Vinnere av årets Virkepriser
Inkludering, bærekraft og innovasjon i norske bedrifter er avgjørende for Norges omstilling. Derfor hedrer Virke i år bedrifter som har utmerket seg på disse områdene.
-Virke er stolte av å presentere årets vinnere av inkluderings-, innovasjons- og bærekraftsprisen. Det er viktig at vi hedrer de virksomhetene som legger inn det lille ekstra. Årets vinnere er forbilder for norsk næringsliv og viser praktiske eksempler på omstilling til gode for arbeidsplassen, kundene og samfunnet, sier administrerende direktør Bernt G. Apeland i Virke.
Inkluderingsprisen: Ahlsell Norge
I tøff konkurranse ble Ahlsell, Equality Check og Maskineriet nominert til årets Inkluderingspris. Handels- og tjenestenæringene sysselsetter nesten hver andre arbeidstaker i Norge, og er gode inkluderingsmotorer.
-Årets prisvinner jobber systematisk og engasjert med mangfold og inkludering i hele virksomheten. De forankrer godt på alle ledernivå, og har bla gjennom programmer for ubevisste og negative fordommer bygget ned barrierer for inkludering på en imponerende måte, sier Margrethe Sunde, leder av Virkes sentralstyre.
Årets vinner av Virkes inkluderingspris er Ahlsell Norge.
Innovasjonsprisen: Attensi
De nominerte til innovasjonsprisen var Up! Norway, Attensi og Gausdal Landhandleri. De har alle til felles at de har introdusert fornyelse i virksomheten, som utover det kommersielle, også har bidratt til å skape verdier som påvirker samfunnet i en positiv retning.
-Årets prisvinner viser hvordan næringsliv ved å kombinere spisskompetanse fra ulike fagområder, som avansert teknologi og psykologi, kan utvikle nytenkende produkter som løser opplæringsbehov for medarbeidere uavhengig av bransje, beliggenhet og virksomhetsstørrelse. Produktet Attensi har utviklet har stor verdi for bruker og samfunn, sier Margrethe Sunde.
Årets vinner av innovasjonsprisen er Attensi.
Bærekraftsprisen: Input Interior Norway
Fokus på sosial, økonomisk og grønn bærekraft blir viktigere og viktigere for handels- og tjenestenæringene. Av mange inspirerende gode ble Input Interior Norway, Bergans Fritid og Ahlsell nominert til Bærekraftprisen. De nominerte har over lengre tid jobbet systematisk og godt med å utvikle tjenester og produkter som bidrar til at kundene deres kan ta mer bærekraftige valg.
-Vinneren av Bærekraftsprisen 2024 viser vei for andre virksomheter, for betydningen av å jobbe med digitalisering og innovasjon for å bidra til bærekraftig utvikling. De siste ti årene har de brukt betydelig tid og penger på å systematisk heve kompetansen på sirkulær økonomi og bærekraft i egen verdikjede, både for egne ansatte, leverandører og kunder, sier Margrethe Sunde.
Årets vinner av bærekraftsprisen er Input Interior Norway.
Handelsprisen: Fredrik & Louisa
Tidligere i dag ble Fredrik & Louisa utropt som vinner av handelsprisen. Se egen pressemelding her: Fredrik & Louisa vinner Handelsprisen 2024 | Virke (ntb.no)
Kontakter
Pressetelefon
Tel:476 00 888Om oss
Virke er handels - og tjenestenæringenes hovedorganisasjon. Våre 25 000 medlemsvirksomheter er ledende på alt fra å vaske gulv til å arrangere konserter, pleie eldre og ta vare på de yngste, selge mat, malerkoster, madrasser, og alt det andre vi har behov for. Handels- og tjenestenæringene gir hverdagen innhold.
Følg pressemeldinger fra Virke
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Virke på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Virke
Julen 2024: Nordmenn planlegger å handle for 139 milliarder12.11.2024 07:00:00 CET | Pressemelding
Nordmenn går en lysere førjulstid i møte, med økt kjøpekraft og optimisme. I år ventes husholdningene å øke forbruket med 3,5 prosent sammenlignet med i fjor. I snitt forventer Virke at husholdningene vil bruke nær 25 000 kroner på julehandelen.
Bølgen-saken: Viktig prinsipiell avgjørelse i Høyesterett8.11.2024 17:14:57 CET | Pressemelding
Dommen fra Høyesterett slår fast at det skal være rettferdig og sunn konkurranse mellom offentlige og private aktører i Norge.
Nordmenn vil handle for 4.800 kroner under Black Week5.11.2024 07:00:00 CET | Pressemelding
27 prosent av nordmenn skal handle under Black Week i år.
Så mye bruker nordmenn på Halloween28.10.2024 08:00:00 CET | Pressemelding
1 av 5 nordmenn bruker penger på Halloween. Det viser en fersk undersøkelse fra Norstat, utført på vegne av Virke.
Sopra Steria vinner årets konsulentpris21.10.2024 16:55:56 CEST | Pressemelding
Over 1300 kunder i både det offentlige og private har konkludert. De rangerer Sopra Steria som årets konsulenthus i 2024.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom