Pluto TV samarbeider med MMA-legenden O. Madsen og viser bergenseren Viljar André Tangstad i kamp 21. september.

Pluto TV kunngjør stolt sitt nye samarbeid med MMA-legenden O. Madsen som en del av en ambisiøs satsning på boksing og kampsport. Denne høsten lanserer Pluto TV en dedikert ”fight- lørdag” som vil gi fansen den beste underholdningen innen boksing og MMA. Du kan blant annet se norske Viljar André Tangstad i aksjon mot Sebastian Palacio Gomez.

Mannen i bildet er Mark O. Madsen

Som en del av denne satsingen vil Pluto TV eksklusivt vise den store begivenheten Dominance Fighting Championships (DFC) i ikoniske K.B Hallen 21. september fra 20:45. DFC er grunnlagt av O. Madsen, som som tre ganger olympisk deltaker og UFC-veteran har satt seg fore å revolusjonere den europeiske MMA-scenen. O.Madsen støttes av Ali Abdelaziz, en av MMA-verdenens mest fremtredende managere, som representerer superstjerner som Khabib Nurmagomedov, Islam Makhachev, Henry Cejudo og Kamaru Usman.

For oss nordmenn blir høydepunktet kampen mellom svenske Sebastian Palacio Gomez og vår egen Viljar André Tangstad. Bergenseren er sulten på sin første profesjonelle seier, og nå får han muligheten til å vise hva han duger til i København.

DFC vil presentere 14 spennende kamper, både amatører og profesjonelle, og vil tilby et spektakulært show på nivå med UFC-arrangementer. Med deltakelse av flere danske fightere samt fightere fra Sverige og altså Norge, blir det en kveld fylt med action og intens kampånd. Blant fighterne vil den gresk-romerske bryteeksperten Rajbek Bisultanov gjøre sin profesjonelle MMA-debut. Bisultanov vant Danmarks første gullmedalje i bryting på 93 år under EM i 2019, og kampen hans forventes å bli et høydepunkt for fans over hele regionen.

Kveldens høydepunkter vil bli kommentert av den verdenskjente kommentatoren Henry Cejudo, som er en olympisk gullmedaljevinner og tidligere to-divisjons UFC-mester. Cejudo har omtrent 850 000 følgere på Instagram, og han har trent noen av de beste fighterne i verden og har etablert seg som en betydelig stemme i MMA-verdenen, noe som gjør ham til det perfekte valget til å være vert for kveldens Pluto TV-dekning av DFC og for å veilede seerne.

O. Madsen, rettighetseier og programleder for arrangementet, sier i forbindelse med samarbeidet:

–  Jeg har til hensikt å lage en europeisk versjon av UFC. Jeg ønsker å bringe Las Vegas' verdige MMAshow til Europa, og jeg er så stolt over at vårt første arrangement 21. september i K.B Hallen allerede nå ser ut til å bli det største MMA-showet i Danmark siden UFC besøkte København i 2019.

– Å bringe kampsport i verdensklasse til plattformen vår passer perfekt inn i Pluto TVs voksende portefølje av sportsinnhold. Vi opplever at sport er en populær og ettertraktet kategori på Pluto TV, og med samarbeidet rundt Dominance Fighting Championships kan vi tilby nettopp det. Det er et naturlig skritt i strategien vår om å levere førsteklasses underholdning på tvers av sportssjangre, helt gratis som alltid, sier Jesper Dahl, daglig leder for Nord- og Sentral-Europa i Pluto TV.

Madsen har også lovet at flere prominente navn vil besøke København og delta på det første arrangementet. Et av de første navnene som blir annonsert er Paulo Costa, en UFC-mellomvektsutfordrer som har begeistret seerne med sin aggressive stil i årevis. Det er ikke hver dag kampsportfans i Nord-Europa får besøk av MMA-storheter som Cejudo og Costa, noe som lover godt for fremtiden.

Hold øye med Pluto TV denne høsten, hvor bokselørdager vil bli seernes faste destinasjon for adrenalinfylt kampsport, gratis som alltid på Pluto TV.

Pluto TV, et Paramount-selskap, er den ledende gratis strømmetjenesten, og tilbyr hundrevis av live lineære kanaler og tusenvis av titler ”on demand” til et globalt publikum. Den Emmy-vinnende tjenesten kuraterer et mangfoldig utvalg av kanaler i samarbeid med over 400 internasjonale medieselskaper, og tilbyr et bredt utvalg av sjangere, språk og kategorier med filmer, TV-serier, sport, nyheter, livsstil, barn og mer. Pluto TV kan enkelt nås og streames på mobil, nett og Tv-bokser. Plutos voksende internasjonale tilstedeværelse har hovedkontor i Los Angeles og spenner over fire kontinenter og over 35 markeder.