StrongPoint har Installert Verdens Første AutoStore™ som Håndterer Fryste Varer

Oslo (13. September, 2024) - StrongPoint, et teknologiselskap som fokuserer på å gjøre butikker og verdikjeder smartere, lanserer verdens første AutoStore™ Multi-Temperature Solution™ med en fryst sone. Løsningen har blitt installert for Haugaland Storhusholdning, en del av den norske matdistribusjonsgruppen DLVRY, i et anlegg basert i Sveio.

StrongPoints installasjon av verdens første AutoStore™ Multi-Temperature Solution™ med en fryst sone.

“Automasjon for fryste varer øker vår driftseffektivitet betydelig og skaper et tryggere arbeidsmiljø for våre ansatte," sier Oskar Kirkeleit, Administrerende Direktør i Haugaland Storhusholdning.

“Denne installasjonen er designet for maksimal effektivitet innenfor matdistribusjon. Vi er stolte over å være det første selskapet til å implementere en AutoStore løsning med en fryst sone, som allerede er en del av kundens daglige drift. Å samarbeide med MTG Technologies, kunden, og andre partnere, med å utvikle software, systemet og rutinene, har vært en lærerik erfaring. I dag feirer vi et fullt operasjonelt anlegg som møter våre høye standarder”, sier Jacob Tveraabak, Administrerende Direktør i StrongPoint.

“Vi er glade for å se Multi-Temperature Solution™ i aksjon. Løsningen revolusjonerer dagligvarebransjens lager- og distribusjonssystemer ved å gjøre det tryggere og mer effektivt å plukke fryste varer. Allerede er det to Multi-Temperature løsninger i utvikling, og vi ser veldig frem til den globale markedslanseringen i første kvartal 2025”, sier Parth Joshi, Chief Product Officer i AutoStore.

“Vi er stolte av å samarbeide med AutoStore for å støtte StrongPoint i leveransen av denne banebrytende Multi-Temperature Solution med frysesone for Haugaland Storhusholdning. Denne initielle installasjonen er et viktig steg fremover, og vi gleder oss over å støtte teamene bak løsningen. Vi ser frem til å forme fremtiden for automatiserte lagersystemer med multi-temperatur grid-teknologi", sier Paul Edvin Bersaas, Administrerende direktør i MTG Technologies.

Multi-Temperature Solution™ tillater flere temperatursoner innenfor én AutoStore-kube. Den er designet for fryste og kjølte miljøer med temperaturer fra -25°C i den fryste seksjonen til +6°C i de kjølte områdene. Plukkingen av frosne produkter skjer ved portene i det kjølte området for å unngå plukking av varer i ekstremt kalde temperaturer, noe som skaper et bedre arbeidsmiljø for operatørene. Dette vil gi kundene en løsning som kan øke hastigheten og effektiviteten med deres fryste lagerbeholdning.

For mer informasjon, besøk strongpoint.com/ og autostoresystem.com.

Last ned bilde
StrongPoints installasjon av verdens første AutoStore™ Multi-Temperature Solution™ med en fryst sone 2
Last ned bilde

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra StrongPoint på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

StrongPoint skal installere verdens første AutoStore-løsning med sone for frossenmat24.10.2022 08:05:00 CEST | Pressemelding

StrongPoint ASA (ticker: STRO), en ledende leverandør av butikkteknologi, er valgt ut til å designe og installere verdens første AutoStore-løsning for frossenmat. Løsningen er spesialutviklet for å håndtere matvarer i tre temperatursoner: romtemperatur, kjøl og nå for frosne varer. StrongPoint er den første og eneste distribusjonspartneren til AutoStore som fokuserer på dagligvarer.