HELP Forsikring

HELPdagen - Juridisk dugnad mot svindel 27. september

Sammen med frivillige fra Jussbuss og JURK arrangerer advokatene i HELP Forsikring juridisk dugnad mot svindelsaker førstkommende fredag.

Store verdier går tapt

Ifølge Finanstilsynet tapte bankene 930 millioner på svindel i 2023. Telenor opplyser at selskapet stanset mer enn 500 millioner forsøk på digital kriminalitet i andre kvartal 2024 alene. Privatpersoner taper sparepenger, og må ofte kjempe for å få dekket tapene.

Juridisk dugnad mot svindel 27. september

Sammen med de frivillige rettshjelpstiltakene Jussbuss og JURK arrangerer vi HELP-dagen 27. september. Dette er en juridisk dugnad rettet mot alle som har spørsmål om svindel.

HELP er landets største advokatmiljø for privatpersoner, og hjelper et økende antall svindelofre. Bare i 2023 mottok vi mer enn 1.000 ID-tyverisaker fra kunder med advokatforsikring, og ligger dessverre an til en solid økning i 2024. Alle som har spørsmål om svindelsaker er velkomne til å ta kontakt. Er du blitt svindlet, eller frykter å bli lurt? Få svar på dine spørsmål, helt gratis.

HELPdagen er et gratistilbud for å øke oppmerksomheten rundt hvordan svindelsaker stjeler tid og ressurser fra privatpersoner, banker, politi og myndigheter.

Kl. 11-15 fredag 27. september kan du snakke med vårt team av advokater og jurister og få svar på alt du lurer på om svindelmetoder, forebygging, og hva du kan gjøre hvis du er blitt svindlet. Du kan sende oss ditt spørsmål på e-post allerede nå.

Kontakt oss

• helpdagen@help.no (Send inn ditt spørsmål allerede nå – vi svarer så mange vi rekker)
  • Ring oss på telefon 22999990 (27.09 kl 11-15)
  • Møt opp hos HELP Forsikring i Essendrops gate 3 på Majorstua, kl 11-15 fredag 27. september

Debattmøte

Vi starter dagen med en debatt der både eksperter fra finansnæringen og politikere skal diskutere hvordan vi kan komme svindlerne til livs.

Deltakere

• Mahmoud Farahmand, stortingsrepresentant (H) i Finanskomitéen
  • Kjerstin Wøyen Funderud, stortingsrepresentant (SP) i Finanskomitéen
  • Gry Nergård, forbrukerpolitisk direktør i Finans Norge
  • Petter Dines Olsen, advokat og fagansvarlig for svindelsaker i HELP Forsikring

Følg møtet digitalt eller møt opp til frokost

Debatten finner sted 27. september kl. 8.30-9.30 i LO Medias studio i Møllergata 10, Oslo sentrum.

Følg møtet digitalt – påmelding her - eller møt opp. Dørene åpner kl. 8 med frokostservering. Det er kun 50 plasser i salen og førstemann til mølla.

Dag Are Børresenkommunikasjonsdirektør/advokatHELP Forsikring

Dag Are er kommunikasjonsdirektør og advokat, og har ansvar for kommunikasjon, medie- og myndighetskontakt.

Tel:40245066dab@help.no

Om HELP Forsikring

HELP er landets største advokatselskap for privatpersoner med ca 180 ansatte advokater. Vi tilbyr advokathjelp innenfor privatlivets viktigste rettsområder: familie- og barnerett, arverett, kjøpsrett, fast eiendom, netthets og id-tyveri.

Vi løser dine juridiske utfordringer, skriver juridiske brev og avtaler, svarer på spørsmål om lov og rett, og fremmer krav på dine vegne. Hvis saken må løses i retten, fører vi saken for deg. Siden 2005 har vi håndtert mer enn 300.000 saker.

Advokathjelp fra HELP er dekket av forsikringen. Hos oss betaler du aldri timepris - fordi rett skal være rett. For alle.

Mer enn 1 million nordmenn har rett til advokathjelp fra våre advokater. Våre kunder har LOfavør Advokatforsikring gjennom LO-forbundet sitt, eller HELP Boligkjøperforsikring via eiendomsmegler. Telenors kunder har advokatforsikring ved id-tyveri og netthets gjennom mobilabonnementet sitt.

I Norden har HELP mer enn 4 millioner kunder. HELP har hovedkontor i Oslo, med filialer i Stockholm, København og Helsinki.

Vi lever av tillit. For fjerde år på rad har våre ansatte vært så fornøyde med arbeidsplassen i HELP at vi er topp 3 i klassen for mellomstore bedrifter i medarbeiderundersøkelsen Great Place To Work. Denne tilliten gjenspeiles i kundebehandlingen. I 2023 svarte 93,2 prosent av våre kunder at de vil anbefale HELP til venner og kjente. Dette er den høyeste kundetilfredsheten i både advokat- og forsikringsbransjen.