Anne og Nicholas vant hver sin Volkswagen ID.7

Over 17.000 deltakere har til sammen gått mer enn 90 runder rundt jorda for å vinne Volkswagen ID.7. Av de 5.721 deltakere som fullførte de 613 kilometerne som måtte til for å kunne vinne en bil, var det Anne Flemsæterhaug Waagan og Nicholas Winsnes som vant hver sin bil.

Anne Flemsæterhaug Waagan og Nicholas Winsnes ble trukket som vinnere i Volkswagens konkurranse, og får hver sin ID.7 til odel og eie. Bilene leveres ut av Møller Bil Tynset og Møller Bil Trondheim.

Volkswagen personbil Norge lanserte i vår en kampanje hvor importøren utfordret nordmenn til å gå 613 kilometer  – det samme som rekkevidden til helelektriske Volkswagen ID.7 Pro fastback. Kilometerne ble logget i konkurranse-appen, og de som fullførte distansen var med i trekningen av en splitter ny Volkswagen ID.7 til en verdi av 545.000 kroner til odel og eie.

I utgangspunktet skulle deltakerne gjennomføre konkurransen ikledd en spesialdesignet genser, og de 5.000 genserne ble revet bort fra Volkswagen-forhandlerne over hele landet på kun få dager.

Den enorme interessen gjorde at Volkswagen åpnet en tilleggskonkurranse for at alle som ønsket kunne delta i konkurransen – også uten genser. Samtidig la bilimportøren ytterligere en bil i potten, som skulle trekkes blant alle deltakerne som fullførte de 613 kilometerne.

Mer enn 90 runder rundt jorda
Totalt har de over 17.000 deltakerne tilbakelagt mer enn 3.600.000 kilometer til fots. Det tilsvarer mer enn 90 rundt jorda, eller over ni ganger distansen fra jorda til månen.

- Vi hadde store forhåpninger om at konkurransen med en så fin premie ville skape engasjement, men interessen overgikk likevel våre forventninger. Derfor var det også hyggelig å se at entusiasmen vedvarte da vi åpnet en ekstrakonkurranse med enda en bil i potten, sier Dan Ruben Johansen, markedssjef for Volkswagen personbil hos importør Harald A. Møller AS.

- Dessverre har det vært utfordringer knyttet til godkjennelse av Android-appen, som gjorde at vi måtte skyve på konkurranseperioden for Android-deltakerne. Dette for å finne en løsning som sikret at også Android-brukere skulle kunne delta i konkurransen på mest mulig rettferdige vilkår. Derfor vil vi gjerne også takke alle deltakerne for tålmodigheten de har utvist, legger Johansen til.

- Uvirkelig
Nå har vinnerne blitt trukket, og blant de 5.000 genserkledde deltakerne var det Anne Flemsæterhaug Waagan som ble trukket opp av hatten, og som får en ID.7 i premie.

- Det har ikke helt gått opp for meg, og det føles nærmest uvirkelig. Det er ingen som tror på meg når jeg sier at jeg har vunnet. Med fire små barn hadde vi ikke regnet med å ha en strøken bil, så det kommer godt med. Volkswagen er nytt for meg, så det blir artig å prøve noe nytt, samtidig som vi kjenner godt til forhandleren, som er kjent for å være serviceinnstilt, sier Anne Anne Flemsæterhaug Waagan, som henter sin ID.7 hos Møller Bil Tynset.

I tillegg ble det trukket en ID.7 i ekstrakonkurransen blant alle deltakerne som har fullført distansen, og her var det Nicholas Winsnes som stakk av med en splitter ny ID.7.

- Det er ikke verst å vinne en ny, gratis bil. Jeg var syk da jeg fikk beskjeden, og lurte en stund på om det var en feberfantasi. Det var det heldigvis ikke. Noen ekstra gåturer om kvelden med kjæresten var definitivt verdt det, og jeg er selvfølgelig veldig glad for å ha vunnet. Jeg har tidligere eid en Volkswagen Polo, men dette er første gang jeg eier en elektrisk Volkswagen, sier Winsnes, som skal plukke opp sin ID.7 hos Møller Bil Trondheim.

Flere tusen prøvekjøringer
I utgangspunktet var ID.7-premien tiltenkt å være en fastback-versjon av bilen. Grunnet at Volkswagen har redusert sine priser, har begge vinnerne kunnet ta ut hver sin utgave av stasjonsvognen ID.7 Tourer uten å betale noe mellomlegg for dette.

- Vårt mål med kampanjen var naturligvis å vise frem bilene våre, og gjennom konkurransen har deltakerne fått godskrevet kilometer dersom de har prøvekjørt ID.7 hos en Volkswagen-forhandler. Det er svært gledelig at vi har fått to heldige vinnere som har fått hver sin bil, samtidig som vi også har registrert flere tusen prøvekjøringer, og knyttet bånd til kunder som vi kanskje ellers ikke ville nådd. Det ser vi også på salget av ID.7, som tegner til å bli en virkelig verdig elektrisk arvtaker etter Passat, avslutter Johansen.

Anne Flemsæterhaug Waagan med en Volkswagen ID.7 lik den hun har bestilt.
NIcholas Winsnes vant også en Volkswagen ID.7.

Volkswagen personbil - fullelektrisk i 2024

Volkswagen har biler i ulike størrelser for ulike behov, med et vidt spekter av egenskaper. Ser du Volkswagen-logoen vår på veggen, vet du at du møter ekspertisen du trenger – uansett hvor du er i verden. Volkswagen markerte nylig sitt 75-årsjubileum i det norske markedet. Volkswagens dedikerte og kompetente forhandlerapparat dekker hele landet, og representerer en stor trygghet for kundene våre.

Bærekraftig ressursbruk og utfasing av fossile energikilder er blant de største utfordringene i vår tid. Volkswagen skal være en pådriver for at verden når målene i Paris-avtalen. Derfor skal vi fortsette å kutte utslippene ved våre fabrikker, og hos våre underleverandører. I det norske nybilmarkedet ble Volkswagen personbil et fullelektrisk merke allerede fra 1. januar 2024. Volkswagen Nyttekjøretøy selger fortsatt diesel-biler som Transporter, Caddy, Crafter og Amarok.