Story House Egmont etablerer et nytt e-handelskonsern innen Hjem og Interiør
Egmont styrker sin posisjon i e-handelsmarkedet ved å samle sine ledende virksomheter innenfor området Hjem og Interiør i et felles konsern: Egmont LivingNordic. Det nye konsernet omsetter for over 2 milliarder kroner, og Charlotta Svarfvar er ansatt som konsernsjef.
Egmont har flere ledende e-handelsbedrifter innen hjem, interiør, belysning og kjøkken: Royal Design, Rum21, Bakeren og Kokken og Andlight. Etter en lang periode med sterk vekst, har markedet blitt tøffere de siste par årene, noe som har krevd både tilpasning og koordinering.
– Vi har hatt en løpende dialog med selskapenes administrerende direktører om hvordan vi kan styrke vår konkurranseevne, tilby bedre produkter og tjenester til kundene, samt støtte leverandørenes merkevarebygging. Ved å etablere Egmont LivingNordic tar vi et nytt strategisk skritt for å effektivt utnytte virksomhetenes felles styrker og møte fremtidens behov, sier Cato Broberg, administrerende direktør for Story House Egmonts e-handelsvirksomhet og styreleder i Bakeren og Kokken og Royal Design.
Oppdraget med å lede det nye konsernet går altså til administrerende direktør for Bakeren og Kokken, Charlotta Svarfvar.
– Jeg er stolt over å ha fått tilliten til å lede det nye konsernet, Egmont LivingNordic. Jeg ser frem til å fortsette å jobbe med alle de fantastiske og engasjerte kollegaene og leverandørene. Gjennom den nye strukturen blir vi enda sterkere, og sammen kan vi fortsette å utvikle alle sterke merkevarer og befeste vår posisjon som markedsledere og kategori-eksperter, sier Charlotta Svarfvar.
Nanna Hedlund ønsket ikke en rolle i det nye konsernet, men vil derimot bidra i konsolideringsprosessen for å sikre en fortsatt sterk fremgang i transformasjonen av Royal Design Group foran overgangen. Etter en vellykket relansering av Royal Design nå i august har hun derfor valgt å forlate selskapet og sin rolle som administrerende direktør.
– Det har vært en spennende tid med Royal Design Group, og jeg er veldig stolt over den omfattende kostnadsomleggingen vi har gjort parallelt med det offensive arbeidet med å bygge et ”Royal Design 2.0”, klart for en sterk internasjonal vekst. Vi ser allerede en positiv utvikling siden relanseringen, og det føles derfor godt å overlevere et betydelig sterkere Royal Design Group til det neste kapittelet, sier Nanna Hedlund.
– Vi har hatt en god prosess med Nanna og Charlotta der vi sammen har kommet frem til den nye strukturen. Vi er alle enige om at dette vil gi enda bedre forutsetninger for å styrke vår konkurranseevne i dagens krevende marked, og samtidig skape et stabilt grunnlag for langsiktig vekst og lønnsomhet. Det føles også trygt at vi følger samme koordineringsstrategi som for våre andre e-handelsområder, for eksempel har vi gjort dette innenfor vårt Outdoor-segment for noen år siden, avslutter Cato Broberg.
Selskapets kontorer, fysiske butikker og lager vil ikke bli påvirket av endringene.
Endringene trer i kraft fra 1. oktober 2024. Nanna Hedlund blir værende i en støttende rolle under en overgangsperiode i høst.
Fotnote: Innenfor Outdoor-segmentet har Story House Egmont tidligere etablert konsernet Outnordic, som omfatter selskapene Outnorth, Fjellsport og Skitt Fiske.
Nøkkelord
Kontakter
Knut Christian MoengPR og kommunikasjonssjefStory House Egmont
Tel:+47 977 20 112knut.christian.moeng@egmont.comBilder
Om Story House Egmont E-handel
Story House Egmont, som er en del av det nordiske mediekonsernet Egmont, driver en omfattende e-handelsvirksomhet med ni ledende selskaper innen forskjellige strategiske nisjeområder. Våre e-handelsselskaper tilbyr kvalitetsprodukter for den moderne forbruker og inspirerer til nye opplevelser og fellesskap innen alt fra friluftsliv, skjønnhet, kjøkkenutstyr og hjeminnredning, til helse og barneartikler. Virksomheten inkluderer selskapene Jollyroom, Royal Design, Bakeren og Kokken, Outnorth, Garnius, Fjellsport, NiceHair, Med24 og Skitt Fiske. Les mer på www.egmont.com
Følg pressemeldinger fra Story House Egmont
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Story House Egmont på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Story House Egmont
Over 7000 nye digitale abonnenter på ett år26.9.2024 06:59:00 CEST | Pressemelding
Egmonts digitale abonnementstjeneste Klikk+ holder høy veksttakt for 4. året på rad.
Adolfsen Group med partnere kjøper Story Travel fra Egmont. - Dette er en helt perfekt match30.8.2024 09:54:52 CEST | Pressemelding
Story House Egmonts heleide reiseoperatør Story Travel ble opprettet i kjølvannet av koronaepidemien, og har på rekordtid skapt millionvekst for mediehuset. Nå selges reiseoperatøren til en investorgruppe som inkluderer Adolfsen brødrene, mens det fortsatt er i sterk skalering.
- Unge jenter må finne kraften i seg selv!16.8.2024 12:21:06 CEST | Pressemelding
Frida Leonore Næss er for mange kjent som den sprudlende jenta på Tiktok, som studerer på Hawaii. Hun ønsker å inspirere unge jenter til å finne kraften i seg selv, og for å oppnå dette bør de sette seg mål mener hun. Nå kommer hun med en utfyllingsbok for å loggføre nettopp dette!
Norge har fått en ny norsk Donald-tegner!15.8.2024 11:52:35 CEST | Pressemelding
Denne uken debuterer Trine Lise Normann (29) som ny norsk Donald-tegner i ukas Donald-blad. – Å bli Donald-tegner er nesten umulig, sier Donald-redaktør Marius Molaug.
Går av som direktør for Egmont Kids Media14.8.2024 10:30:48 CEST | Pressemelding
Etter nesten 20 år i Story House Egmont, de siste syv årene som medlem av mediehusets ledergruppe forlater Kjell Frostrud Johnsen stillingen som direktør og ansvarlig redaktør for Egmont Kids Media. – Det var ingen lett beslutning, men jeg opplever at dette er riktige tidspunkt å gå videre, sier han.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom