Fortsatt trykk på sensommerreiser – Bangkok årets raket

Stadig flere forlenger sommeren med en reise utenlands, og den nyeste bookingstatistikken fra reisebyrået Ticket viser en fortsatt sterk interesse for dette. Middelhavsdestinasjoner som Alicante og Kreta er fortsatt populære, men Bangkok, som har blitt utpekt som årets rakett, tiltrekker seg nå en stadig flere.

Bangkok

Etterspørselen etter sensommerreiser fortsetter, og mange velger å forlenge sommeren med en utenlandsreise mellom høysesongene. Ifølge Tickets siste bookingstatistikk er det først og fremst europeiske destinasjoner som topper listen, men i år har Bangkok tatt over førsteplassen som den mest bestilte destinasjonen med avreise nå i høst. Byen har nesten doblet antall bestillinger sammenlignet med i fjor, og har derfor klatret betydelig, mens den tidligere favoritten London nå har falt til femteplass.

– Bangkok er virkelig på vei opp, også om høsten. Vi så allerede økt interesse for byen som sommerreisemål, og trenden fortsetter. Byen tilbyr en spennende blanding av pulserende storbyliv, vakre severdigheter og eksotiske markeder, noe som gjør den til en attraktiv destinasjon. Dessuten er det mange flyforbindelser for de som ønsker å utforske andre steder i regionen, sier Ellen Wolff Andresen, Markeds- og Administrasjonssjef i Ticket.

Selv om Bangkok har vokst i popularitet, velger de fleste fortsatt å reise innen Europa også på sensommeren. Det behagelige klimaet og muligheten til å besøke populære sommerdestinasjoner til betydelig lavere priser tiltrekker mange. I tillegg er det både enkelt og praktisk å reise innen Europa, noe som gjør det til et foretrukket valg for mange.

Sensommerens topp 5-reisemål:
1.Bangkok, Thailand (NY)
2. Alicante, Spania (3)
3. Kreta, Hellas (2)
4. Mallorca, Spania (4)
5. London, Storbritannia (1)

Kilde: Tickets bookingsstatistikk frem til 9. september med avreiser uke 34 – uke 40 2024. Tall i parentes viser plasseringen samme periode i fjor.

Om Ticket

Ticket er Nordens største feriereisebyråkjede med salg via butikk, på telefon og online. Ticket selger reiser fra samtlige ledende charterselskap, reisearrangører, cruiserederier, flyselskap, hotell og leiebilselskap. Ticket har 68 butikker i Norge og Sverige og online salg i 10 land under varemerkene Ticket, AirnGo og Charter. Ticket Feriereiser eies av investeringsselskapet Braganza.

Følg pressemeldinger fra Ticket Feriereiser

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Ticket Feriereiser på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Ticket Feriereiser