ABBA – The Singles | The First Fifty Years
4.9.2024 15:10:00 CEST | Universal Music Norge | Pressemelding

ABBAs seier i Eurovision Song Contest for 50 år siden har blitt grundig feiret over hele verden – ikke bare triumfen med "Waterloo", men gruppens fantastiske prestasjoner og deres posisjon som et av verdens største popband. Og feiringen er ikke over ennå!
I oktober slipper Polar Music International bokssettet med A-sider The Singles – The First Fifty Years. For første gang samles, ikke bare hver eneste ABBA-singel utgitt av Polar Music International frem til 1982, men også singlene utgitt i forbindelse med 2021s Voyage-album.
Med utgangspunkt i ABBAs klassiske dobbeltalbum The Singles – The First Ten Years, opprinnelig utgitt i 1982, utvider dette nye bokssettet konseptet og oppdaterer historien med hver ABBA-singel utgitt fra 1972–2022.
Bokssettet blir tilgjengelig som ett sett med fire vinylplater og en dobbel-CD. The Singles – The First Fifty Years er en reise gjennom noe av den beste popmusikken som noen gang er spilt inn!
Fra gruppens debutsingel "People Need Love" fra 1972 til Voyage-albumets "No Doubt About It" i 2022, inneholder boksen 38 klassikere som "SOS", "Mamma Mia", "Fernando", "Dancing Queen", "Knowing Me, Knowing You", "Take A Chance On Me", "Chiquitita", "Gimme! Gimme! Gimme! (A Man After Midnight)", "The Winner Takes It All", "Super Trouper", "One Of Us", "Don’t Shut Me Down" samt andre store ABBA-hits.
For å gjøre historien komplett har The Singles – The First Fifty Years fire ekstra spor som ikke ble gitt ut som A-sider hos Polar, men som var singler i noen land på den tiden: "Hasta Mañana", "Angeleyes" (en dobbel A-side med "Voulez-Vous" i noen land), "Lay All Your Love On Me" og "When All Is Said And Done".
Bokssettet inneholder også et illustrert hefte med linernotes av Carl Magnus Palm.
Nøkkelord
Kontakter
Katrine NagyInternational Promotion Manager
katrine.nagy@umusic.comBilder
Om oss
Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, Alessandra, Ramón, Olivia Rodrigo, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Marstein, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Taylor Swift, The Rolling Stones m.fl.
Følg pressemeldinger fra Universal Music Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Universal Music Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Universal Music Norge
Ramón slipper HOT GUYS CLUB25.6.2026 10:35:30 CEST | Pressemelding
Ramón gav oss lydsporet til sommeren med sitt nyeste album RAMUELO. Nå tar han oss med inn på klubben med remixene i HOT GUYS CLUB.
ZadeKing og Karen Moe slipper «Ut av byen» en låt om å rømme fra alt det velkjente23.6.2026 08:00:00 CEST | Pressemelding
ZadeKing og Karen Moe setter ord på en følelse mange unge kjenner på når de flytter fra bygda til byen. Fredag 26. juni slipper de singelen «Ut av byen», en poplåt om hjemlengsel, identitet og savnet etter stedet man kommer fra.
Unge Særing skriver om det man ikke klarer å gjøre opp23.6.2026 07:00:00 CEST | Pressemelding
Hva gjør man når et forhold er over på papiret, men ikke i hodet? På den nye singelen «Åpen Post» bruker Unge Særing et begrep fra regnskap som metafor for følelser som fortsatt står uoppgjort.
MARSTEIN TIL OSLO SPEKTRUM: - Min største konsert noensinne!22.6.2026 12:46:18 CEST | Pressemelding
Fredag 20. november 2026 spiller Marstein sin største konsert noensinne. Med nytt album på vei blir Spektrum det første stedet publikum får oppleve den nye musikken live. - OSLO. SPEKTRUM. MIN STØRSTE KONSERT NOENSINNE. JEG GLEDER MEG. HÅPER VI SES!, sier Marstein selv om konserten. Billetter slippes onsdag 24. juni kl. 12.00 via ticketmaster.no.
Malik slipper «VAKRESTE PÅ BYN»19.6.2026 12:05:00 CEST | Pressemelding
Etter flere sterke utgivelser, blant annet «TIL DEG» med Arif og «PENGER» med Blackie, er Malik tilbake med singelen «VAKRESTE PÅ BYN» 19. juni. Den catchy og energiske låten er skrevet og produsert i Danmark, sammen med Marius Lauridsen, Freyy og Nikolaj Pellegrini. Selv beskriver Malik låten som «en homage til alle vakre mennesker» - laget for at folk kan ha det gøy, danse og slippe seg løs. «VAKRESTE PÅ BYN» er Malik sin POV av en ideell kveld på byen, fra start til slutt. Hør låten HER! Med sin karakteristiske flow og direkte formidling viser Malik en mer leken side av seg selv, samtidig som han fortsetter å bygge videre på uttrykket som har gjort ham til en spennende ny stemme i norsk hiphop. Se opp for flere låter fra stjerneskuddet over sommeren. Mer om Malik: Malik er en norsk artist fra Bergen, med røtter fra Zanzibar og Yemen. Han har på kort tid markert seg som en tydelig og kompromissløs stemme i norsk hiphop, med låtskriving som speiler identitet, tilhørighet og egne erfar
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom

