Mercedes-AMG CLE 53 4MATIC+ Cabriolet er klar for bestilling

Den nye Mercedes-AMG CLE 53 4MATIC+ Cabriolet tilbyr enestående design, dynamisk kjøreopplevelse og muligheten til å oppnå en følelse av frihet på sekunder. Bilen kan bestilles i Norge med startpris på 1.706.625 kroner (ekskl. levering), og er ventet på norske veier våren 2025.

Mercedes-AMG CLE 53 4MATIC+ Cabriolet er ventet til Norge våren 2025.
Mercedes-AMG CLE 53 4MATIC+ Cabriolet er ventet til Norge våren 2025. Mercedes-Benz

- Mercedes-AMG CLE 53 4MATIC+ Cabriolet gir deg muligheten til å nyte kjøreturen uten tak, med en elegant kombinasjon av sportslighet og komfort. De mange mulighetene for individualisering og en rekke innovative funksjoner gjør denne cabrioleten til en bil man kan nyte hele året, sier Thorbjørn Myrhaug, direktør i Mercedes-Benz Norge hos importøren Bertel O. Steen.

Fireseteren Mercedes-AMG CLE 53 4MATIC+ Cabriolet kan brukes året rundt takket være elektrisk vindavviser (AIRCAP®) og varmluft fra hodestøttene (AIRSCARF®). Den sekssylindrede 3-litersmotoren med dobbel turbolading via en eksosgassturbolader og en elektrisk hjelpekompressor, yter 449 hk (330 kW). Maksimalt dreiemoment er 560 Nm – og på 600 Nm i opptil 10 sekunder med overboost. Den integrerte startgeneratoren bidrar med ekstra krafttilskudd på 23 hestekrefter og 205 Nm dreiemoment, i tillegg til at den mater det 48-volts elektriske systemet ombord. Andre tekniske funksjoner i den nye modellen inkluderer 9-trinns AMG SPEEDSHIFT TCT girkasse og fullt variabel AMG Performance 4MATIC+ firehjulstrekk.

I standardutstyret inngår blant annet AMG RIDE CONTROL med adaptiv justerbar demping og aktiv bakakselstyring. Ombord er også parkeringspakken med 360 kamera standard, det samme gjelder oppvarmet AMG-ratt i nappaskinn og sikkerhetssystemet PRE-SAFE®.

Mercedes-AMG CLE 53 4MATIC+ Cabriolet kommer som standard med 19-tommers AMG ti-eiket lettmetallfelger. De er aerodynamisk optimalisert, i matt sort med en høyglanset finish. Dimensjonene foran er 9,5 J x 19 med 265/40 R 19 dekk, mens bakakselen er utstyrt med 11,0 J x 19 med 295/35 R 19 dekk. Andre 20-tommers felger, i lettmetall eller smidde og i ulike fargevarianter, kan velges som ekstrautstyr.

Forsetene, som kombinerer sportslighet med sterk sidestøtte, er i ARTICO kunstskinn/MICROCUT sort mikrofiber med AMG-spesifikk grafikk og rød kontrastsøm. Andre detaljer i interiøret er røde sikkerhetsbelter og high gloss karbondekor. På forespørsel tilbys også en rekke andre setetrekk i skinn og nappaskinn, med AMG-logoen preget inn i nakkestøttene foran.

Omfattende utvalg tilleggsutstyr for å møte kundens ønsker
For å øke kjøreopplevelsen ytterligere, kan bilen utstyres med AMG DYNAMIC PLUS-pakken. Den har en rekke sportslige funksjoner som RACE-kjøreprogram med driftmodus og racestartfunksjon samt AMG Performance-ratt i MICROCUT mikrofiber. Rødmalte bremsekalipere med AMG-logoen på for- og bakaksel fremhever bilens sportslige karakter visuelt. De aktive motorfestene sørger for veksling mellom komfortabel og sportslig tilkobling av motoren til karosseriet, avhengig av situasjon.

Et omfattende utvalg tilleggsutstyr gir mange muligheter for individualisering for ulike kundebehov. Blant annet kan kundene oppgradere med karbondetaljer utvendig og innvendig, sorte detaljer med både Nattpakke I og Nattpakke II, AMG Performance seter og et spennende utvalgt av farger.

Tekniske data

Spesifikasjon

Mercedes-AMG CLE 53 4MATIC+ Cabriolet

Motor