Nova Consult blir Söderberg & Partners Aviation

I 2023 kjøpte Söderberg & Partners 56 % av aksjene i Nova Consult AS. Nå endrer selskapet navn til Söderberg & Partners Aviation AS.

Nova Consult AS bytter navn og blir Söderberg & Partners Aviation AS

Utvidet tjenestetilbud

– Navneendringen representerer en viktig milepæl, sier Tore Moskvil, som er leder for Söderberg & Partners Aviation. – Vi beholder vårt erfarne team og kjernekompetanse, samtidig som integrasjonen med Söderberg & Partners gir oss tilgang til et bredere tjenestespekter. Dette inkluderer bransjens mest avanserte analyse-, IT- og rådgivningsverktøy, som setter oss i stand til å betjene våre kunder enda bedre og mer effektivt.

– Våre kunder kan forvente samme høye servicenivå og ekspertise som de har blitt vant til, nå forsterket med Söderberg & Partners' omfattende ressurser og innovative løsninger. Dette gir oss økt slagkraft til å utfordre forsikringsbransjen og skape enda bedre resultater for våre kunder, sier han.

Selskapet er lokalisert på Sem utenfor Tønsberg.

Söderberg & Partners er en av Nordens ledende rådgivere og formidlere av forsikringer og finansielle produkter. Våre oppdragsgivere er bedrifter, organisasjoner, fagforbund og privatpersoner. Våre tjenester i Norge inkluderer forsikringsrådgivning, forsikringsmegling, pensjonsrådgivning, formuesrådgivning, medlemsforsikringer til foreningsmarkedet og uavhengig skadeoppgjør og skaderådgivning. Konsernet har i dag 4400 medarbeidere fordelt på 144 kontorer i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Nederland, Luxemburg, UK og Spania. Hovedkontoret ligger i Stockholm.

Söderberg & Partners etablerte seg i Norge i 2014 og kjøper her inn forsikringstjenester på vegne av våre kunder for NOK 10 mrd. årlig, noe som gjør den norske virksomheten til en av de største kjøperne av forsikring i det norske markedet. Vi er 390 ansatte i Norge, fordelt på Lysaker, Tønsberg, Kristiansand, Bryne, Bergen, Ålesund, Molde, Kristiansund, Trondheim, Fredrikstad, Raufoss, Bodø, Svolvær, Tromsø og Stavanger.