Mercedes-AMG CLE 53 4MATIC+ Cabriolet er klar for bestilling
Den nye Mercedes-AMG CLE 53 4MATIC+ Cabriolet tilbyr enestående design, dynamisk kjøreopplevelse og muligheten til å oppnå en følelse av frihet på sekunder. Bilen kan bestilles i Norge med startpris på 1.706.625 kroner (ekskl. levering), og er ventet på norske veier våren 2025.
- Mercedes-AMG CLE 53 4MATIC+ Cabriolet gir deg muligheten til å nyte kjøreturen uten tak, med en elegant kombinasjon av sportslighet og komfort. De mange mulighetene for individualisering og en rekke innovative funksjoner gjør denne cabrioleten til en bil man kan nyte hele året, sier Thorbjørn Myrhaug, direktør i Mercedes-Benz Norge hos importøren Bertel O. Steen.
Fireseteren Mercedes-AMG CLE 53 4MATIC+ Cabriolet kan brukes året rundt takket være elektrisk vindavviser (AIRCAP®) og varmluft fra hodestøttene (AIRSCARF®). Den sekssylindrede 3-litersmotoren med dobbel turbolading via en eksosgassturbolader og en elektrisk hjelpekompressor, yter 449 hk (330 kW). Maksimalt dreiemoment er 560 Nm – og på 600 Nm i opptil 10 sekunder med overboost. Den integrerte startgeneratoren bidrar med ekstra krafttilskudd på 23 hestekrefter og 205 Nm dreiemoment, i tillegg til at den mater det 48-volts elektriske systemet ombord. Andre tekniske funksjoner i den nye modellen inkluderer 9-trinns AMG SPEEDSHIFT TCT girkasse og fullt variabel AMG Performance 4MATIC+ firehjulstrekk.
I standardutstyret inngår blant annet AMG RIDE CONTROL med adaptiv justerbar demping og aktiv bakakselstyring. Ombord er også parkeringspakken med 360 kamera standard, det samme gjelder oppvarmet AMG-ratt i nappaskinn og sikkerhetssystemet PRE-SAFE®.
Mercedes-AMG CLE 53 4MATIC+ Cabriolet kommer som standard med 19-tommers AMG ti-eiket lettmetallfelger. De er aerodynamisk optimalisert, i matt sort med en høyglanset finish. Dimensjonene foran er 9,5 J x 19 med 265/40 R 19 dekk, mens bakakselen er utstyrt med 11,0 J x 19 med 295/35 R 19 dekk. Andre 20-tommers felger, i lettmetall eller smidde og i ulike fargevarianter, kan velges som ekstrautstyr.
Forsetene, som kombinerer sportslighet med sterk sidestøtte, er i ARTICO kunstskinn/MICROCUT sort mikrofiber med AMG-spesifikk grafikk og rød kontrastsøm. Andre detaljer i interiøret er røde sikkerhetsbelter og high gloss karbondekor. På forespørsel tilbys også en rekke andre setetrekk i skinn og nappaskinn, med AMG-logoen preget inn i nakkestøttene foran.
Omfattende utvalg tilleggsutstyr for å møte kundens ønsker
For å øke kjøreopplevelsen ytterligere, kan bilen utstyres med AMG DYNAMIC PLUS-pakken. Den har en rekke sportslige funksjoner som RACE-kjøreprogram med driftmodus og racestartfunksjon samt AMG Performance-ratt i MICROCUT mikrofiber. Rødmalte bremsekalipere med AMG-logoen på for- og bakaksel fremhever bilens sportslige karakter visuelt. De aktive motorfestene sørger for veksling mellom komfortabel og sportslig tilkobling av motoren til karosseriet, avhengig av situasjon.
Et omfattende utvalg tilleggsutstyr gir mange muligheter for individualisering for ulike kundebehov. Blant annet kan kundene oppgradere med karbondetaljer utvendig og innvendig, sorte detaljer med både Nattpakke I og Nattpakke II, AMG Performance seter og et spennende utvalgt av farger.
