kommer til å fokusere mye på fasiliteter fremover, og da er det viktig med et godt samarbeid med forsikringsselskapene. Dette føler vi virkelig at vi har fått til med Protector. Gratulerer med prisen, og tusen takk for samarbeidet så langt! Vi gleder oss til fortsettelsen!

Vinner for tredje år på rad

-  Først må vi takke for at dere utfordrer bransjen gjennom en årlig kvalitetspris, sier Lars Kristiansen, Country Manager Norway i Protector. - Det kommer deres kunder og meglere til gode! Vi takker samtidig for svært hyggelig pris – for tredje år på rad.

Det er flere faktorer som ligger bak resultatet i årets undersøkelse. - Først og fremst har vi kommersielle og fremoverlente medarbeidere i alle ledd som sammen jobber for å levere kvalitet til våre meglere og felles kunder, sier Kristiansen. - En sentral del av vår forretningsidé er å levere kostnads- og kvalitetslederskap, som gjør at vi har kvalitet på agendaen hver eneste dag - og er bevisste på at kvalitet er ferskvare. Protector har kun én distribusjonskanal, som er gjennom forsikringsmeglere. Det betyr at vi kan konsentrere all vår oppmerksomhet mot å levere kvalitet til nettopp meglerne og våre felles kunder.

Viktig utmerkelse

- Som nevnt er kvalitetslederskap en del av vår forretningsidé, så dette betyr åpenbart mye for oss, sier Kristiansen. - Den beste måten å få tilbakemeldinger på er gjennom denne type utmerkelser. Vi tar det som en tilbakemelding på at vi gjør en del riktig, men like viktig er tilbakemeldingene på hva vi kan forbedre oss på så vi forhåpentligvis blir enda bedre fremover.

Viktig samarbeid

– Söderberg & Partners har hatt en fantastisk vekst de siste årene, er faglig dyktige og kvalitetsbevisste, og ikke minst gode diskusjonspartnere. Det har gjort at vi sammen finner bedre løsninger for våre felles kunder, samtidig som vi øker kvaliteten hos begge parter. Samarbeidet med Söderberg & Partners er enormt viktig for Protector, avslutter Kristiansen.

Fra venstre: Andreas Munck, Chief Underwriter i Euro Accident, Svein Erik Sommer, CCO i Söderberg & Partners, Olav Strøno, Chief Country Officer i Euro Accident, Jan Kjetil Hvamstad, CEO i Söderberg & Partners og Pål Kvien, markedsdirektør i Euro Accident.
Last ned bilde
Fra venstre: Svein Erik Sommer, CCO i Söderberg & Partners, Jørgen Mortensen, Key Account Manager  i Protector Forsikring, Lars Kristiansen, Country Manager i Protector Forsikring og Jan Kjetil Hvamstad, CEO i Söderberg & Partners.
Fra venstre: Svein Erik Sommer, CCO i Söderberg & Partners, Jørgen Mortensen, Key Account Manager i Protector Forsikring, Lars Kristiansen, Country Manager i Protector Forsikring og Jan Kjetil Hvamstad, CEO i Söderberg & Partners.
Last ned bilde

Söderberg & Partners er en av Nordens ledende rådgivere og formidlere av forsikringer og finansielle produkter. Våre oppdragsgivere er bedrifter, organisasjoner, fagforbund og privatpersoner. Våre tjenester i Norge inkluderer forsikringsrådgivning, forsikringsmegling, pensjonsrådgivning, formuesrådgivning, medlemsforsikringer til foreningsmarkedet og uavhengig skadeoppgjør og skaderådgivning. Konsernet har i dag 4400 medarbeidere fordelt på 144 kontorer i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Nederland, Luxemburg, UK og Spania. Hovedkontoret ligger i Stockholm.

Söderberg & Partners etablerte seg i Norge i 2014 og kjøper her inn forsikringstjenester på vegne av våre kunder for NOK 10 mrd. årlig, noe som gjør den norske virksomheten til en av de største kjøperne av forsikring i det norske markedet. Vi er 390 ansatte i Norge, fordelt på Lysaker, Tønsberg, Kristiansand, Bryne, Bergen, Ålesund, Molde, Kristiansund, Trondheim, Fredrikstad, Raufoss, Bodø, Svolvær og Tromsø.