Nødetatene øver i vannet ved Oscarsborg

Onsdag 4. september skal flere nødetater trene på redning i sjø i området rundt Oscarsborg.

Utviklingshelikopteret til Stiftelsen Norsk Luftambulanse trener på redning i sjø Foto: Stiftelsen Norsk Luftambulanse/ Jon Tonning

Vi ønsker å informere lokalmedia om at nødetatene skal avholde en øvelse i morgen mellom kl.1400 og 1500. Øvelsen vil involvere både helikopter- og båtressurser, og kan medføre litt helikopterstøy i Drøbaksområdet. Målet med øvelsen er samtrening av ulike etater i redning på sjøen og er en del av et lukket arrangement på Oscarsborg, for nødetatene.

Det er dessverre ikke mulig for pressen å delta på denne øvelsen.

Foto: Stiftelsen Norsk Luftambulanse/ Jon Tonning

Stiftelsen Norsk Luftambulanse er en ideell organisasjon som støttes av 300 000 privatpersoner og 4000 bedrifter.

Vårt datterselskap Norsk Luftambulanse Helikopter er et operatørselskap som driver legehelikoptervirksomhet på oppdrag fra staten. Norsk Luftambulanse Helikopter er operatør på alle landets 13 baser for legehelikopter.

Alle våre datterselskaper, Norsk Luftambulanse Helikopter, Norsk Luftambulanse Fly, Norsk Luftambulanse Teknologi og Ambulanseforum, er viktige for å oppnå vårt formål – å fremme avansert prehospital akuttmedisin.

Med innovasjon, forskning og utdanning av nødetater og helsepersonell bidrar hele Norsk Luftambulanse i arbeidet med å gjøre luftambulansetjenesten enda bedre.

Følg pressemeldinger fra Norsk Luftambulanse

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Norsk Luftambulanse på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Norsk Luftambulanse