Tekniske data
Spesifikasjon |
Mercedes-AMG CLE 53 4MATIC+ Cabriolet |
Motor |
Rekkeseks-sylindret bensinmotor med eksosturbo og ekstra elektrisk kompressor |
Slagvolum |
2 999 ccm |
Ytelse |
449 hk (330 kW) ved 5 800 – 6 100 o/min |
Dreiemoment |
560 Nm (600 Nm kortvarig med overboost) ved 2 200 – 5 000 o/min |
Ekstra kraft fra ISG (integrert startgenerator) |
23 hk (17 kW) |
Dreiemoment fra ISG |
205 Nm |
Drivlinje |
Fullvariabel firehjulsdrift AMG Performance 4MATIC+ |
Girkasse |
AMG SPEEDSHIFT TCT 9G automatgir |
Akselerasjon (0 – 100 km/t) |
4,4 / 4,2 sekunder (med/uten RACE START) |
Toppfart |
250 km/t (270 km/t med AMG Driver’s Package) |
Drivstofforbruk (kombinert) |
9,8–9,6 l/100 km (i henhold til WLTP) |
CO2-utslipp |
223–217 g/km |
Hjuloppheng |
Uavhengig AMG RIDE CONTROL-fjæring med adaptiv justerbar demping |
Styring |
Tretrinns AMG parameterstyring med standard bakhjulsstyring |
Bagasjerom |
385 liter (295 liter med taket åpent) |
Taket |
Helautomatisk stofftak, åpner og lukker på 20 sekunder opptil 60 km/t |
Nøkkelord
Kontakter
André JaskiewiczInformasjonssjef
andre.jaskiewicz@mercedes-benz.noAudun HermansenKommunikasjonsdirektør
Tel:976 70 148audun.hermansen@mercedes-benz.noThorbjørn MyrhaugDirektør Mercedes-Benz Norge
thorbjorn.myrhaug@mercedes-benz.noBilder
Lenker
Følg pressemeldinger fra Mercedes-Benz Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Mercedes-Benz Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Mercedes-Benz Norge
Første titt på kommende CLA7.11.2024 11:21:05 CET | Pressemelding
Kommende CLA er designet for å sette nye standarder innen rekkevidde og effektivitet i sin klasse, og tilbyr kundene en avansert elektrisk drivlinje. Ola Källenius gir oss en første titt og avslører blant annet hvordan frontlysene ser ut. Modellen har verdenspremiere i 2025.
Mercedes-Benz åpner egen fabrikk for batterigjenvinning6.11.2024 08:45:00 CET | Pressemelding
Europas første batterigjenvinningsfabrikk som bruker en integrert mekanisk-hydrometallurgisk prosess har åpnet i Kuppenheim i Tyskland. Dette markerer en viktig milepæl på veien mot å øke bærekraften for råvarer takket være en forventet utvinningsgrad på mer enn 96 prosent og netto CO2-nøytral drift.
130 år siden Benz Motor-Velociped ble første serieproduserte bil10.10.2024 10:53:20 CEST | Pressemelding
Benz & Cie. startet produksjonen av verdens første serieproduksjonsbil for 130 år siden – Motor-Velociped. I jubileumsåret 2024 tar Mercedes-Benz Classic bilen tilbake på veien og det i Sindelfingen, der fremtiden til Mercedes-Benz utvikles.
De første VAN.EA-prototypene er klare for testing9.10.2024 09:22:54 CEST | Pressemelding
Mercedes-Benz Vans iverksetter neste fase av elektrifiseringsstrategien med plattformen VAN.EA. Fra 2026 vil alle nyutviklede mellomstore og store biler fra Mercedes-Benz Vans være basert på den modulære, fleksible og skalerbare elektriske plattformen VAN.EA (Mercedes-Benz Van Electric Architecture). De første prototypene er nå på offentlige veier.
Mercedes-AMG ONE setter nok en gang banerekord på Nürburgring-Nordschleife4.10.2024 10:09:37 CEST | Pressemelding
Mercedes-AMG ONE har vært den raskeste gatelovlige produksjonsbilen på Nürburgring-Nordschleife siden oktober 2022. Med kun seg selv som rival, har den igjen bevist sin overlegne ytelse ved å slå sin egen rekord.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom