Dette er de nye programlederne i P3morgen

Nå er det klart hvem du skal starte dagen med i P3morgen. Henning Bang, Arin Soltanpanah og Jonas Bergløv blir nye programledere.

Jonas Bergløv (f.v), Henning Bang og Arin Soltanpanah er de nye P3morgen-programlederne. Stian Werme / Kim Erlandsen, NRK P3 / Julia Marie Naglestad Kan kun brukes i omtale av NRKs programmer.

Det har vært knyttet stor spenning til hvem som skal ta over stafettpinnen som nye programledere i det populære radioprogrammet. Nå er trioen på plass.

Jonas Bergløv, Arin Soltanpanah og Henning Bang vil starte dagen med lytterne på NRK P3. Førstnevnte blir en ny stemme på NRKs radiokanaler, mens de to siste er kjente profiler fra NRKs plattformer.

Bli bedre kjent med programlederne her!

Nye bestevenner på rekordtid

Bergløv er 28 år og kommer fra Sarpsborg. Han er en kjent stemme for mange radioelskere i NRJ, P5 og P4. Bergløv ble nominert som beste radio-DJ i Prix Radio i år.

– Oi, dette er stort! Det er jo en stor arv med mange fine folk som har gjort det før meg. Det viktigste for meg er å inkludere mennesker i enda større grad og få høre meningene til folk, uansett hvor ville eller fornuftige de måtte være. Jeg tror vi skal klare å utfylle hverandre på en god og rar måte. Det jeg gleder meg mest til er å få nye bestevenner på rekordtid, sier Bergløv.

Han får selskap av to kjente stemmer fra radiouniverset til NRK P3.

Arin Soltanpanah er 25 år og kommer fra Lørenskog. Flere vil kjenne igjen stemmen hennes fra podkasten «Hør'a!» i NRK Radio. Hun var også med i den nyeste sesongen av NRK-programmet «Gym».

Hun var veldig spent før hun fikk den endelige beskjeden om at jobben ble hennes.

– Jeg tenker alltid så negativt, så jeg venter egentlig på det verste hele tiden. Men da de ringte og sa at jeg hadde fått jobben, ble jeg utrolig lettet og veldig glad. Jeg gleder meg veldig til å bli kjent med Henning og Jonas, og til å prate om ting som interesserer meg og forhåpentligvis lytterne, sier Soltanpanah.

Sistemann i den nye gjengen er Henning Bang. 23-åringen fra Tjongsfjord i Nordland er kjent for NRK P3s lyttere som programleder i «P3ligaen» og «Pønsj».

– Det er veldig stas! Det å få være med folk i dusjen på morgenen er en veldig fin tanke. Å få jobbe med folk som er så forskjellige fra meg, men likevel så like som meg, blir veldig kult, sier Bang.

Gode representanter for NRK P3

Redaksjonssjef i NRK P3, Tone Donald, er svært fornøyd med å få på plass de nye programlederne.

– Vi er veldig glade for at dette er det nye P3morgen-teamet. De har alt det NRK P3 skal være; De er morsomme, unge og fremoverlente. De har i tillegg en radioelsk som vil høres på lufta og være til glede for nye og gamle lyttere. Vi har hørt dem sammen i studio og lytterne kan bare glede seg, sier Donald.

Kanalsjef for NRK P3, Bjørn Tore Grøtte, er også svært begeistret over de nye programlederne.

– Jeg er kjempegira. Jeg gleder meg til lytterne skal få henge med Jonas, Arin og Henning hver morgen. Dette er jeg helt sikker på at kommer til å bli en trio som vil sparke, begeistre, underholde og oppdatere, sier Grøtte.

På grunn av andre prosjekter vil den nye programledertrioen først være på lufta fra 1. februar. I mellomtiden vil programmet «P3: med Oskar og Hedda» fortsette på radiokanalen.