Stjernespekket trekløver med gammel hit i ny drakt

Følsom spiller, en opprinnelig 7 år gammel låt av Philip Emilio, Stig Brenner og Vinz, har blitt revitalisert med William Gamborg i spissen.

“Jeg ønsket å gi en gammel hit en ny drakt, og med «Følsom» følte jeg at vi traff blink. Melodiene er catchy, og konseptet er unikt og lekent” – fortsetter han

Han og produsent Filip Kollsete ønsket å bruke refrenget fra den originale låta, gjøre om produksjonen og legge inn et nytt vers. De har lenge snakket om å bruke en gammel låt som er kjent, men som ikke nødvendigvis var den største. De hadde et ønske om å heller å finne en låt som er en diamant for de som elsket den, og de følte at «Følsom» av Philip Emilio var midt i blinken.

Låten er laget av William selv sammen med Filip Kollsete og Philip Emilio, i tillegg til Stig Brenner og Aksel Axxe Carlson, som var med å skrive den første låta for 7-8 år siden.

«Vi brukte AI for å splitte Vinz sin vokal fra originalen og fikk Philip Emilio inn i studio for å spille inn nye vokaler. Det gikk fort fra ideen kom til vi hadde et første utkast» - forteller William

Vi syntes at melodiene i låta var utrolig fengende, i tillegg til at konseptet er unikt og lekent. Vi følte at vi kunne bygge på denne lekenheten enda mer ved å endre produksjonen til noe med mer tempo.

“Å jobbe med denne låta har vært en spennende reise. Resultatet ble en frisk og energisk versjon av en elsket klassiker” – avslutter han

«Følsom spiller (feat. Vinz & Philip Emilio)» er ute fredag 27.september

Sony Music Entertainment Norway er en del av Sony Music Entertainment Group, og er et av Norges ledende plateselskaper. Vi representerer et bredt spekter av aktive norske og internasjonale artister, samt en omfattende katalog av stor musikkhistorisk betydning, kvalitet og innflytelse.

Vi respekterer og beundrer våre artister og er stolte av å kunne støtte og tilrettelegge for deres musikk og visjoner ved å skape det rette grunnlaget for kreativitet, vekst og utvikling. Som selskap bestreber vi å gi våre ansatte et godt og stimulerende arbeidsmiljø, og vi ønsker å ha fokus på inkludering, likeverd, mangfold, mental helse og miljø.

Sony Music Entertainment Norway representerer blant annet Adele, Arif, Bargee, Bernhoft, Beyoncé, Bruce Springsteen, Calvin Harris, Christel Alsos, deLillos, Foo Fighters, Harry Styles, Ina Wroldsen, Jesper Jenset, Julie Bergan, Justin Timberlake, Kamelen, Klossmajor, Kurt Nilsen, Kygo, Labrinth, Madcon, Mari Bella, Maria Mena, Matilda, Miley Cyrus, Morgan Sulele, Peder Elias, P!nk, Rat City, Rosalia, Staysman, Stig Brenner, SZA, Travis Scott, Tyler the Creator, Tyr, Zara Larsson med mange fler.