Aleksander Mevatne er ansatt som ny partner Consulting i BDO region MidtNord

Ser stort vekstpotensial i Nord-Norge – styrker selskapet med ny partner

Aleksander Mevatne er ny partner i BDO

Siden 2016 har selskapet bygget opp et konsulentmiljø med rådgivere stasjonert i Trondheim, Bodø og Tromsø. Nå har de gleden av å presentere Aleksander Mevatne som ny partner i BDO region MidtNord.

Godt førsteinntrykk av BDO

Aleksander Mevatne kommer opprinnelig fra Bergen, men flyttet til Bodø i 2007 for å spille håndball for Bodø Håndballklubb. Gjennom karrieren har han etablert seg som en fremtredende figur i konsulentbransjen, først i Nordea, og videre som leder for rådgivningsavdelingen til EY i Nord-Norge, der han var kontorleder i Bodø med 38 ansatte. Under hans ledelse i EY gikk rådgivningsavdelingen fra 2 til 14 ansatte, fordelt på Bodø og Tromsø.

- Det har vært en spennende reise å bygge opp rådgivningsavdelingen i EY, og jeg er stolt av det vi har oppnådd der. Nå ser jeg frem til nye utfordringer i BDO, og håper å kunne bidra med min erfaring og kompetanse for å styrke teamet og tilby enda bedre tjenester for kundene til BDO, sier Aleksander.

Han har allerede dannet seg et godt førsteinntrykk av BDO i MidtNord.

- Jeg har allerede møtt mange hyggelige og dyktige folk i Bodø og Trondheim. Jeg liker filosofien om å være tett på kunder, eiere og ledelse, og mitt fokus vil være å skape økt verdi for disse, gjennom å tilby rådgivning og tjenester av høy kvalitet, sier Aleksander.

Satser på ytterligere vekst

Den nye partneren er ambisiøs på vegne av selskapet, og har allerede startet jakten på konsulenter som brenner for å utvikle næringslivet i Nord-Norge.

– Vi satser spesielt på CFO-tjenester, bærekraft, digitalisering, og strategi- og forretningsutvikling. For tiden er vi ute med stillinger på alle disse fagområdene, sier Aleksander.

Partner og leder Consulting i BDO, Simen Husby er svært fornøyd med å få Aleksander om bord.

- Vi er svært fornøyde med å ønske Aleksander velkommen til BDO. Hans bakgrunn og erfaring, spesielt innen kraftsektoren, sjømat, og bærekraft, gjør ham til en viktig ressurs for oss. Aleksander har allerede vist sin evne til å lede og utvikle team, og vi er sikre på at hans tilstedeværelse vil styrke vår posisjon i Nord-Norge, sier Simen.

- Han vil også skape store ringvirkninger for revisjon og business services med sitt solide nettverk, samtidig som han bidrar til å bygge et konkurransesterkt rådgivningsmiljø i Nord-Norge. Dette representerer et strategisk valg som vil gi synergier i hele BDO-porteføljen, sier Marius Christoffer Storvik, partner og leder for BDO Nordland.

Aleksander vil bli en del av ledergruppen i Consulting MidtNord og ledergruppen i Bodø, hvor han også vil ha kontorsted.

- Med Aleksander på laget ser vi frem til å styrke BDOs posisjon som en fremtredende og respektert aktør innen management consulting i regionen, sier Simen.

Nye ideer. Ambisiøse planer. Store drømmer. Over hele landet jobber tusenvis av virksomheter og organisasjoner hardt for å skape verdier. Og over hele landet er BDO til stede for å hjelpe dem. Vi er et autorisert regnskapsførerselskap og internasjonalt rådgivnings- og revisjonsselskap med dypt fotfeste i norsk samfunns- og næringsliv. Vi kjenner utfordringene, ser mulighetene og engasjerer oss sterkt for at kundene våre skal nå målene sine.

I Norge har vi nær 2000 ansatte og 60 kontorer over hele landet. Våre kunder er alt fra store, verdensomspennende selskaper til små og mellomstore bedrifter. Vi har kunder fra de fleste bransjer i både privat og offentlig sektor.