Q-Meieriene

NYHETSLANSERING: Skyr® Naturell i stort beger

TAR OPP KAMPEN OM PROTEINENE: Nå får cottage cheese konkurranse. Med denne lanseringen svarer Q-Meieriene på protein-entusiasmen og leverer sine beste alternativer til de som ønsker det ultimate innen smak og næring.

Endelig kommer Skyr® Naturell i et praktisk stort beger for alle som vil ha mer protein i kostholdet sitt. Dermed utfordrer Q-Meieriene den trendy osten som TikTok-influensere bruker i sine oppskrifter.

Ifølge Q-sjefen, Kristine Aasheim, kan du enkelt bytte ut de små osteklumpene med fløyelsmyk og fyldig Skyr® Naturell både i matlaging og som snack.

– For de som følger trenden med hjemmelaget proteinbrød, scones, rundstykker og lefser, kan cottage cheese enkelt byttes ut med Skyr® Naturell. Da slipper du for eksempel å bruke stavmikser for å få ut klumpene, siden Skyr ® Naturell kan brukes som den er, oppfordrer hun.

Hun forteller at etterspørselen etter Skyr® Naturell i stort beger har vært overveldende.

– I Q tror vi sterkt på at Q-fansen er de beste til å bestemme hvilke produkter vi skal lage. Derfor ble det en soleklar lansering fra oss i høst. Vi ser et økende ønske om flere Skyr®-alternativer, og jobber hele tiden for å tilpasse oss det folk vil ha i meierihyllen, sier hun.

Utfordrermeieriet oppdaterer også Skyr® Aktiv og lanserer Skyr® Proteindrikk med tilsatt vitamin B6, som bidrar til å redusere tretthet og utmattelse. I tillegg introduseres nye smaker for en enda mer variert opplevelse.

En protein-pioner
Siden lanseringen i 2009 har Skyr® ikke bare fulgt med på trendene, men vært med på å skape dem. I dag er Skyr® fortsatt et førstevalg for de som vil ha et proteinrikt alternativ som også har høy kvalitet og smak.

– Vårt mål har alltid vært å tilby løsninger som ikke bare møter, men overgår forventningene. Med de nye forbrukerdrevne Skyr®-innovasjonene fortsetter vi å være i forkant, og gir folk enda flere muligheter til å inkludere høykvalitets protein i sitt kosthold, fortsetter Aasheim.

Hun forklarer at Skyr® er naturlig rik på protein fordi den lages på fersk norsk skummet melk som konsentreres. Dette gir en myk konsistens – helt uten fett og tilsatt sukker. Siden Skyr® inneholder to til tre ganger så mye protein som vanlig yoghurt, gir det en ekstra følelse av metthet som varer lenger.

Både Skyr® Aktiv Proteindrikk og Skyr® Naturell gir stor fleksibilitet, enten du vil bruke de i matlaging, som base for smoothies, eller du vil lage din egen fettfrie og proteinrike Skyr®-is.

Feirer julen med Limited Editions
Og det blir enda bedre! Snart kommer flere festlige nyheter: Skyr® Pepperkake og Skyr® Mini Juleskum blir tilgjengelige fra uke 42. Med disse nyhetene holder Skyr® ikke bare julestemningen høy, men også proteininnholdet.

– Julen blir ekstra smakfull og proteinrik i år. Med engasjerte fans som drivkraft, er vi stolte over å levere nye produkter som virkelig begeistrer. Vi gleder oss til å se hvordan dette blir mottatt, avslutter Aasheim.

Om Q–Meieriene

Q–Meieriene er et uavhengig, norsk utfordrermeieri. Selskapet har to meierier, Jæren Gårdsmeieri og Gausdalmeieriet. Q-Meieriene er et nytenkende meieri, kanskje kjent for sine smarte løsninger som gjør hverdagen enklere for folk flest. Q var først med melkekartong med skrukork og målevindu, rømmebeger med skrukork, 1,75 liter melkekartonger. Meieriet står også bak suksessene Skyr og Norges beste sjokolademelk. Hovedaksjonær er Kavli Holding AS som eies 100% av O. Kavli og Knut Kavlis Almennyttige Fond – Kavlifondet. Gjennom Kavlifondet går overskuddet fra Q-Meieriene går til forskning, kultur og humanitært arbeid

Følg pressemeldinger fra Q-Meieriene

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Q-Meieriene på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Q-Meieriene