Linda er ny markedssjef i Apotek 1: - Ønsker å utfordre
Ti år etter at hun begynte som kategorisjef for egne merkevarer i Apotek 1 trer Linda Erlingsen inn i rollen som markedssjef i Norges største apotekkjede. Samtidig styrker selskapet det kommersielle laget.
Apotekkjeden slår sammen kategori- og markedsavdelingen til en større kommersiell satsing for å få en mer helhetlig forståelse av kundens behov og preferanser. Avdelingen er også styrket med et innholdsteam.
- Fokuset det neste året blir å bygge et lag som spiller hverandre gode og jobber sammen for å nå våre felles mål. På lengre sikt håper jeg å kunne utfordre, engasjere og bidra til å ta Apotek 1 inn i fremtiden, sier Erlingsen.
Kommersiell direktør Mette Yttervik mener endringen vil styrke Apotek 1s konkurransekraft.
- Med Lindas bakgrunn og erfaring vil hun tilføre verdifull innsikt og ekspertise i arbeidet med å styrke vår posisjon i markedet. Hun har både erfaringen, kompetansen og engasjementet som kreves for å tre inn i en slik rolle, sier Yttervik.
Et team med dyktige spesialister
Hovedoppgavene til markedssjefen blir å lede markedsteamet, utvikle strategi- og markedsplaner og følge med på hva som rører seg i et marked som stadig er i endring.
- Jeg er heldig som har med meg et team med svært dyktige spesialister innenfor de ulike fagområdene, og gleder meg enormt til å jobbe med denne dyktige gjengen, sier Erlingsen.
Markedsteamet består av tolv dedikerte markedshoder med ansvar for innholdsstrategi- og produksjon, merkevarebygging, kundereise- og kundelojalitet, medieplanlegging, digital markedsføring, nyhetsbrev, sosiale medier, innsikt og analyse.
To perioder i Apotek 1
Rollen som markedssjef har Erlingsen også bekledd tidligere, da hun i perioden 2016 til 2019 jobbet for kjedekonseptene Vita og Vita Exclusive.
Hun er nå inne i sin andre periode i Norges største apotekkjede. Da hun kom tilbake til jobben som leder for egne merkevarer i Apotek 1 høsten 2019, var det som å komme hjem.
- Det har vært fantastisk gøy å følge reisen til egne merkevarer i Apotek 1 gjennom alle disse årene - fra å være et verktøy og virkemiddel i kategoristrategien til å bli et viktig strategisk satsingsområde for selskapet, sier Erlingsen.
Bacheloroppgave ga markedsjobb
Erlingsen studerte sivilmarkedsføring og fordypet seg i økonomi, ledelse og markedsføring. Bacheloroppgaven om funksjonell mat for dagligvarebransjen ble presentert på en konferanse i 2006, og fikk bred medieomtale.
Dette ledet til en jobb i merkevareavdelingen i Mills. To år senere tok Erlingsen et semester i merkevareleveranse for å styrke kompetansen ytterligere.
- Etter syv år på leverandørsiden var jeg nysgjerrig på hvordan det er å jobbe på den andre siden av bordet, og i en større kjede. I 2013 startet eventyret i Apotek 1 - som kategorisjef for egne merkevarer, forteller Erlingsen.
Nøkkelord
Bilder
Vår kunnskap - din trygghet
Apotek 1 er landets største apotekkjede. Vi har i dag over 460 apotek spredt over hele landet og er også Norges største nettapotek.
Kjernen for vår virksomhet er kompetanse og kvalitet. Vår ambisjon er å leve opp til vårt slagord ”Vår kunnskap- din trygghet”, i alle våre kundemøter. Apotek 1 sine kunnskapsrike medarbeidere skal gjennom sin rådgivning og oppfølging skape bedre helse og økt velvære for våre kunder.
Våre verdier er at vi skal være pålitelige og engasjerte medarbeidere, som viser respekt og diskresjon i vårt arbeid. Vi i Apotek 1 ønsker å være en viktig faktor i helsetjenesten. Hos oss skal kundene få inspirasjon og bli motivert til å ta vare på egen helse. Vi skal være blide, imøtekommende og gi god service.
Følg pressemeldinger fra Apotek 1
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Apotek 1 på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Apotek 1
Oppfordrer folk til å vaksinere seg før influensatoppen inntreffer18.9.2024 09:11:59 CEST | Pressemelding
Nordmenn vil holde influensaen på avstand og hele 40 prosent vil sette vaksinen i år. Fra 1. oktober er vaksinen tilgjengelig i apotek og nå er det åpnet for å bestille time.
Apotek 1 kåret til bransjens beste innen bærekraft5.3.2024 11:46:00 CET | Pressemelding
Norges største apotekkjede gikk i dag av som vinner med seieren i kåringen fra Sustainable Brand Index.
Apotek 1 er første apotekkjede i Handelens Miljøfond30.1.2024 10:54:00 CET | Pressemelding
For å kutte plastforbruket og sørge for mer gjenbruk har Norges største apotekkjede blitt medlem av Handelens Miljøfond.
Apotek 1 tester gjenbruk og resirkulering av møbler22.1.2024 11:14:00 CET | Pressemelding
I løpet av et år flytter eller bygges det om 50 apotek i Norges største apotekkjede. Nå tester Apotek 1 ut en mer bærekraftig forvaltning av møbler og inventar som ikke inneholder bruk-og-kast.
Legemiddelekspert om fedmemedisiner: - Fare for feilbruk8.12.2023 07:00:00 CET | Pressemelding
Salget av reseptbelagte vektreduserende legemidler har økt kraftig det siste året, men ikke alle kjenner til hvordan disse fungerer. Det kan føre til feilbruk, advarer Apotek 1.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom