Banken med størst økning i tilfredse kunder

Del

Landkreditt er den banken som har størst økning i kundetilfredshet i årets EPSI-undersøkelse og går rett inn på andreplass totalt.

Enormt gode resultater sier Petter Remen Hanssen, digital- og markedssjef i Landkreditt
Enormt gode resultater sier Petter Remen Hanssen, digital- og markedssjef i Landkreditt Bård Gundersen

EPSI sin undersøkelse måler tilfredsheten blant privatkunder i bankbransjen. I årets undersøkelse øker kundetilfredsheten til Landkreditt Bank med 4,1 prosent. Dette er den største økningen blant alle deltakerne og gjør at Landkreditt plasserer seg på andreplass med et snitt på 77,6 i kundetilfredshet, som er langt over bransjesnittet. 

– Fantastiske resultater! At vi fra 2023 til 2024 kan vise til den desidert største økning blant samtlige i undersøkelsen er vi utrolig stolte over. Det er mange banker i Norge, at vi Landkreditt kan markere oss slik er utrolig sterkt. Det viser også at vi har gjort mye riktig siste året med ekstra fokus på merkevare, marked- og prisstrategi og kundeopplevelse. 2. plass totalt er et meget godt resultat for oss, sier Petter Remen Hanssen, leder for Marked & Digital i Landkredittkonsernet. 

Lojale og tilfredse kunder 

I tillegg til kundetilfredshet er også Landkreditt den banken som øker mest i produktkvalitet og lojalitet blant kundene. Banken skårer også gjennomgående meget høyt på verdi for pengene og image. 

– Det er enormt gode resultater på samtlige parametere med score på 80, det vokser ikke på trær akkurat og vi må bare klype oss litt armen. Image og verdi for pengene er viktig for oss, og vi er veldig glade at vi treffer godt her. Vi ser at kundene er fornøyde med de tjenestene og løsningene vi leverer og at de anbefaler oss videre. Det er jo en bekreftelse på at vi gjør mye riktig, så det er bare å rette en stor takk tilbake til kundene for tilliten de viser oss, sier Remen Hanssen. 

Kundevekst og rekordtrafikk i 2024 

Landkreditt Bank var først ut med å sette ned renta i mars, noe som ga rekordhøy pågang i trafikk, lånesøknader og kundevekst.  

– Det er alltid utfordrende å vokse fort, samtidig som man fortsatt skal tilby gode produkter til eksisterende kunder. Jeg mener tallene fra EPSI- undersøkelsen viser at vi lykkes med dette. Dette gir også en ekstra motivasjon i det kontinuerlige arbeidet med å utvikle kvaliteten på våre digitale tjenester og kundeopplevelse, produkter og kompetanse, forteller Remen Hanssen.

Kundefavoritt  

I samme periode som det økende trykket har kommet til konsernet, ble banken kåret til kundefavoritt hos bytt.no blant 110 banker.  

– Parallelt med den store pågangen vi fikk, ble vi også kundefavoritt i mai, juni og august hos bytt, så det viser at vi har håndtert trykket godt og at kundene våre er fornøyde. Vi har fortsatt en del å lære, men vi samler opp erfaringene og snur oss fort når trykket er så stort, avslutter Remen Hanssen. 

Kontakter

Følg pressemeldinger fra Landkreditt

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Landkreditt på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Landkreditt

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye