Optimera

Romarheim overtar utleie av forskaling fra Optimera

Romarheim Kran og Forskaling AS har inngått avtale om å overta all utleie av forskaling fra Optimera/RenCon. I tillegg overtar Romarheim 19 ansatte i RenCon, som primært har vært tilknyttet utleievirksomheten.

RenCon er en del av Norges ledende byggevareaktør Optimera. Romarheim Kran og Forskaling AS er et selskap som allerede i dag er en stor regional aktør i Vestland innenfor utleie av forskaling. RenCon skal nå styrke og rendyrke sin satsing på salg av spesialprodukter til betongentreprenører og øvrige proffkunder.

– Med dette grepet kan vi fokusere og styrke vår satsing på salg av forbruksmateriell for forskaling til betongentreprenører gjennom vårt RenCon-konsept. Samtidig vil vi samarbeide tett med Romarheim, som nå overtar alt vårt utleiemateriell, de ansatte og våre utleiekunder, sier direktør for salg og drift i Optimera, Petter Gram.

Avtalen innebærer at Romarheim også overtar RenCons renoveringsanlegg på Ilseng i Innlandet fylke. Her blir utleiemateriell klargjort for nytt utleie.

– En betydelig satsing på utleie

Etter overdragelsen vil Romarheim være representert med avdelinger i Bergen, Oslo/Ilseng, Stavanger og Trondheim. Det helt nye lagerbygget på 1800 m2 i Alver kommune, nord for Bergen, vil fungere som hovedbase for de sammenslåtte Bergensavdelingene.

Vestland-selskapet skal også leie lokaler fra Optimera – i de samme byggene som RenCon i Trondheim og Sandnes disponerer i dag.

– Vi er veldig fornøyde med denne avtalen med Optimera, og gleder oss også til å ta imot 19 nye ansatte. Vi vil nå få en unik mulighet til å utveksle erfaring mellom teamene og lære av hverandre. Dette er en betydelig satsing på utleie for vår virksomhet, og vi har stor tro på at et fortsatt tett samarbeid med Optimera skal gi både nye og eksisterende kunder den beste kvaliteten og god service, sier Asle Romarheim, daglig leder i Romarheim Kran og Forskaling.

Vil rendyrke Rencon

RenCon er etter avtaleinngåelsen representert fem steder i Norge. Selskapet har et landsdekkende tilbud innenfor logistikk og lagerføring, samt Norges bredeste sortiment for betong- og proffmarkedet.

– Eierskiftet får ikke noen større betydning for kundene, og de ansatte vil bli godt ivaretatt. For Optimeras del handler dette om at vi fremdeles kan tilby utleie, men nå gjennom samarbeidet med Romarheim, sier Petter Gram, og legger til:

–  Samtidig kan vi rendyrke RenCon som vår spesialist på betong og en ledende nasjonal leverandør av forbruksmateriell til betongbransjen. Dette er en vinn-vinn-situasjon for alle parter.

Kontaktperson Optimera: Petter Gram, direktør salg og drift, tlf 952 69 820
Kontaktperson Romarheim Kran og Forskaling: Daglig leder Asle Romarheim, tlf 901 10 417

Asle Romarheim, daglig leder i Romarheim Kran og Forskaling
Petter Gram, direktør for salg og drift i Optimera

Om Optimera

Optimera er Norges ledende aktør innen salg og distribusjon av byggevarer, trelast og interiør med 160 utsalgssteder, 2000 ansatte og over 15 milliarder i omsetning. Virksomheten innbefatter Montér, Montasjeutstyr, Optimera Proff, Optimera Byggsystemer, Optimera Logistikk, Optimera Handel, Rencon og Igland Garasjen. Optimera er en del av Dahl Optimera Norge som er eid av det internasjonale konsernet Saint-Gobain.

Følg pressemeldinger fra Optimera

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Optimera på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Optimera