Mestergruppen åpner nytt varehus i Trondheim

Et nytt og moderne anlegg som vil huse både XL-BYGG og Mal Proff skal bygges på Sandmoen i Trondheim.

Her skal det bygges et nytt anlegg på Sandmoen. Fra venstre: regiondirektør Kristian Williamsen og salgssjef Tormod Wie.

- Proffmarkedet innen byggevare i Trøndelag falt med ca. 19 % i 2023. Men vi er veldig fornøyde med utviklingen vi har hatt i Trøndelag de siste årene. Nå satser vi stort i regionen og åpner et helt nytt varehus på Sandmoen bestående av XL-BYGG og Mal Proff i samme bygg, sier Mestergruppens direktør for byggevare og overflate, Pål Trudeng.

Bygget er på ca. 3000 kvadratmeter og vil få energimerke A. XL-BYGG på Sandmoen vil få drive-through trelast, kald og varm butikk og et rikt utvalg av produkter og tjenester rettet mot både privat- og proffmarkedet. Mal Proff blir den andre butikken i Trondheim og vil øke tilgjengeligheten for proffkunden sør i byen.

Trenger flere medarbeidere
Fra før i regionen har Mestergruppen egeneide XL-BYGG-anlegg på Lade og Skogn.

- Vi har så stor økning i både nye og eksisterende kunder at vi MÅ åpne et nytt varehus for å opprettholde kundetilfredsheten og ikke minst at vi er tilgjengelig på begge sider av Trondheim by. I dag har vi ca. 60 medarbeidere og nå trenger vi flere dyktige kollegaer. Jeg oppfordrer alle med erfaring innen byggevare til å ta kontakt, sier regiondirektør Kristian Williamsen.

Ny logistikkløsning
I fjor fikk XL-BYGG en ny logistikkløsning på plass i Trøndelag og teamet har jobbet hardt for å bidra til vekst og utvikling av driften.

- Vår nye logistikkmodell har skapt en god vareflyt, rett mengdeuttak og god taktplan for kunder. Dette skaper en merverdi og vi ser at kundene sparer mye tid når alt er planlagt på forhånd, som betyr bedre lønnsomhet for kundene våre. I tillegg så er en del av vår suksess at vi har lykkes i å skape en engasjerende og positiv arbeidsplass hvor vi har kunden i fokus. Vi ser frem til å åpne nytt anlegg på Sandmoen med nye ansatte på laget og ikke minst at vi kan serve nye og eksisterende kunder på en enda bedre måte, sier Williamsen.

Samarbeid med Veidekke og Relog
Veidekke skal bygge det nye anlegget for Mestergruppen som planlegges å ferdigstilles i løpet av 3. kvartal 2025.

- Vi takker så mye for oppdraget og gleder oss til å komme i gang med byggingen av en ny byggevareforretning på Sandmoen i Trondheim. Prosjektet er utviklet i samarbeid med leietaker Mestergruppen ved XL-BYGG, Veidekke og Relog som eier tomten. Dette er vårt første oppdrag for Relog i Trondheim og vi ser frem til et videre samarbeid i forbindelse med gjennomføringen av prosjektet. sier regiondirektør Torgeir Wiig i Veidekke Bygg Trøndelag.

Byggestart er planlagt i oktober 2024. Den 8 mål store tomten eies av Relog.

- Vi er svært fornøyde med å kunne ønske Mestergruppen velkommen som ny leietaker på en av våre tomter på Sandmoen. Denne eiendommen ligger strategisk til på vestsiden av E6. Plasseringen sør for nærings- og handelsområdet på Østre Rosten, Tiller og Torgård gir Mestergruppen en unik beliggenhet i forhold til veistrukturen. Vi ser frem til et godt samarbeid og er glade for å kunne tilby Mestergruppen en god lokasjon som vil støtte deres vekst og utvikling. Siden 2018 har vi etablert Mesterbakeren, UNO-X, REMA 1000 og Slatlem Bil i samme område, sier Knut Sand som er Relogs markedsdirektør.

Regiondirektør Torgeir Wiig i Veidekke Bygg Trøndelag.