Nammi Box klar for Norge: Topp utstyrt elbil til rekordpris

- Med Nammi Box har vi klart å kombinere praktisk rekkevidde, høyt utstyrsnivå og god komfort til under 200 000 kroner.  Det tror vi er svært attraktivt for norske elbilkjøpere, sier Torje Sulland, CEO i Electric Way.

- I vår var vi offensive og lovet å lansere en skikkelig kvalitetsbil til under 200 000 kroner i løpet av 2024. Det leverer vi på nå. Det er en milepæl å kunne tilby høy standard på rekkevidde, utstyrnivå og komfort til markedets beste pris. Vi tror dette er en bil som appellerer både til unge bilførerne som skal ha sin første elbil, kjøpere som har behov for en moderne, kompakt bybil med god rekkevidde, men også til voksne sjåfører som ønsker et rimelig og enkelt bilhold, sier Torje Aleksander Sulland, CEO i Electric Way.

To versjoner for ulike behov

Dongfeng Nammi Box kommer i to forskjellige modeller for å møte ulike behov hos norske bilkjøpere. Innstegsmodellen er utstyrt med et 31,5 kWh batteri, som gir rekkevidde på opptil 240 km, mens den oppgraderte versjonen kommer med større batteri på 42,3 kWh og rekkevidde på opptil 340 km.  Begge modellene kommer som 5-setere og måler 4030 CM (lengde) og 1810 cm (bredde). Motorytelsen er på 70 KW.

Avansert teknologi og førerkomfort

Til tross for sin lave pris, er Dongfeng Nammi Box rikelig utstyrt med moderne teknologi og førerstøttesystem. Begge versjonene av bilen har en stor 12-tommers infotainment-skjerm som gir enkel tilgang til navigasjon, media, og andre funksjoner. Adaptiv cruisekontroll, filholderassisten, skiltgjenkjenning og automatisk nødbrems og ryggekamera (den oppgraderte modellen har 360 panoramakamera) er også standard på modellen.

Romslig og fleksibel bagasjeplass

Dongfeng Nammi Box er designet med tanke på praktisk bruk i hverdagen. Den har en bagasjeplass på 326 liter når baksetene er i bruk, noe som er tilstrekkelig for daglige gjøremål og handling. Når baksetene er slått ned, øker bagasjeplassen til hele 945 liter, noe som gir mer enn nok plass for større gjenstander eller bagasje for lengre turer.

Dongfeng Nammi Box vil være tilgjengelig for kjøp i Norge fra 14. november. Innstegsmodellen vil koste 199 000 NOK, mens den oppgraderte versjonen vil være tilgjengelig for 217 900 NOK.

Bilen vil være tilgjengelig over hele Norge gjennom henholdsvis Sulland og Motor Gruppens forhandlernettverk.