Rehabiliterer fem boligblokker i Bergen

Åsane Byggmesterforretning AS, et selskap i AF Gruppen, har inngått avtale med Munsterbekken Borettslag i Bergen om rehabilitering av fem boligblokker. Kontrakten er en totalentreprise og har en verdi på MNOK 183 ekskl. mva.

Munsterbekken Borettslag
Munsterbekken Borettslag LINK Arkitektur

Munsterbekken Borettslag, som ble oppført tidlig på 1980-tallet, består av fem frittliggende boligblokker med totalt 274 leiligheter og fellesarealer på Gyldenpris i Bergen.

Prosjektet omfatter komplett fasaderehabilitering som innbefatter etterisolering og ny tekking av takflater, etterisolering av yttervegger samt nye vinduer, balkongdører og fasadekledning. I tillegg vil samtlige leiligheter få nytt varmeanlegg (luft/vann) og balansert ventilasjon.

- Vi er svært takknemlig for å bli valgt som totalentreprenør for et spennende prosjekt på Gyldenpris for Munsterbekken Borettslag. Dette er med på å videreutvikle vår kompetanse med rehabilitering av større borettslag. Å bevare og rehabilitere bygg, fremfor å rive og bygge nytt gir et stort bidrag til å redusere utslipp i vår bransje, sier daglig leder Frank Ståløy i Åsane Byggmesterforretning AS.

Oppstart av arbeidene er planlagt å starte i 4. kvartal 2024 med ferdigstillelse i 4. kvartal 2026.

Munsterbekken Borettslag
LINK Arkitektur

AF Gruppen er et prosjektbasert entreprenør- og industrikonsern, formet av entreprenørånd og gjennomføringskraft. Konsernet omsatte for 30,5 mrd kroner i 2023 og har i dag ca. 6000 medarbeidere. AF Gruppen er notert på Oslo Børs (AFG).