Ragnhild Ask Connell ny kommunikasjonsdirektør i NFF

Hun kommer fra stillingen som Leder mennesker, kommunikasjon og bærekraft i Glitre Nett og er styremedlem i NTF.

Ragnhild Ask Connell
Ragnhild Ask Connell Norges Fotballforbund

48-åringen, som er bosatt i Lier, er også styremedlem i Strømsgodset Toppfotball og har i tillegg vært trener i barnefotballen for et lokalt guttelag.

– Ragnhild har god innsikt i både topp og bredde i norsk fotball, i tillegg til at hun i sine lederjobber har jobbet med kommunikasjon og bærekraft både på et strategisk og operasjonelt nivå. Norsk fotball står overfor flere bærekraftsutfordringer som vi må finne gode løsninger på i samarbeid med myndighetene. Ragnhilds erfaring og kompetanse på dette området vil bli svært verdifullt for NFF i årene som kommer. Hun er også en lagspiller som er opptatt av å gjøre andre gode, og det er en egenskap som er viktig i arbeidet med å få norsk fotball til å forene krefter mot felles mål når NFFs nye strategi frem mot 2030 blir vedtatt på kommende forbundsting. Vi ser frem til å få henne med på laget, sier generalsekretær i NFF, Karl-Petter Løken.

Ask Connell har blant annet en bachelor i journalistikk og offentlig informasjon fra Emerson College i USA og har tatt masterprogrammet PR-ledelse og strategisk kommunikasjon ved BI i Oslo. I tillegg til lederstillinger i Glitre Energi-konsernet, har hun tidligere jobbet som journalist for Drammens Tidende og Aftenposten og jobbet med kommunikasjon for New England Revolution i MLS.

Nå returnerer hun tilbake til fotballen i sitt daglige virke og gleder seg stort.

– Jeg brenner for fotballens samfunnsrolle og den unike posisjonen fotballen har i norsk idrett og samfunnsliv. Fotballen har fått ansvaret med å ta vare på alle, samtidig som det er forventninger om å hevde seg på toppnivå i verdens største idrett. Det er en formidabel utfordring. Samtidig er det nettopp i dette spennet det blir interessant og spennende å jobbe. Jeg gleder meg spesielt til å jobbe med det dyktige kommunikasjonsteamet og alle de flinke menneskene i både NFF og resten av Fotball-Norge. Jeg føler meg heldig som får bli en del av et lag som både skal arbeide for gode rammebetingelser for en god og inkluderende breddefotball, og store nasjonale fellesskapsopplevelser med A-landslagene, sier Ask Connell.

Hun vil starte i stillingen 1. januar og vil da samtidig fratre sine styreverv i Norsk Toppfotball og Strømsgodset Toppfotball.

– På vegne av styret i Strømsgodset vil jeg takke Ragnhild for den jobben hun har lagt ned i styret de siste tre årene. Hun har bidratt aktivt med sin kompetanse og med stort engasjement, og vil fortsette med det frem til hun tiltrer stillingen i Norges Fotballforbund ved årsskiftet. Strømsgodset ønsker Ragnhild lykke til med ny og spennende utfordring på Ullevaal, sier styreleder Finn Egil Holm.

Ragnhild Ask Connell

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Norges Fotballforbund på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

PRIV.RED: Invitasjon til landslagsuttak A-herrer26.9.2024 12:52:23 CEST | Pressemelding

Landslagssjef Ståle Solbakken presenterer troppen til herrelandslagets Nations League-kamper mot Slovenia på Ullevaal Stadion 10. oktober og Østerrike i Linz 13. oktober. Tid: Tirsdag 1. oktober kl 12:00 Sted: Colosseum, Ullevaal Stadion I tillegg presenterer Jan Peder Jalland U21-landslagets tropp til EM-kvalifiseringskampene borte mot Irland 11. oktober og hjemme mot Tyrkia på SR-Bank Arena i Stavanger 15. oktober. Pressekonferansen streames på NFF TV. Media som ønsker tilgang til egen stream kan ta kontakt med msw@fotball.no

PRIV.RED: Invitasjon til landslagsuttak A-herrer22.8.2024 13:02:56 CEST | Pressemelding

Landslagssjef Ståle Solbakken presenterer troppen til herrelandslagets Nations League-kamper mot Kasakhstan i Almaty 6. september og Østerrike på Ullevaal Stadion 9. september. Tid: Tirsdag 27. august klokken 12.00 Sted: Colosseum, Ullevaal Stadion I tillegg presenterer Jan Peder Jalland U21-landslagets tropp til EM-kvalifiseringskampene borte mot Latvia 5. september og Italia på SR-Bank Arena i Stavanger 10. september. Pressekonferansen streames på NFF TV. Media som ønsker tilgang til egen stream kan ta kontakt med msw@fotball.no