Autosync

Fremtind Service blir AutoSync

AutoPASS-utstederen vil skape en enklere bilhverdag. 1,4 millioner nordmenn får de nærmeste ukene faktura med ny avsender.

AutoSync er Norges største AutoPASS-utsteder
AutoSync er Norges største AutoPASS-utsteder Foto: AutoSync

1. september endret AutoPASS-utstederen Fremtind Service navn til AutoSync. Selskapet får nå et navn og en profil som bedre formidler den rollen selskapet har i dag, en rolle som også skal videreutvikles fremover.

AutoSync ble til som følge av bompengereformen. Politikernes ambisjon da de skilte ut innkreving for avtalekunder fra bompengeselskapene var at kommersielle utstedere skulle benytte avtaler og bombrikker til å utvikle nye kundevennlige tjenester.

- Den utfordringen har vi tatt på alvor, sier Svein Skovly, kommersiell direktør i AutoSync.

- Nå er vi glade for å kunne fortelle at mye nytt er på vei. Vi ønsker rett og slett å bidra til at norske bilister og bilflåteeiere får en enklere bilhverdag, sier han.

Betalingene går som før

Fremtind Service har endret navn til AutoSync. Kundene møter et nytt navn og nytt utseende på nettsider og fakturaer, ellers er alt som før. Det betyr blant annet at betalinger med avtalegiro og e-faktura fungerer som før, uten at kundene behøver å gjøre noe.

Sparer penger med AutoPASS-avtale

En analyse av bom- og ferjepasseringer for første halvår 2024 viser at gjennomsnittsbilisten sparer 1200 kroner hvert år med AutoPASS-avtale og bombrikke.

- Besparelsen på 1200 kroner gjelder bare rabattene på 20 prosent på bompasseringer og 10 prosent på ferjer som alle personbiler og lette varebiler får, sier Skovly.

- I tillegg kommer alle fordelene med elbilrabatter, månedstak og timesregler. Det lønner seg derfor å betale bompengeregningen i tide slik at man ikke går glipp av alle disse fordelene, forteller han.

Folk sparer mer hvis de kjører mye og betaler mye i bompenger. En gjennomsnittlig Oslo-bilist sparer nesten 2000 kroner i året med bombrikke.

Det store flertallet av norske bilister har AutoPASS-avtale, men det er fortsatt en del som kjører rundt uten brikke og går glipp av både rabattene og de andre fordelene.

Nye tjenester på vei

De kommende månedene dukker det opp flere forbedringer, blant annet en flunkende ny selvbetjeningsløsning. Den vil gjøre det enklere for norske bilister å følge med på og oppdatere AutoPASS-avtalen sine.

Og noen forbedringer er her allerede: Har du bompengeavtale hos AutoSync så sender de deg nå en SMS og minner om at du må oppdatere avtalen din når bilen blir solgt.

- Vi vil jo ikke at du skal betale bompenger for en bil du ikke lenger bruker, sier Skovly.

– Etter at vi skrudde på den nye varslingstjenesten i vår har AutoSync sendt mer enn 35 000 SMS’er. Det betyr mye penger spart for bilistene, forteller han.

Svein Skovly, kommersiell direktør i AutoSync
Foto: AutoSync

Om AutoSync

AutoSync (tidligere Fremtind Service) er Norges største AutoPASS-utsteder med ca. to millioner bombrikker i bruk. Selskapet har som mål å gjøre bilhverdagen enklere gjennom å utvikle helt nye tjenester innenfor mobilitet. Vi er en liten organisasjon med ca. 40 ansatte, med korte beslutningsveier som er preget av gründerånd, hvor vi alle løfter sammen når det trengs. Selskapet er en katalysator for innovasjon i Fremtind-konsernet, som er eid av SpareBank 1-gruppen, Eikagruppen og DNB.

Følg pressemeldinger fra Autosync

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Autosync på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Autosync