Rivtind kjøper Peabs eierandel i Nyheim Bolig

Rivtind AS har inngått avtale med Peab Eiendomsutvikling Nord AS om kjøp av deres 50 % eierandel i Nyheim Bolig AS.

Illustrasjonsfoto fra Skir i Tromsø
Illustrasjonsfoto fra Skir i Tromsø Foto: Nyheim Bolig

Om Nyheim Bolig

Nyheim Bolig er et eiendomsselskap som eier og forvalter en portefølje med 119 boliger for langtidsleie i Tromsø. Selskapet er en langsiktig eier av boliger og porteføljen er fordelt på tre prosjekter i Tromsø. Hovedkontoret til selskapet ligger i Storgata i Tromsø. Siden oppstarten i 2018 har selskapet vært 50/50 eid av Napoleon Eiendom AS og Peab Eiendomsutvikling Nord AS.

Rivtind AS har kommet til enighet med Peab Eiendomsutvikling Nord AS om å kjøpe deres eierandel i Nyheim Bolig. Rivtind er eid av en lokal gruppering med omfattende erfaring innenfor eiendomsbransjen. Selskapet etableres med formål om å være en langsiktig eier av Nyheim Bolig. Personene og aksjonærene bak selskapet er Jens Arne Johnsen, Hans Kristian Seterlund, Bjørn Schøning, Brynjar Elde, Øystein Balteskard og Sverre Balteskard.

Kommentar Fredrik Lunde Michalsen, daglig leder/CEO Nyheim Bolig og aksjonær Napoleon Eiendom AS:

«Vi ønsker å takke Peab for et godt partnerskap. Nyheim Bolig er blitt en viktig aktør i utleiemarkedet i Tromsø, spesielt i en tid hvor mange boliger har gått fra langtidsleie til korttidsleie. Vi har delt samme verdigrunnlag om å skape trygge hjem for våre kunder. Vi ser nå frem til å videreutvikle selskapet sammen med Rivtind. Nyheim har en ambisjon om å bli en nasjonal aktør, og vi er veldig glade for å få med oss Rivtinds erfaringer for å ta nye steg, og skape flere trygge hjem for de som vil leie bolig.»

Kommentar Jens Arne Johnsen, styreleder Rivtind AS:

«Vi er glade for å bli ny eier i Nyheim Bolig. Selskapet har en attraktiv og veldrevet eiendomsportefølje, noe som gir et solid grunnlag for videre utvikling. Vi håper og tror at våre erfaringer kan være med å utvikle selskapet videre. Som lokal aktør ser vi frem til å bygge selskapet videre sammen med en annen lokal aktør, Napoleon Eiendom.»

Kommentar Jesper Tobiassen, administrerende direktør, Peab Eiendomsutvikling Nord AS:

"Vi i Peab Eiendomsutvikling Nord AS er svært takknemlige for det gode samarbeidet vi har hatt med Napoleon Eiendom AS gjennom etableringen og utviklingen av Nyheim Bolig. Det har vært en glede å bidra til å skape trygge og gode boliger i Tromsø, og vi er stolte av hva vi har oppnådd sammen. Vi er sikre på at Rivtind vil være en utmerket partner for Napoleon Eiendom, og vi ser frem til å følge den videre utviklingen av Nyheim Bolig. Vi ønsker både Rivtind og Napoleon Eiendom lykke til i deres fremtidige samarbeid og utvikling av Nyheim Bolig."

Vi vil takke våre rådgivere, Amund Kirkeslett Andersson fra CBRE som megler og Børge Nygårdshaug og Maria B. Elveheim fra SANDS Advokater som juridisk rådgiver for Peab Eiendomsutvikling Nord AS, for deres profesjonelle bistand gjennom hele prosessen. Retter også en takk til Rudi M. Christensen i Advokatfirmaet Finn AS, som har representert kjøper, for deres innsats og samarbeid i transaksjonen.

Kontaktpersoner for ytterligere kommentarer:

Nyheim Bolig og Napoleon Eiendom:

Fredrik Lunde Michalsen, +47 406 22 045, fredrik@nyheimbolig.no

Rivtind AS:

Jens Arne Johnsen, +47 900 38 250, jens.arne.johnsen@barlindhaug.no

Peab Eiendomsutvikling AS:

Marthe G. Nestvold-Haugen, +47 476 34 649, marthe.nestvold-haugen@peab.no

Jesper Tobiassen, +47 905 50 998, jesper.tobiassen@peab.no

Illustrasjonsfoto: Skir i Tromsø.
Foto: Nyheim Bolig
Fredrik Lunde Michalsen, daglig Leder/CEO Nyheim Bolig og aksjonær Napoleon Eiendom AS.
Foto: Nyheim Bolig
Kommentar Jens Arne Johnsen, styreleder Rivtind AS.
Foto: Barlindhaug Eiendom
Jesper Tobiassen, administrerende direktør, Peab Eiendomsutvikling Nord AS.
Foto: Mats Bakken

Om oss

Peab er Nordens samfunnsbygger med 14 000 medarbeidere og en omsetning på 59 milliarder svenske kroner. Med lokal tilstedeværelse og fokus på egne ressurser utvikler, anlegger og bygger vi hverdagen der livet leves. Hovedkontoret ligger i Förslöv i Skåne, Sverige. Aksjen er børsnotert ved Nasdaq Stockholm. I Norge har Peab ca. 1800 ansatte og en omsetning på ca. 7,5 milliarder kroner.