Ny musikk fra The Cure, Lady Gaga, Ramón, The Weeknd, Emilie Nicolas, Natalie Jane og Brad Paisley.
27.9.2024 09:45:14 CEST | Universal Music Norge | Pressemelding

Ventetiden er over - The Cure tilbake med ny musikk!
Velkommen til åpningen av TORRES TIVOLI: Ramón sin oppvekstroman
Emilie Nicolas ute med akustisk versjon av favoritten "Oh Love"
Etter å ha avsluttet filmingen for Joker: Folie à Deux, innså Lady Gaga at hun ikke var helt klar til å gå videre fra karakteren som hun omhyggelig hadde utforsket over lang tid. Hun begynte å forestille seg hvordan en plate ville høres ut gjennom perspektivet til karakteren Harley Quinn aka Lee Quinzel. Resultatet ble albumet Harlequin, som er ute i dag. Albumet inneholder 13 låter og spenner fra jazz, surf-punk, blues og klassisk – en påminner om at ingen andre kan gjøre det hun gjør og til det nivået hun gjør det!
The Weeknd slapp i dag låten “Timeless” feat. Playboi Carti. Den fikk sin livedebut under The Weeknds konsert i Sao Paulo tidligere denne måneden. Låten blir å finne på det nye albumet Hurry Up Tomorrow, og ender med det trilogien av studioalbum, etter Dawn FM (2022) og After Hours (2020). Dette albumet representerer den kreative toppen av prosjektet, og fungerer som det tredje og siste kapittelet laget med eksistensielle og selvrefererende temaer.
Brad Paisley er ute med "Truck Still Works". Låten ble for første gang fremført live under People's Country Awards i går og er en pekepinn på fremtidig musikk fra en av verdens aller største countrystjerner. Paisley har vunnet utallige priser, inkludert tre Grammy, to American Music Awards, 15 Academy of Country Music Awards og 14 Country Music Association Awards. Han har vært medlem av Grand Ole Opry siden 2001 og har fortjent sin plass i countrymusikkens historie. Paisley er kjent for å være en eksepsjonelt god gitarist, i tillegg til en enestående låtskriver og entertainer i verdensklasse, noe Oslo Spektrumfikk se da han gjestet byens storstue tidligerer i år.
Tove Lo sitt ikoniske debutalbum, Queen Of The Clouds, feirer 10-årsjubileum og i den forbindelse slippes Queen Of The Clouds: X. Den svenske popinnovatøren, kjent for sin rå ærlighet og tekster, ble stjerne over natten med hiter som “Habits (Stay High)” og “Talking Body”. Albumet Queen Of The Clouds er fire ganger platina i Norge mens “Habits (Stay High)” har gått til seks ganger platina, inkludert alle remiksene. “Talking Body” nærmer seg tre ganger platina.
Natalie Jane er ute med låten “June”, hentet fra hennes nye EP Sick To My Stomach. Om EPen sier hun; “I’m so thankful to everyone and everything that went into this project. It’s a collection of songs about all the things, people, and heartbreaks that have made us feel uncomfortable, or anxious, or sick to our stomachs” . Sick To My Stomach følger opp EPen Where Am I?, som ble sluppet i fjor. Hun har spilt flere ganger i Norge, senest på Landstreffet og Vulkan Arena. I september i fjor spilte hun for et utsolgt Parkteatret.
Nøkkelord
Kontakter
Katrine NagyInternational Promotion Manager
katrine.nagy@umusic.comOm oss
Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, Alessandra, Ramón, Olivia Rodrigo, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Marstein, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Taylor Swift, The Rolling Stones m.fl.
Følg pressemeldinger fra Universal Music Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Universal Music Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Universal Music Norge
Ramón slipper HOT GUYS CLUB25.6.2026 10:35:30 CEST | Pressemelding
Ramón gav oss lydsporet til sommeren med sitt nyeste album RAMUELO. Nå tar han oss med inn på klubben med remixene i HOT GUYS CLUB.
ZadeKing og Karen Moe slipper «Ut av byen» en låt om å rømme fra alt det velkjente23.6.2026 08:00:00 CEST | Pressemelding
ZadeKing og Karen Moe setter ord på en følelse mange unge kjenner på når de flytter fra bygda til byen. Fredag 26. juni slipper de singelen «Ut av byen», en poplåt om hjemlengsel, identitet og savnet etter stedet man kommer fra.
Unge Særing skriver om det man ikke klarer å gjøre opp23.6.2026 07:00:00 CEST | Pressemelding
Hva gjør man når et forhold er over på papiret, men ikke i hodet? På den nye singelen «Åpen Post» bruker Unge Særing et begrep fra regnskap som metafor for følelser som fortsatt står uoppgjort.
MARSTEIN TIL OSLO SPEKTRUM: - Min største konsert noensinne!22.6.2026 12:46:18 CEST | Pressemelding
Fredag 20. november 2026 spiller Marstein sin største konsert noensinne. Med nytt album på vei blir Spektrum det første stedet publikum får oppleve den nye musikken live. - OSLO. SPEKTRUM. MIN STØRSTE KONSERT NOENSINNE. JEG GLEDER MEG. HÅPER VI SES!, sier Marstein selv om konserten. Billetter slippes onsdag 24. juni kl. 12.00 via ticketmaster.no.
Malik slipper «VAKRESTE PÅ BYN»19.6.2026 12:05:00 CEST | Pressemelding
Etter flere sterke utgivelser, blant annet «TIL DEG» med Arif og «PENGER» med Blackie, er Malik tilbake med singelen «VAKRESTE PÅ BYN» 19. juni. Den catchy og energiske låten er skrevet og produsert i Danmark, sammen med Marius Lauridsen, Freyy og Nikolaj Pellegrini. Selv beskriver Malik låten som «en homage til alle vakre mennesker» - laget for at folk kan ha det gøy, danse og slippe seg løs. «VAKRESTE PÅ BYN» er Malik sin POV av en ideell kveld på byen, fra start til slutt. Hør låten HER! Med sin karakteristiske flow og direkte formidling viser Malik en mer leken side av seg selv, samtidig som han fortsetter å bygge videre på uttrykket som har gjort ham til en spennende ny stemme i norsk hiphop. Se opp for flere låter fra stjerneskuddet over sommeren. Mer om Malik: Malik er en norsk artist fra Bergen, med røtter fra Zanzibar og Yemen. Han har på kort tid markert seg som en tydelig og kompromissløs stemme i norsk hiphop, med låtskriving som speiler identitet, tilhørighet og egne erfar
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom