Heder Bank ASA

Heder Bank klar til å hedre deg som har orden på økonomien

I dag er første dag for Heder Bank, den nye banken for deg som har klart å nedbetale litt på boliglånet ditt og som dermed har lavere risiko.

Klaus-Anders Nysteen, Bent Gjendem og Gustav Gotteberg bygger på 50 års erfaring fra bank og finans når de lanserer Heder Bank. Ramish Ahmad

– Heder Bank skal være en brukervennlig digitalbank og ikke kaste bort kundenes penger på såkalt rådgivning når det beste rådet uansett er å sørge for at du ikke betaler for høy rente. Vi skal gi deg det du virkelig fortjener, boliglån på den gode måten. Gunstig rente møter supre digitale løsninger, sier adm. direktør Bent Gjendem i Heder Bank.

Heder Bank belønner kunder som viser økonomisk ansvar ved å tilby lavere renter på boliglån for de med en belåningsgrad under 55 prosent. Banken vil også tilby konkurransedyktige innskuddsprodukter.

Ny bank

Heder Bank er i realiteten er ny bank, men formelt sett er det selskapet MyBank ASA som skifter både navn, ledelse og strategi. Denne uken kom de siste formalitetene på plass etter en generalforsamling i selskapet, som nå skifter navn til Heder Bank ASA.

Nye digitale løsninger er under utvikling, men allerede etter jul håper banken å kunne tilby boliglån.

Den nye ledelsen i Heder Bank består av Klaus-Anders Nysteen som arbeidende styreleder, Bent Gjendem som adm. direktør og Gustav Gotteberg som viseadm. direktør. De har samlet over 50 års erfaring fra bank og finans, og de går også inn på eiersiden i banken.

Den nye banken vil bygges opp i Bergen, som har et sterkt miljø innen utvikling av digitale bankløsninger og allerede har fostret utfordrere som Sbanken og Bulder Bank. Nøkkelpersoner i byen er allerede på vei inn i Heder Bank.

– Vi er superfornøyd med å ha kommet så langt. Vi har besatt nøkkelpersoner og allerede rekruttert helt avgjørende kompetanse. Vi har fått på plass navn og bestemt flytting til Bergen. Nå er vi snart klare til å ønske de første boliglånskundene velkommen, sier styreleder Klaus-Anders Nysteen.

Åpning i markedet

Heder Bank lanseres samtidig som den årlige EPSI-undersøkelsen viser at kundetilfredsheten blant norske bankers personkunder har nådd det laveste nivået siden undersøkelsen startet i 2003.

EPSI påpeker spesielt at Sbanken har falt kraftig etter å ha blitt overtatt av DNB og at mange Sbanken-kunder nå vurderer å bytte bank.

– Heder Bank lanseres i et marked der det er et tydelig behov for bedre bankopplevelser. Vår ambisjon er å gi kundene det de virkelig fortjener – en effektiv og kundevennlig digital bank med gode betingelser, sier Gjendem.

Bilder

Ramish Ahmad

Om Heder Bank

Heder Bank er en digitalbank som premierer kunder med orden på økonomien gjennom gode digitale løsninger, gunstig rente på boliglån og konkurransedyktige innskuddsprodukter. På lånesiden retter Heder Bank seg mot refinansieringsmarkedet i byene og kunder med belåningsgrad under 55 prosent av boligens verdi. Banken har hovedkontor i Bergen, men er landsdekkende.

Følg pressemeldinger fra Heder Bank ASA

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Heder Bank ASA på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Heder Bank ASA