Nedre Romerike Minibuss har valgt Saga Tenix som sin IT-leverandør

Saga Tenix skal blant annet levere systemer for flåtestyring og ladeløsninger til minibussene som brukes til spesialskyss og bestillingstransport. Avtalen er verdt over 2 millioner kroner og varer i minimum fem år.

Fra venstre: Boguslaw Balick fra Saga Tenix og Kristin Langbakke fra Nedre Romerike Minibuss

– Vi ser frem til å samarbeide med Nedre Romerike Minibuss om å gjøre disse viktige tjenestene mer effektive og miljøvennlige. Tenix sin teknologi vil støtte deres mål om å redusere klimagassutslipp og øke bruken av elektriske busser i regionen, sier Torbjørn G. Krøvel, administrerende direktør i Saga Tenix.

Oppdraget er en del av Ruters kontrakt på Øvre og Nedre Romerike, og omfatter primært transport for skoleelever som har rett til spesialskyss, men også bestillingstransport på forespørsel. Området har et stort behov for minibusser til denne type transport og Tenix sin teknologi vil bidra til å optimalisere både drift og miljøvennlige ladeløsninger for disse kjøretøyene.

– Vi valgte Tenix først og fremst fordi vi ville ha en leverandør som holdt til i Norge. Nærhet til leverandøren er viktig for å sikre god kvalitet. Samtidig så vi at tilbud og pris, samt de smarte løsningene, passet vår drift godt. Det var også viktig for oss å velge noen som kjenner Ruter sine krav til digitale tjenester, sier Kristin Langbakke i Nedre Romerike Minibuss.

De første bussen begynner å bruke Tenix sine systemer fra 1. august 2025. Kontrakten strekker seg over fem år, med opsjon på tre års forlengelse.

Om Saga Tenix:

Saga Tenix AS er et norsk IT-selskap som siden 2012 har levert smarte løsninger for busser og lastebiler. Mer enn én av fire busser i Norge har Tenix om bord, og mer enn 3000 kjøretøy bruker selskapets systemer i Norge, Sverige og Nederland. De siste fire til fem årene har selskapet utviklet Tenix Charge som er et ledende system for elektrisk lading av profesjonelle kjøretøysflåter. Tenix sin visjon er å fortsette å utvikle grønne teknologier til transportselskaper nå og i fremtiden.

Om Nedre Romerike Minibuss:

Nedre Romerike Minibuss AS har levert tjenester i over 20 år. Med sin solide drift har de en vesentlig del av spesialtransporten av skolelever på Nedre og Øver Romerike. Over 50 busser er i drift hver dag, og den primære kontraktspart har siden 2000 vært Ruter, tidligere SL.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Torbjørn G. Krøvel, administrerende direktør, Saga Tenix

torbjorn@tenix.eu

93206377

Følg pressemeldinger fra Saga Tenix

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Saga Tenix på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Saga Tenix