Omny

Omny utnevner Greger Wedel som Chief Product Officer

Wedels hovedoppgave blir å videreutvikle selskapets markedsledende sikkerhetsprodukter innen industriell cybersikkerhet.

– I en bransje der sikkerhetsspørsmål ofte forblir i silo, har Omnys tilnærming potensial til å bygge bro over det kritiske gapet mellom de tekniske teamene og ledelsen i virksomheter og organisasjoner. Dette ser jeg frem til å være med, sier Wedel. Foto: Omny Mediene gis alle rettigheter.

– Vi er veldig glade for å kunne ønske Greger velkommen til Omny. Hans ekspertise innen produktutvikling og hans kommersielle forståelse vil bidra til at våre innovative sikkerhetsprodukter tilpasses vår kommersielle strategi. Som en del av vårt lederteam vil Greger bidra til å løse kundenes sikkerhetsutfordringer, men også gi dem mulighet til å være vår partner i videreutviklingen av våre verktøy, sier Sigvart Voss Eriksen som er administrerende direktør i Omny.

En erfaren leder med relevant teknisk kompetanse

Wedel kommer til Omny fra Cognite hvor han i fem år har vært SVP of Engineering og ledet det tverrfaglige arbeidet med selskapets digitale plattform. Voss Eriksen mener Wedels omfattende kommersielle bakgrunn og erfaring med utviklingsprosesser vil være viktige for Omny.

– Tiden hans i Cognite, et selskap med en vekstbane som ligner på Omnys, har gitt ham verdifull innsikt i å skalere produktorganisasjoner og tilpasse teknologien til krav fra ulike markeder.

Wedels utdanningsbakgrunn innen informatikk og gruppepsykologi er en kombinasjon som i følge Voss Eriksen er helt unik når man skal bygge produkter i raskt voksende organisasjoner  og fremme tverrfaglig samarbeid.

Deler Omnys visjon

Omny har siden etableringen i 2022 utviklet en rekke innovative løsninger for å møte kritiske industrielle sikkerhetsutfordringer. Wedel ser frem til å være med og videreutvikle disse løsningene, og gjøre det mulig for bedriftsledere å forstå og håndtere sikkerhetsrisikoer mer effektivt.

– I en bransje der sikkerhetsspørsmål ofte forblir i silo, har Omnys tilnærming potensial til å bygge bro over det kritiske gapet mellom de tekniske teamene og ledelsen i virksomheter og organisasjoner. Dette ser jeg frem til å være med på, sier Wedel.

Wedel begynte offisielt i Omny 1. september. Han rapporterer direkte til Omnys administrerende direktør og er en del av selskapets ledergruppe.

We are Omny

Omny is on a mission to make sense of increasingly complex threats to society’s most critical infrastructure. Our software leverages the latest advancements in data science and technology to mitigate these threats. Born from the industry and built on domain expertise, Omny is positioned to help companies face their cyber challenges. Omny has an international vision with its headquarters in Oslo, Norway.

Følg pressemeldinger fra Omny

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Omny på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Omny